Hoppa till innehåll

Hur Snabbt Springer Du?


SNUFFINATOR

Rekommendera inlägg

  • Svar 67
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Då kanske man borde skrämma Bolt på 200m så han slår världsrekordet ?

Han kanske har tagit droger så han ser en flock med rabiesdrabbade hundar som försöker bita honom, och då springer han fort som fan.

Finns nog en anledningen att han sprang hela varvet runt engång när han slog rekordet eller nått.

 

Nä nu ska vi inte gå offtopic.

Tillbaka till tråden

Redigerat av Proccito
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har själv 1500 på idrotten på fredag, brukar dra på 6 minuter utan träning.

Tränade dock lite grann på sommaren så mitt mål är att få under 6 minuter :)

Jäklar ! :o

Själv fick jag runt 10 minuter på 1500 m.

Redigerat av zazaza
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jäklar ! :o

Själv fick jag runt 10 minuter på 1500 m.

Idag på idrotten fick jag 15 minuter på 1500 m. :(

Det var ju hamburgare till lunch, då var man ju tvungen att var med i en mat tävling, jag käkade 9 hamburgare. Sedan efter en timma började idrotten. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har själv 1500 på idrotten på fredag, brukar dra på 6 minuter utan träning.

Tränade dock lite grann på sommaren så mitt mål är att få under 6 minuter :)

Jag anar lies.

 

Varför tror jag det? 17-26 åringar som har deltagit i APTF (googla om du vill veta vad det är) där springer de 2 miles på 13:00 minuter, 1 mile är 1,61 km. Så det betyder att dem skulle springa 1 mile på 6,5 minuter.

 

Så du utan träning drar 1.5 km på 6 minuter när 17-26 åringar som gör APTF (dem är oftast vältränade, iallafall dem som springer på ~13 min) finner jag föga troligt, du är ju trots allt bara 14 år också.

Redigerat av Nomatic
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eh va? Som sagt när jag var 15 år sprang jag 2 km på 7:26, vilket innebär en snabbare medelhastighet än 1,5 km på 6 min. Jag hade dock ganska bra tränad kondition då men inte extremt. Min kompis som är väldigt duktig på att springa sprang på 6:46.

 

3,22 km på 13 min är inte snabbt (för killar), det kanske var något slags genomsnitt bland vanliga ungdomar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eh va? Som sagt när jag var 15 år sprang jag 2 km på 7:26, vilket innebär en snabbare medelhastighet än 1,5 km på 6 min. Jag hade dock ganska bra tränad kondition då men inte extremt. Min kompis som är väldigt duktig på att springa sprang på 6:46.

 

3,22 km på 13 min är inte snabbt (för killar), det kanske var något slags genomsnitt bland vanliga ungdomar?

Stämmer.

 

MVG på 3km var på < 11 minuter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...