Nittionio Skrivet 5 December 2011 Rapport Dela Skrivet 5 December 2011 Tjenare. Har matte C nationella tisdagen den 13onde. Är det någon som vet någon bra och användbar hemsida som man kan lära sig matte? Matteboken.se känner jag till, men finns det någon mer som är enkel och bra? Jag kommer nog använda den hära tråden för fler frågor under veckans gång, men just nu skulle det passa bra med en bra hemsida där man kunde repetera allt. Självklart räknar jag om bokens tester och liknande, men det är alltid bra att se olika saker förklarade på olika sett :) Uppskattas svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 6 December 2011 Rapport Dela Skrivet 6 December 2011 (redigerat) Gamla nationella? Tror 2009 är officiellt. Redigerat 6 December 2011 av Luxaxix Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 6 December 2011 Rapport Dela Skrivet 6 December 2011 http://www.matteguiden.se/ gå sedan in på fliken videolektioner til höger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 7 December 2011 Rapport Dela Skrivet 7 December 2011 Var svårt att hitta gamla prov men hittade ett: http://www.sjogy.nu/download/18.7cb8e9a012...99_SV_91405.pdf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nittionio Skrivet 12 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 12 December 2011 (redigerat) Har en fråga. Vad menas med ändringskvot? Jag har googlat det, men jag förstår det ändå inte. Skulle någon kunna förklara? Uppskattar hjälp. Redigerat 12 December 2011 av Nittionio Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 12 December 2011 Rapport Dela Skrivet 12 December 2011 Är Matte C enklare än Matte B? Har hört olika åsikter om det och vill höra eran. (Lånar tråden lite) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 12 December 2011 Rapport Dela Skrivet 12 December 2011 (redigerat) Är Matte C enklare än Matte B? Har hört olika åsikter om det och vill höra eran. (Lånar tråden lite)Matte C handlar bara om en sak, och det är detta: d/dx axb = abxb-1 Redigerat 12 December 2011 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 12 December 2011 Rapport Dela Skrivet 12 December 2011 Googlade & fick upp matriser/matrix? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nittionio Skrivet 12 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 12 December 2011 Nej, det är en myt :) Matte C är svårare än Matte B. I starten var det ett helvete, men nu är det inte så farligt. Matte B var iaf enklare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 December 2011 Rapport Dela Skrivet 12 December 2011 Jag har däremot uppfattat att E är enklare än D. Någon som har erfarenheter av detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 12 December 2011 Rapport Dela Skrivet 12 December 2011 E bygger till stor del på D, så det är inte så mycket nytt man behöver lära sig. Men det fick räcka med ett svagt G i MaD för mig. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 13 December 2011 Rapport Dela Skrivet 13 December 2011 (redigerat) Jag har däremot uppfattat att E är enklare än D. Någon som har erfarenheter av detta?E bygger till stor del på D, så det är inte så mycket nytt man behöver lära sig. Men det fick räcka med ett svagt G i MaD för mig. :PPersonligen tyckte jag att Matematik E var en liten bit svårare än Matematik D därför att E bygger på D på ett sådant sätt att man använder ny kunskap för att arbeta med det man lärt sig i Matematik B - D. Matematik E går mest ut på att lära sig fler matematiska koncept, som komplexa tal, öva & lära sig mer om hur matematik fungerar. Man lägger inte fokus på att lösa ekvationer & formler utan på att förstå, härleda samband, förenkla och skriva om uttryck på andra former. Man lär sig också fler verktyg som är användbara för att lösa svårare ekvationer som inte har en entydig direkt lösning, t.ex. differentialekvationer och polynomekvationer. Redigerat 13 December 2011 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.