Hoppa till innehåll

Problem På Datorn


Ceto
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjenare, nu är det så att jag har tidigare skrivit en annan tråd om just min dator. Jag kan ta specifikationerna lite snabbt.

 

Processor: Intel Core i3 540 @3.07GHz

Grafikkort: Sapphire Radeon HD 6790 1GB DDR5 256-bits

Nätagg: XFX Power supply 650w

Hårddisk: HDD 1TB Sata, 64 Cache

Moderkort: Asus P7H55

RAM: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9

Chassi: NZXT Tempest Evo

 

Som tidigare så skrev några i min tråd om att jag behöver applicera kylpasta, jag kollade på processorn det fanns redan kylpasta med, men som sagt så hade jag inte satt i processorn helt så att kylpastan torka ut snabbt.

 

Nu har jag applicerat kylpasta, Zalman. Det fungerar fint med processorn den blir inte överhettad eller något sådant.

 

Men jag har en hel del problem med min dator, det är nu så att skrämen blir svart helt random ibland, men också ibland när jag tabbar upp spel. Det kan vara alla spel från BF3, Assasins Creed Brotherhood och CS. Jag har inte testat något annat än.

 

Det kommer också upp något längst ner i hörnet, där det står att något med grafiken har återställts. Det har hänt ungefär 4 ggr.

 

Jag tror inte att det är något fel med komponenterna, tror nog att det är fel på OS, eller systemet.

 

Jag behöver verkligen hjälp, jag har kollat runt lite i Windows loggen också det har uppstått runt 500 problem.

 

En sista liten fråga, jag har 650w nätagg är det så att det inte är tillräckligt för försörjningen av strömmen? Då tror jag inte att något skulle fungera ordentligt.

 

OBS! bara så att jag inte glömmer att säga så flyter spelen och allt vädligt bra, men det blir svart skärm vid vissa tillfällen som inte är roligt, jag måste starta om dator, varken tangentbordet eller musen har någon respons då.

 

Tack på förhand!

MVH Ceto.

 

 

 

OBS! Glömde nämna att jag totalt har 8 fläktar på datorn, 6 stora och 2st övriga, 1 på grafikkortet och en på processorn.

 

En fråga också! Kan det vara så att min skärm blir svart för att jag använder VGA kabel med DVI adapter som har 18 pin? Fast utgången är 29-pin?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har alla senaste drivrutiner från windows update, och jag har dessutom uppdaterat grafikkortet.

 

Allting sitter som det ska, har inte överklockat något, varken grafikkortet eller cpun.

 

På komplett så står det att grafikkortet kräver 500w, sen vet jag inte om det räcker.

 

Jag har 650watts nätagg.

 

OS, jag menar Operativs systemet. Att det kan ligga något fel i Windows som jag använder, kanske någon drivrutin eller liknande.

 

Tycker du att jag borde kolla värmen på Grafikkortet? GPUn?

 

Senast jag spelade så spela jag BF3 och då kom den upp max i 72 Celcius, vet inte om det är farligt, men allt flöt på.

Redigerat av Ceto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Datorn är inte fylld med damm, den är ny och det är väldigt rent där inne.

 

En sak som jag upptäckte var att datorn luktade bränt, jag hade bara cs på. Jag var inte inne på någon server sen så hade jag HWMonitor på som man kan mäta datorns temperaturer med.

 

Det luktade helt plötsligt brännt efter kvällsmaten när jag kom upp i mitt rum.

 

Kollade på temperaturerna, inget problem där. Varken Grafiken eller CPU:n var för varm.

 

Kollade på datorn och inga synliga tecken på skador, den flyter fint när man använder den också.

 

Bara de att den fryser fast ganska ofta, då och då kan man säga.

 

EDIT: Bild på temperaturerna.

post-24323-1320353907_thumb.jpg

Redigerat av Ceto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inget som är skadat i datorn, jag kände bara en konstig lukt. Mitt luktsinne ^^ (Facepalm)

 

Det som kommer upp mest är väl:

 

WMI, http://technet.microsoft.com/en-us/library...28WS.10%29.aspx

Eventlog, http://technet.microsoft.com/en-us/library...28WS.10%29.aspx

Service Control Manager, http://technet.microsoft.com/en-us/library...28WS.10%29.aspx

Application Error, id : 1000

DistribbutedCOM, http://technet.microsoft.com/en-us/library...28WS.10%29.aspx

Search, ID: 7010, 3058, 3028, 3029, 9002, 7042, 7040, 9000, 1008

ESENT, ID: 455

CAPI2, http://technet.microsoft.com/en-us/library...28WS.10%29.aspx

BugCheck, ID: 1001

 

Finns totalt 641 problem/varningar i loggen, orkar inte kolla runt i alla, men de flesta står ovan.

 

 

EDIT: Jag vet inte hur brända komponenter luktar, men lukten kom tillbaka från ingenstans, det luktar som hur ska jag förklara, ni vet leksaks pistoler som har sån här röd ring, man laddar vapnet med sen så skjuter man så låter det som en pistol. Det luktar så, vet inte om det är krut lukt eller vad det är men det är väldigt likt det jag förklarade.

 

Om nu någon komponent är bränd, eller att det luktar bränt så skall inte datorn fungera?

 

Enligt HWMonitor så är tempen perfekt, gäller både grafikkortet och processorn.

 

Lite strange också är att lukten kommer bara från 1 utav mina fläktar på datorn, jag har 8 fläktar och det kommer från 1 fläkt uppe på datorn. Ingen annan fläkt luktar.

Redigerat av Ceto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...