Hoppa till innehåll

Dator


Raosmaosen

Rekommendera inlägg

Tja min kompis är i otroligt behov av ny dator och budgeten ska vara runt 6k och detta är väl det mest prisvärdaste paketet för den budgeten? http://www.inet.se/artikel/v100007/dator-i...l-core-i5-2500k

Besviken att alla tar intel hela tiden, sämre än AMD's processorer. Enligt vad jag tycker så tycker jag att AMDs processorer presterar mkt bättre i spel än vad intel gör. Med AMDs processorer så kan man lätt klocka upp dem, låsa upp kärnor utan problem. här är ett bättre exempel: http://www.inet.se/kundvagn/visa/793163/2011-08-27
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Besviken att alla tar intel hela tiden, sämre än AMD's processorer. Enligt vad jag tycker så tycker jag att AMDs processorer presterar mkt bättre i spel än vad intel gör. Med AMDs processorer så kan man lätt klocka upp dem, låsa upp kärnor utan problem. här är ett bättre exempel: http://www.inet.se/kundvagn/visa/793163/2011-08-27

En I5 2500 är väl ganska mycket bättre än en 965? :huh:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst KawaiiNek0

Det är säkert men den är ännu mer prisvärd desutom har 965:an högre klockfrekvens o har 4a kärnor.

i5 2500k har 4 kärnor, och överklockas upp till 4.9GHz med ett par musklick (via UEFI).

 

Det är nåt du inte kan göra med AMD.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

i5 2500k har 4 kärnor, och överklockas upp till 4.9GHz med ett par musklick (via UEFI).

 

Det är nåt du inte kan göra med AMD.

Jaha så du menar att han ska köpa den o överklocka den? det är ju bara dumt eftersom processorn gör inte så stor skillnad när det gäller spel jag menar jag har AMD Phenom II x4 B55 3.2 GHz(låst upp 2 kärnor, processorn kostar 700kr) och den klarar av alla dagens spel på maxxat utan problem med 6850. Och man köper inte en 2500k om man vill överklocka en processor, då kan man lika gärna köpa en i7 o överklocka den.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha så du menar att han ska köpa den o överklocka den? det är ju bara dumt eftersom processorn gör inte så stor skillnad när det gäller spel jag menar jag har AMD Phenom II x4 B55 3.2 GHz(låst upp 2 kärnor, processorn kostar 700kr) och den klarar av alla dagens spel på maxxat utan problem med 6850. Och man köper inte en 2500k om man vill överklocka en processor, då kan man lika gärna köpa en i7 o överklocka den.

Nu vet alla att din dator är bäst :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aa skönt o veta att alla tycker det <3 :D Människor som inte går på Data-teknik eller IT eller liknande och som läser massa sk*t runt internet tror att dom vet en massa :P Gotta love it!

Trams. Har man ett stort intresse så behöver man inte pluggat it för att veta något. Min dator är också bättre än din. c:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...