Fjeddo Skrivet 11 November 2011 Rapport Dela Skrivet 11 November 2011 (redigerat) Hur är det med 6870 då? Har det just nu och jag tyckte det var prisvärt, har dock inte provat 560ti.560Ti har lite bättre prestanda, dock ingen jätteskillnad. EDIT: Har även för mig att 560Ti korten generellt sett har bättre kylning, är dock inte säker. Har bara för mig att jag hört det någon stans. Redigerat 11 November 2011 av ReMemberMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 11 November 2011 Rapport Dela Skrivet 11 November 2011 Framförallt har nvidia mycket bättre drivers. Främsta anledningen att jag väljer dem. Haft för mycket problem med ATI. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 11 November 2011 Rapport Dela Skrivet 11 November 2011 (redigerat) Framförallt har nvidia mycket bättre drivers. Främsta anledningen att jag väljer dem. Haft för mycket problem med ATI.Det inget företag som heter ATI längre. Att nvidia har bättre drivers är ren dynga, Amd har minst lika bra. Redigerat 11 November 2011 av xXHomerXx Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 11 November 2011 Rapport Dela Skrivet 11 November 2011 Det inget företag som heter ATI längre. Att nvidia har bättre drivers är ren dynga, Amd har minst lika bra.560ti SLI drivers är ett exempel på dåliga drivers. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 11 November 2011 Rapport Dela Skrivet 11 November 2011 Det inget företag som heter ATI längre. Att nvidia har bättre drivers är ren dynga, Amd har minst lika bra.Det är utifrån personliga erfarenheter jag talar. Har visserligen aldrig haft nvidia på över 5 år. Men ATI drivers har jag haft mycket problem med och kommer ej köpa deras kort nästa gång. SLI/crossfire har jag inga erfarenheter av alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 12 November 2011 Rapport Dela Skrivet 12 November 2011 I många recensioner har man sätt att jsut när det kommer till CF/SLI så har AMD övertaget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 12 November 2011 Rapport Dela Skrivet 12 November 2011 Ett 560 ti är bättre än ett 9650 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 12 November 2011 Rapport Dela Skrivet 12 November 2011 Ett 560 ti är bättre än ett 9650Om du menade ett 6950 så har du fel. 6950 är bättre, dock ca 400kr dyrare om jag minns rätt, och det är bara 1GB versionen. Ska man köpa 6950 är det ju mer värt att gå på 2GB versionen. Inte så värst mycket dyrare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.