Bart1 Skrivet 4 November 2011 Rapport Dela Skrivet 4 November 2011 (redigerat) Hej nu är det å att jag tänkte snart byta dator. Jag provade att sätta ihop ett paket, Jag vet ej om det funkar då jag mer är teoretiskt kunnig när det gäller datorer :P men här är länken, http://www.inet.se/kundvagn/visa/1081431/provkassa jag uppskattar gärna ALL kritik och hjälp :) EDIT: Jag skulle vilja ha runt denna prestanda i processorn och i RAM men grafikkorten har jag ingen aning om :P Redigerat 4 November 2011 av Bart1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 4 November 2011 Rapport Dela Skrivet 4 November 2011 Kritik, "hjärna" stavas gärna. :) Skämt o sido. Hur ska du ha datorn? Antar budget = 5.5k. Skall datorn vara liten för LAN eller liknand (µATX) Eller en du typ aldrig flyttar. Skall dator vara gjort för att enbart spela? Eller kan man dra ned grafikdelen och pressa in en Intel prolle? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raosmaosen Skrivet 4 November 2011 Rapport Dela Skrivet 4 November 2011 Ta detta moderkortet istället http://www.inet.se/artikel/1901839/asus-m4n75td Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 4 November 2011 Rapport Dela Skrivet 4 November 2011 Jag hade valt att spara ihop pengar tills du har ungefär 7k. Du får en mycket mer prisvärd dator för det priset! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 4 November 2011 Rapport Dela Skrivet 4 November 2011 Öh, en till tråd. Kolla i alla andra. Om du vill ha en så prisvärd dator som möjligt som håller länge så lägg ut 7-8k. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 4 November 2011 Rapport Dela Skrivet 4 November 2011 Öh, en till tråd. Kolla i alla andra. Om du vill ha en så prisvärd dator som möjligt som håller länge så lägg ut 7-8k.Så.... Detta skulle inte hålla ett tag och vara prisvärdigt för sin prisgrupp ^^? http://www.inet.se/kundvagn/visa/1079761/2011-11-03 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 4 November 2011 Rapport Dela Skrivet 4 November 2011 (redigerat) Så.... Detta skulle inte hålla ett tag och vara prisvärdigt för sin prisgrupp ^^? http://www.inet.se/kundvagn/visa/1079761/2011-11-03Beror helt på vad man har för krav. Den är inte i närheten av så prisvärd som en dator för ca 7k är om du ska spela, om du nu väljer rätt delar såklart. En dator för 7k är självklart mycket mer framtidssäker också. Redigerat 4 November 2011 av ReMemberMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bart1 Skrivet 4 November 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 4 November 2011 Jo jag skulle GÄRNA (stavade rätt nu :P) villja ha en dator som är snabb + klarar att spela typ minedre spel som Tf2, minecraft mm Jag ville då ha en snabb processor och mycket ram. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 4 November 2011 Rapport Dela Skrivet 4 November 2011 Finns inget som heter "Framtidssäker". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 4 November 2011 Rapport Dela Skrivet 4 November 2011 Finns inget som heter "Framtidssäker".Jasså? Även om ordet inte finns då förstår du nog vad som menas när det används. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 4 November 2011 Rapport Dela Skrivet 4 November 2011 Jasså? Även om ordet inte finns då förstår du nog vad som menas när det används.Jodå... Men syftade mest på att allt inom datorvärldens teknologi uppdateras/uppgraderas hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 4 November 2011 Rapport Dela Skrivet 4 November 2011 Jodå... Men syftade mest på att allt inom datorvärldens teknologi uppdateras/uppgraderas hela tiden.Men framtidssäker något år? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.