Hoppa till innehåll

Dator


Raosmaosen

Rekommendera inlägg

Jaha så du menar att han ska köpa den o överklocka den? det är ju bara dumt eftersom processorn gör inte så stor skillnad när det gäller spel jag menar jag har AMD Phenom II x4 B55 3.2 GHz(låst upp 2 kärnor, processorn kostar 700kr) och den klarar av alla dagens spel på maxxat utan problem med 6850. Och man köper inte en 2500k om man vill överklocka en processor, då kan man lika gärna köpa en i7 o överklocka den.

Lyssna fan inte på honom! Hoppas att för trollar, bara för hans egen skull.

 

En 2500(K) presterar mycket bättre än en Phenom II X4, även om den inte är klockad. Du slipper ju även låsa upp kärnor som du måste göra om du ska köpa en Phenom II X2 och få en fyrkärnig. Inte ens alla går att låsa upp.

 

Sen har du jävligt dåliga argument också. Först säger du att han ska köpa 965:an för att den är lätt att klocka osv, sen säger du att han inte ska köpa 2500K för att klocka inte gör stor skillnad i spel. Där har du 2 fel.

 

För det första är 2500K mycket lättare att klocka än 965:an och med 2500K kan du nå mycket högre klockfrekvenser. Jag vet att klockfrekvensen inte är allt, men ändå, den presterar mycket bättre. För det andra kan det göra rätt stor skillnad i spel om man har en överklockad.

 

Det där om att "man köper inte en i5 om man ska klocka, då köper man i7" stämmer absolut inte. I7:an presterar knappt bättre alls i spel. Det beror alltså på vad man ska ha den till. Den går inte heller att överklocka särskilt mycket bättre.

 

Allt handlar ju inte heller om att den ska maxa allt nu, den ska ju vara framtidssäker också. En 2500K är ett mycket säkrare köp än en prolle med sockel AM3.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aa skönt o veta att alla tycker det <3 :D Människor som inte går på Data-teknik eller IT eller liknande och som läser massa sk*t runt internet tror att dom vet en massa :P Gotta love it!

Snarare IT programmen på gymnasiet som har dålig information från näringslivet, dem berättar bara om kärnor och klockfrekvens men pratar aldrig om klockcyklar och nm arkitektur.

 

i5 2500k spöar sönder AMD Phenom II X4 oavsett klockfrekvens, och det kommer från en person

som bara äger produkter från AMD. Sen har RememberMe rätt om att i7 presterar lika bra i spel som i5, det positiva med i7 är hyperthreading och det är inte optimerat till spel.

Redigerat av Ryssfemma
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snarare IT programmen på gymnasiet som har dålig information från näringslivet, dem berättar bara om kärnor och klockfrekvens men pratar aldrig om klockcyklar och nm arkitektur.

 

i5 2500k spöar sönder AMD Phenom II X4 oavsett klockfrekvens, och det kommer från en person

som bara äger produkter från AMD. Sen har RememberMe rätt om att i7 presterar lika bra i spel som i5, det positiva med i7 är hyperthreading och det är inte optimerat till spel.

Jag säger bara vad jag tycker :P Och vår PC-dator lärare snackar mycket om det hära med klockcyklar och nm arkitektur, vi har inte "börjat" med det än men vi har snackat lite om det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det handlar inte så mycket om vad man tycker när det kommer till hårdvara. Benchmarks ska man gå efter. En processor är inte bättre än en annan bara för att man tycker det.

Om jag hade gått efter benchmarks så hade det vart annorlunda. Har kollat runt lite o testat med en hel del processorer. Det visades sig att när jag körde 965:an med GTX 460 så hade den en hel del score, när jag körde den med gtx 560 så hade den sämre score. Anledningen till varför jag valde AMD processorn var för att jag kunde låsa upp den och att det räckte för mig. Den klarar av alla dagens spel som är ute med 50-60 fps utan problem. Det hade inte gjort så stor skillnad om jag hade köpt 965n istället för 555n, visst någon fps men inte alltför stor skillnad. Hade jag köpt 6870 istället för 6850 som exemeplvis så hade det iaf vart en 5-10 fps skillnad eller mer kanske.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...