Gudas Skrivet 4 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2013 Allt tjat om saftsoppa. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fubbis Skrivet 5 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2013 Att folk inte gillar allt tjat om saftsoppa 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 5 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2013 Draghguggwhor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
V0LFI Skrivet 5 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2013 När man sover till 16:00 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 5 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2013 (redigerat) DraghguggwhorMen älskling då, jag lovar att jag var hemma hos Per jag är inte otrogen. Ont: När man hittar perfekta matstället så spelar dom skithög musik. Redigerat 5 Juli 2013 av Draghguggwhor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
V0LFI Skrivet 6 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2013 När man betalar 44kr tågbiljett med västtrafik, och det inte kommer någon kontrollant!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 6 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2013 När man betalar 44kr tågbiljett med västtrafik, och det inte kommer någon kontrollant!! Min lösning på det är att inte köpa biljett alls, utan att bara sätta sig tills en kontrollant kommer, då köper man en av dem. (Är det Alependeln du åker eller?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
V0LFI Skrivet 6 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2013 Min lösning på det är att inte köpa biljett alls, utan att bara sätta sig tills en kontrollant kommer, då köper man en av dem. (Är det Alependeln du åker eller?) Åker ofta från kungsbacka-göteborg. Men de blir så jävla snea på en när man inte är klar. men det skall jag göra nästa gång Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 6 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2013 (redigerat) Varför görs spel med en 10 timmars mainstory och sen en hel uppsjö av sidouppdrag som alla mer eller mindre går ut på att man ska hitta en massa föremål eller samla på något eller förstöra x st saker eller döda x st personer etc? Varför är det nästan alltid så att när man har klarat mainquesten så har man ändå bara klarat 30%-40% och sen har man dömycket skittråkigt kvar? Varför kan de inte bara göra en 3 ggr längre mainstory som är asnajs istället för att ha en sådana jävla massa skituppdrag vid sidan av? Och en annan grej: När man vet att det snart kommer en stor uppdatering till ett spel som kommer att omkullkasta en hel del saker så att det inte är värt att spela det tills uppdateringen kommer men det dröjer flera dagar och man vet inte exakt när den ska komma. Redigerat 6 Juli 2013 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 8 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2013 (redigerat) Varför görs spel med en 10 timmars mainstory och sen en hel uppsjö av sidouppdrag som alla mer eller mindre går ut på att man ska hitta en massa föremål eller samla på något eller förstöra x st saker eller döda x st personer etc? Varför är det nästan alltid så att när man har klarat mainquesten så har man ändå bara klarat 30%-40% och sen har man dömycket skittråkigt kvar? Varför kan de inte bara göra en 3 ggr längre mainstory som är asnajs istället för att ha en sådana jävla massa skituppdrag vid sidan av? Skulle tro att det är för att kunna skriva "open world gameplay" "player driven story" "enthralling storyline with an abundance of fun side quests", och massa annat. De vill få spelet att framstå som mer öppet, och ge dig ett val i vilken ordning du vill göra quests osv. Personligen gör jag sällan något annat än huvuduppdragen dock, även om det varierar lite från spel till spel. Oftast tröttnar jag på spel som inte har ett ordentligt fokus utan låter dig bestämma för mycket själv. Jag föredrar spel med en intressant story alla dagar i veckan, även om det är helt linjärt. Jag tror aldrig jag har klarat et GTA eller Saints Row till 100%. Vem fan orkar åka runt och leta efter massa jävla duvor och skit? Edit: Tror också att detta är anledningen till att jag sällan spelar RPGs. För mycket krafs. Redigerat 8 Juli 2013 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 8 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2013 (redigerat) Skulle tro att det är för att kunna skriva "open world gameplay" "player driven story" "enthralling storyline with an abundance of fun side quests", och massa annat. De vill få spelet att framstå som mer öppet, och ge dig ett val i vilken ordning du vill göra quests osv. Personligen gör jag sällan något annat än huvuduppdragen dock, även om det varierar lite från spel till spel. Oftast tröttnar jag på spel som inte har ett ordentligt fokus utan låter dig bestämma för mycket själv. Jag föredrar spel med en intressant story alla dagar i veckan, även om det är helt linjärt. Jag tror aldrig jag har klarat et GTA eller Saints Row till 100%. Vem fan orkar åka runt och leta efter massa jävla duvor och skit? Edit: Tror också att detta är anledningen till att jag sällan spelar RPGs. För mycket krafs. Jag håller helt med. Men jag är förvånad att det ändå inte finns spel där story-line:n är mer "träd"-liknande, där man får olika val av hur man vill gå vidare i spelet, men inte nödvändigtvis att alla leder till att man klarar det och inte nödvändigtvis att den "riktiga" vägen till slutet är så exkremt uppenbart. Det side quests är frivilliga, välskrivna och inte extremt avlägsna från resten men inte heller uppenbara och reptetitiva. Det går ändå att ha en öppen värld och "player driven story" utan allt krafs eller att det ska finnas 110 alternativa slut. Redigerat 8 Juli 2013 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 8 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2013 Jag håller helt med. Men jag är förvånad att det ändå inte finns spel där story-line:n är mer "träd"-liknande, där man får olika val av hur man vill gå vidare i spelet, men inte nödvändigtvis att alla leder till att man klarar det och inte nödvändigtvis att den "riktiga" vägen till slutet är så exkremt uppenbart. Det side quests är frivilliga, välskrivna och inte extremt avlägsna från resten men inte heller uppenbara och reptetitiva. Det går ändå att ha en öppen värld och "player driven story" utan allt krafs eller att det ska finnas 110 alternativa slut. Mm, eller hur. Spec Ops: The line och Heavy Rain är två spel som jag tycker passar in på din beskrivning. Även om Spec Ops inte är riktigt så fritt som många säger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.