Hoppa till innehåll

Målvakter För Fildelning?


Magi
 Dela

Rekommendera inlägg

--

 

Varför letar man inte upp målvakter för fildelning?

Det finns ju personer som har skrivit på sig hundratals bilar, då de redan är skuldsatta och de bryr sig inte om de blir återbetalningsskyldiga för något mer.

 

Varför kan man inte betala dessa personer en mindre summa för att lägga ut musikfiler osv på egna webbsidor tex?

 

Om alla dessa sk målvakter börjar köra fildelning, då de inte bryr sig om att de blir åtalade och återbetalningsskyldiga, så kan alla börja få tillgång till allt, mycket enklare, utan fildelningsprogram.

 

De kan ju köra egna webbsidor där man bara väljer fil och laddar ner och själva tjäna pengar på reklam.

Folk skulle ju inte ens behöva ladda ner ett fildelnings-program som DC++ och liknande.

De kan ju lägga ut nedladdningsbara databaser och göra fildelning otroligt enkelt för alla.

 

De skulle ju kunna lägga ut filer på FTP och göra det otroligt enkelt för alla att få tag på filer.

Folk skulle ju sponsra dem om de började med detta.

 

Dessa målvakter skulle ju tjäna stora pengar då deras webbsidor skulle bli klickmonster och tjäna reklampengar i mängder.

Om de blir nedstängda startar de bara en ny.

De bryr sig ju inte om de blir ekonomiskt ansvariga.

 

Varför gör inte dessa målvakter detta?

Skulle inte detta få fart på gratis fildelning?

 

Håll denna tråd vid liv och länka /kopiera gärna vidare för börjar det dyka upp fildelningsmålvakter måste de ju tipsas om att de kan tjäna pengar på det.

 

 

De måste ju bli informerade och vi alla andra kan börja ladda ner MP3 osv betydligt enklare snabbt o gratis.

 

 

--

Redigerat av Magi
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag vet inte riktigt,börjar dom tjäna monster pengar på reklam så blir dom antagligen ersättningsskyldiga och skuldsatta nått så in i helvete.

 

Ett bättre system hade väl varit någon form av "försäkringsbolag" man betalar lite i månaden och bolaget betalar sen eventuella böter.

 

Få med sig folk är antagligen det största problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet inte riktigt,börjar dom tjäna monster pengar på reklam så blir dom antagligen ersättningsskyldiga och skuldsatta nått så in i helvete.

 

Ett bättre system hade väl varit någon form av "försäkringsbolag" man betalar lite i månaden och bolaget betalar sen eventuella böter.

 

Få med sig folk är antagligen det största problemet.

Dessa fildelningsmålvakter är ju redan i personlig konkurs och skiter ju i om de får fler anmärkningar.

 

Som fildelningsmålvakter skulle de ju ha en chans att tjäna in pengarna om de inte blir anmälda.

Och blir de anmälda kvittar det ju, för de är redan i personlig konkurs.

 

--

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det finns ingen mening att försöka hävda ägarskap över musikdelar-kulturen då den är för stor. Så fort du hör en låt online genom youtube är du essentiellt skyldig till brott, även om det inte var din mening. Producenterna måste förr eller senare förstå att det är genom delning som fler blir delaktiga och villiga att betala. Jag köpte t ex Skyrim och Amaranthe's skivor nyligen. Utan fildelning hade jag aldrig brytt mig om Skyrim, och aldrig brytt mig om att stödja Amaranthe.

 

Fildelning är framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja kanske, och jag är väldigt medveten om att folk försöker få saker gratis, men det är så utveckligen har skett pga möjligenheten att dela.

 

jag VALDE att betala för Skyrim trots att jag redan sett en massa torrents för hela spelet. Jag VALDE att betala 450 för spelet, för att stödja utvecklarna.

 

Även om aen majoritet av pirater laddar ner gratis (och därmed inte ger pengar till utvecklare) så är det pirater som är mest benägna att köpa och dela med sig av åsikter. En vän till mig laddade ner Skyrim o så åt mig att skaffa spelet, jag KÖPTE spelet trots att han länkade en torrent. Hade ingen nämnt Skyrim hade jag inte brytt mig, och vem hade då tjänat pengar på mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag har för mig leder grov organiserad brottslighet till ett längre antal års fängelse...

 

Om man koncentrerar de som laddar upp upphovsskyddat material olagligt på internet till ett fåtal personer så får plötsligt myndigheter och andra "antipiratjägare" mer kontroll över situationen.

 

Att leja någon person för någon brottslig handling är också olagligt. Nej, jag anser att det inte är lönsamt att ha målvakter för fildelning; om det uppstår så kommer det bara bli en stor soppa av brottmål o.s.v. där myndigheter har mer kontroll och utplånar målvakterna.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast om man betalar lite i månaden blir det ju ändå inte gratis, det blir ju lite som spotify då istället, möjligtvis billigare.

Fast jag antar att "målvakterna" kommer att vilja ha något i gengäld,kan inte tänka mig att det finns särskilt många personer som är villiga att hjälpa någon annan(läs en främmande person) att begå brott utan att tjäna någonting på det själva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ser inte hur målvakter skulle kunna vara en lösning.

 

När det kommer till torrents arbetar APB främst med att stänga ner så många trackers som möjligt, för att hindra den stora massan från att få tag på sina filer. Då är brukar det inte vara ägaren man är ute efter, utan själva trackerns existens och distributörerna (uppladdarna).

 

När det kommer till DC++ så skulle det nog teoretiskt sett kunna fungera med en målvakt som står för själva servern, om den är hyrd från ett företag. Problemet är dock att DC-hubbar brukar vara hemmaservers och dessa målvakter har, såvitt jag har förstått det, inget hem och då inte heller någon bredbandsuppkoppling. Att ställa en server i sitt eget hem, hävda att det är någon annans skulle inte heller fungera. Det är den som är skriven på abonnemanget som åker fast i det fallet :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...