WASD Skrivet 21 November 2011 Rapport Dela Skrivet 21 November 2011 Har ni hittat någon cool låt på sistone? Med det menar jag musik ni stött på utöver er vanliga musikstil som ni tyckte var bra. Även om ni stött på någon låt som fått er att upptäcka en helt ny genre skulle vara intressant att höra. Jag hittade för ett tag sen och den är av genren Electro swing. Jag har uppfattat det som att den genren är äldre musik som man blandat med elektroniska instrument. Lyssnade på några andra låtar av samma stil men den är den enda jag riktigt gillade. Igår stötte jag på Slugabed - Quantum Leap och den musikstilen vet jag inte vad den heter. Ingen av dessa stilar har jag lyssnat på eller gillat tidigare. Jag började lyssna på Psytrance för 1 år sen och det var som fick mig att börja gilla det, exakt den videon. Var vänlig att skriv lite text tillsammans med eran låt. Blir så tråkigt om alla bara spammar länkar som det blivit i "Vilken Låt Tycker Du Om Mest?"-tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 21 November 2011 Rapport Dela Skrivet 21 November 2011 Om du gillar Psytrance så borde du definitivt prova på Infected Mushroom, Astral Projection och PPK. Slugabed - Quantum Leap låter som någon slags dubstep. OnT: För ungefär ett år sen så föll jag för ett band vid namn Totally Radd!!, vet inte hur man ska beskriva det - men typ pop-rock/dans-musik med 8-bit ljudeffekter. Här kommer några låtar med dom: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 21 November 2011 Rapport Dela Skrivet 21 November 2011 Lyssnar mest på dubstep/electro/metal av diverse former, men denna låten hittade jag igår, och jag älskar den ! Needtobreathe - White Fences Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 22 November 2011 Rapport Dela Skrivet 22 November 2011 (redigerat) Lyssnar mest på dubstep/electro/metal av diverse former, men denna låten hittade jag igår, och jag älskar den !Needtobreathe - White FencesVad är det som är "annan" med den?Ser inte min video lol. Redigerat 22 November 2011 av Organism Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 22 November 2011 Rapport Dela Skrivet 22 November 2011 Gorillaz, Ratatat och Infected Mushroom är väl de tre elektroniskt inriktade band jag gillar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 22 November 2011 Rapport Dela Skrivet 22 November 2011 Gorillaz, Ratatat och Infected Mushroom är väl de tre elektroniskt inriktade band jag gillar.Du borde kolla upp edIT. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 22 November 2011 Rapport Dela Skrivet 22 November 2011 (redigerat) Jo, jag gillar typ bara rock. Bara det typ... Men här är två låtar som jag gillar skarpt. Molotov Jukebox är ett trevligt band, med hon som spelar Tonks i Harry Potter som sångerska! Och den här låten är sjukt bra! Caro Emerald - Back it up. Jazzig modern låt. riktigt nice. Och den här låten är också ganska nice, jag blir glad av den. Redigerat 14 December 2011 av Layton Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 17 December 2011 Rapport Dela Skrivet 17 December 2011 Vad är det som är "annan" med den?Ser inte min video lol. Varken dubstep/electro/metal.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 19 December 2011 Rapport Dela Skrivet 19 December 2011 Denna underbara man har fått mig att lyssna på musik som bara innehåller en gitarr och en underbar sångröst Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 19 December 2011 Rapport Dela Skrivet 19 December 2011 Lynott; du borde lyssna på Jim Croce. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 5 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2012 En Steam-polare har gjort mig beroende av någon mystiskt slags elektronisk musik. Avslappnande som tusan. http://soundcloud.com/p-sus http://soundcloud.com/pogomix/tracks?page=2 http://soundcloud.com/dainumo/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.