Hoppa till innehåll

Saker Som Irriterar Dig


Rekommendera inlägg

När man betalar 44kr tågbiljett med västtrafik, och det inte kommer någon kontrollant!!

 

Min lösning på det är att inte köpa biljett alls, utan att bara sätta sig tills en kontrollant kommer, då köper man en av dem.

 

(Är det Alependeln du åker eller?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min lösning på det är att inte köpa biljett alls, utan att bara sätta sig tills en kontrollant kommer, då köper man en av dem.

 

(Är det Alependeln du åker eller?)

 

Åker ofta från kungsbacka-göteborg. Men de blir så jävla snea på en när man inte är klar. men det skall jag göra nästa gång

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför görs spel med en 10 timmars mainstory och sen en hel uppsjö av sidouppdrag som alla mer eller mindre går ut på att man ska hitta en massa föremål eller samla på något eller förstöra x st saker eller döda x st personer etc? Varför är det nästan alltid så att när man har klarat mainquesten så har man ändå bara klarat 30%-40% och sen har man dömycket skittråkigt kvar? Varför kan de inte bara göra en 3 ggr längre mainstory som är asnajs istället för att ha en sådana jävla massa skituppdrag vid sidan av?

 

Och en annan grej: När man vet att det snart kommer en stor uppdatering till ett spel som kommer att omkullkasta en hel del saker så att det inte är värt att spela det tills uppdateringen kommer men det dröjer flera dagar och man vet inte exakt när den ska komma.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför görs spel med en 10 timmars mainstory och sen en hel uppsjö av sidouppdrag som alla mer eller mindre går ut på att man ska hitta en massa föremål eller samla på något eller förstöra x st saker eller döda x st personer etc? Varför är det nästan alltid så att när man har klarat mainquesten så har man ändå bara klarat 30%-40% och sen har man dömycket skittråkigt kvar? Varför kan de inte bara göra en 3 ggr längre mainstory som är asnajs istället för att ha en sådana jävla massa skituppdrag vid sidan av?

 

 

Skulle tro att det är för att kunna skriva "open world gameplay" "player driven story" "enthralling storyline with an abundance of fun side quests", och massa annat. De vill få spelet att framstå som mer öppet, och ge dig ett val i vilken ordning du vill göra quests osv. 

 

Personligen gör jag sällan något annat än huvuduppdragen dock, även om det varierar lite från spel till spel. Oftast tröttnar jag på spel som inte har ett ordentligt fokus utan låter dig bestämma för mycket själv. Jag föredrar spel med en intressant story alla dagar i veckan, även om det är helt linjärt. Jag tror aldrig jag har klarat et GTA eller Saints Row till 100%. Vem fan orkar åka runt och leta efter massa jävla duvor och skit?

 

Edit: Tror också att detta är anledningen till att jag sällan spelar RPGs. För mycket krafs. 

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle tro att det är för att kunna skriva "open world gameplay" "player driven story" "enthralling storyline with an abundance of fun side quests", och massa annat. De vill få spelet att framstå som mer öppet, och ge dig ett val i vilken ordning du vill göra quests osv. 

 

Personligen gör jag sällan något annat än huvuduppdragen dock, även om det varierar lite från spel till spel. Oftast tröttnar jag på spel som inte har ett ordentligt fokus utan låter dig bestämma för mycket själv. Jag föredrar spel med en intressant story alla dagar i veckan, även om det är helt linjärt. Jag tror aldrig jag har klarat et GTA eller Saints Row till 100%. Vem fan orkar åka runt och leta efter massa jävla duvor och skit?

 

Edit: Tror också att detta är anledningen till att jag sällan spelar RPGs. För mycket krafs. 

Jag håller helt med. Men jag är förvånad att det ändå inte finns spel där story-line:n är mer "träd"-liknande, där man får olika val av hur man vill gå vidare i spelet, men inte nödvändigtvis att alla leder till att man klarar det och inte nödvändigtvis att den "riktiga" vägen till slutet är så exkremt uppenbart. Det side quests är frivilliga, välskrivna och inte extremt avlägsna från resten men inte heller uppenbara och  reptetitiva. Det går ändå att ha en öppen värld och "player driven story" utan allt krafs eller att det ska finnas 110 alternativa slut.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller helt med. Men jag är förvånad att det ändå inte finns spel där story-line:n är mer "träd"-liknande, där man får olika val av hur man vill gå vidare i spelet, men inte nödvändigtvis att alla leder till att man klarar det och inte nödvändigtvis att den "riktiga" vägen till slutet är så exkremt uppenbart. Det side quests är frivilliga, välskrivna och inte extremt avlägsna från resten men inte heller uppenbara och  reptetitiva. Det går ändå att ha en öppen värld och "player driven story" utan allt krafs eller att det ska finnas 110 alternativa slut.

 

Mm, eller hur. Spec Ops: The line och Heavy Rain är två spel som jag tycker passar in på din beskrivning. Även om Spec Ops inte är riktigt så fritt som många säger. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...