Dave37 Skrivet 11 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2011 (redigerat) Jag har hittat ett jävligt najs modpaket (ett paket med många moddar) som heter Technic Pack. Det ger så mycket mer till spelet imo och det är riktigt stora, rejäla, välgenomtänkta moddar och inte bara en massa småkrafs som det lätt blir när man sitter och provar moddar själv. Om ni vill installera det så måste ni nedgradera ert minecraft till 1.7.3 med något program, jag använde nått som hette MUC som funkade jättebra men hittar inte det just nu, annars verkar "MCpatcher" vara det stora som alla använder för att nedgradera. Om du vill spara gamla moddar som du har på 1.8.1 så lägg alla filer i din .minecraft\bin i en .rar-fil. Om du gör så med binmappen som motsvarar technic pack kan du snabbt byta mellan technic pack och 1.8.1 utan att behöva rensa ut en massa gånger och förlora en massa speldata. Technic Pack ger mer moderna saker till spelet, som t.ex. vindkraftverk, mekanik, elektricitet, batterier, kärnkraftverk, eldvapen etc. Men det lägger också till fler djur, både passiva och aggressiva, och gör spelet bredare helt enkelt. Jag tycker technic pack är så bra att jag har inte brytt mig om att uppgradera till 1.8 än. Alla som har spelat Minecraft ett tag vet att det inte är så svårt att skaffa diamanter, ta sig till Nether, skaffa ett försvar, skaffa sig en massa resurser. Men sen då? I technic pack finns det så mycket mer att göra och t.ex. "Equivalent Exchange" ger stora "slutmål" att sträva mot som man inte lyckas med i en handvändning. Själva modpaketet: 1.7.3 http://www.multiupload.com/9H58GYI45K 1.8.1 (Innehåller inte alla moddar t.ex. buildcraft och SDK gun mod, ej kompatibelt med technic-världar från 1.7.3.) http://www.mediafire.com/?jglelxeeq2j2emg Länkar till alla moddars trådar: Modloader by Risugami http://www.minecraftforum.net/topic/75440-...erything-upda... Modloader MP Unofficial by jamioflan http://www.minecraftforum.net/topic/182918...nes-ww2-guns-... Minecraft Forge 1.0.6 by SpaceToad and Eloraam http://www.minecraftforum.net/topic/514000...inecraft-forge/ Industrial Craft 2 1.00 by Alblaka and the IC2 Team http://forum.industrial-craft.net/index.ph...mp;threadID=767 Buildcraft 2.1.1 Complete Package by SpaceToad http://www.minecraftforum.net/topic/286417...11-pipes-quar... RedPower 1.7.1 Complete Package with RedStone Pipe by Eloraam http://www.minecraftforum.net/topic/365357...power-v171-in... Equivalent Exchange v3.55 and EE/IC2 patch by x3n0ph0b3 http://www.minecraftforum.net/topic/364525...-exchange-v406/ Minefactory Reloaded 1.1.2 by power crystals http://www.minecraftforum.net/topic/554413...loaded-112-smp/ Unofficial SDK's Mods by merlwiz79 http://www.minecraftforum.net/topic/573095...l-sdks-mods-v1/ Mo' Creatures 2.12.2 by DrZhark http://www.minecraftforum.net/topic/81771-...-v213-with-smp/ Millenaire 1.4.4 by Kinniken http://www.minecraftforum.net/topic/227822...llage-161-new... Somnia by MALfunction84 http://www.minecraftforum.net/topic/162771...mnia-v14-sspml/ Biome Water by scokeev9 http://www.minecraftforum.net/topic/228940...od-v150-12-mo... Treecapitator by DaftPVF http://www.minecraftforum.net/topic/124117.../#treecapitator MAtmos 1.7.2 r4 by Hurricaaane http://www.minecraftforum.net/topic/379925...mental-sound-... Rei's Minimap 1.8 by ReiFNSK http://www.minecraftforum.net/topic/482147...ap-v21-guinea... Risugami's Recipe Book 1.7.3 by Risugami http://www.minecraftforum.net/topic/75440-...erything-upda... Crafting Book r2 by Shockah http://www.minecraftforum.net/topic/78064-...ting-in-progr... Convenient Inventory by SmartyGeek http://www.minecraftforum.net/topic/504091...t-inventory-19/ The Allocator and The Fan by Pfaeff http://www.minecraftforum.net/topic/200272...v085-allocato... Extra Buildcraft Pipes by blakmajik http://www.minecraftforum.net/topic/474348...uildcraftpipes/ Buildcraft Teleport Pipes by Zeldo http://www.minecraftforum.net/topic/653775...rt-pipes-06-c... Zeppelin 1.7.3.0.13 by blakmajik http://www.minecraftforum.net/topic/488434...ppelin-015-wip/ Advanced Machines V1.1 for IC2 by zippinus http://forum.industrial-craft.net/index.ph...p;threadID=1174 Power Systems V1.1 for IC2 http://forum.industrial-craft.net/index.ph...p;threadID=1143 Phoenix Terrain Mod + BoB files http://www.minecraftforum.net/topic/313991...-new-status-u... http://www.minecraftforum.net/topic/316945...-sharing-thre... Nature Overhaul v1.2 by Clintonxa http://www.minecraftforum.net/topic/191599...e-overhaul-v13/ Här är några introduktionsfilmer om några av de olika moddarna från The Yogscast: Och några av moddarna som är med men som inte visas tillsammans med de andra: Equivalent Exchange Part 1 Equivalent Exchange Part 2 Better Than Wolves Millénaire (gammal video, modden är MYCKET bättre nu): Mo' Creatures (också gammal video men i grunden det samma): Redigerat 19 Oktober 2011 av Dave37 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 11 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2011 Ser verkligen intressant ut. Ska nog överväga att prova! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 11 Oktober 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2011 Hett tips är att kolla på några videos om det eller nått, spelet blir typ 500% större. XD Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DjLudde Skrivet 11 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2011 Kör redan med det och det är sjukt awesome! Använder ingen inventory editor heller så det blir ganska krångligt... Men så fort man lär sig vad sakerna gör så är det ganska lätt ;) Kan lägga upp en bild sen på hur långt ja kommit, sitter inne på en annan dator för tillfället... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 12 Oktober 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2011 Jag har inte hunnit spela så långt egentligen och har knappt gått över till att utnyttja moddarna. Jag kör Better than wolves guide quest eller vad man ska kalla det. Ska skaffa en hempfarm och bygga en kvarn hade jag tänkt. Var nära att lyckas tämja en pegasus men den despawnade när jag skulle gå iväg en bit och leta efter kor. :( Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DjLudde Skrivet 12 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2011 Jag har inte hunnit spela så långt egentligen och har knappt gått över till att utnyttja moddarna. Jag kör Better than wolves guide quest eller vad man ska kalla det. Ska skaffa en hempfarm och bygga en kvarn hade jag tänkt. Var nära att lyckas tämja en pegasus men den despawnade när jag skulle gå iväg en bit och leta efter kor. :(Hade en hempfarm, tänkte sälja till alla i millienaire villagesen och bli rik, tyvär blev farmen nertrampad av alla nya mobs som följer med :( Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 12 Oktober 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2011 (redigerat) Hade en hempfarm, tänkte sälja till alla i millienaire villagesen och bli rik, tyvär blev farmen nertrampad av alla nya mobs som följer med :(hempfarms bör ju vara instängda då de ändå behöver massor av ljus och de bör ju automatiseras också. Med pistons är det ju rätt enkelt om man inte har block dispensers. Bygger ett växthus som ska ligga till typ 60% under marken där jag ska ha vete, sugar canes och hemp. Förhoppningsvis kan jag automatisera alltihopa rätt enkelt. Redigerat 12 Oktober 2011 av Dave37 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viruz256 Skrivet 12 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2011 Säger bara att det är fucked up att använda kärnkraftverk för att skaffa ström. Man tycker det borde vara Hög ström man får ut, men nej, det är cirka 48Eu/s, sen får man köra det genom en transformator, så får man 128Eu/s, men den funkar inte fören du har dragit ström till din sak, och om den är långt bort, blir det cp. + att du har ingen ström mellan din MFE unit, och din transformator :S Dock jävla rolig mod, fast att dom inte har en termometer till kärnkraftverken är väldigt drygt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 12 Oktober 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2011 (redigerat) Säger bara att det är fucked up att använda kärnkraftverk för att skaffa ström. Man tycker det borde vara Hög ström man får ut, men nej, det är cirka 48Eu/s, sen får man köra det genom en transformator, så får man 128Eu/s, men den funkar inte fören du har dragit ström till din sak, och om den är långt bort, blir det cp. + att du har ingen ström mellan din MFE unit, och din transformator :SDock jävla rolig mod, fast att dom inte har en termometer till kärnkraftverken är väldigt drygt.har inte läst på så mycket om kärnkraftverk med det kostnadseffektivaste är väl ändå att bunkra upp mängder med batterier från kärnkraften. Sen kan man ju med buildingcrafts pipe flytta dem rätt enkelt till en chest längre bort? Dessutom känns det ju som om det där är något som man bör börja med rätt "sent" då man redan har stora tillgångar på resurser, annars kan jag förstå att det blir en väldigt brant uppförsbacke att få det att funka. Redigerat 12 Oktober 2011 av Dave37 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viruz256 Skrivet 13 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2011 har inte läst på så mycket om kärnkraftverk med det kostnadseffektivaste är väl ändå att bunkra upp mängder med batterier från kärnkraften. Sen kan man ju med buildingcrafts pipe flytta dem rätt enkelt till en chest längre bort? Dessutom känns det ju som om det där är något som man bör börja med rätt "sent" då man redan har stora tillgångar på resurser, annars kan jag förstå att det blir en väldigt brant uppförsbacke att få det att funka.Tja, det är antingen att köra med kärnkraft, eller använda kol kraft, som suger. Finns ju vindkraft och vattenkraft, men då är det ju bättre med kärnkraft.Dessutom vill jag bygga, så att allt sköter sig själv, och det går ju inte om jag måste springa och flytta batterier hela tiden. Fast nu måste jag ju dock stänga av kärnkraftverket manuellt, när min MFE unit är full :/ Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 13 Oktober 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2011 Tja, det är antingen att köra med kärnkraft, eller använda kol kraft, som suger. Finns ju vindkraft och vattenkraft, men då är det ju bättre med kärnkraft.Dessutom vill jag bygga, så att allt sköter sig själv, och det går ju inte om jag måste springa och flytta batterier hela tiden. Fast nu måste jag ju dock stänga av kärnkraftverket manuellt, när min MFE unit är full :/kan man inte flytta batterier med pipes? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viruz256 Skrivet 13 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2011 kan man inte flytta batterier med pipes?hmm vet inte :S värkar konstigt dock Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg