Foto

❖ Myths Of Daedwin ❖ All Custom Coded | Dungeons | Classes | 130+ Skills | Professions | Nations | Guilds | Mounts

minecraft server spel smp multiplayer online smudgecraft classes rpg mmo

199 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#73 Dave37

Dave37

    #11 Fuskgalen

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7 624 inlägg
    Utdelad november 2019Utdelad oktober 2019Utdelad september 2019Utdelad oktober 2018Utdelad november 2017Utdelad september 2017Utdelad december 2015Utdelad november 2015Utdelad oktober 2015Utdelad september 2015Utdelad augusti 2015Utdelad juli 2015Utdelad juni 2015Utdelad april 2015Utdelad mars 2015Utdelad februari 2015Utdelad september 2014

Postad 21 januari 2012 - 13:04:06

Om det finns några erfarna och bra minecraftspelare här som vill joina Derfs faction "Empire" (som är störst och mäktigast på servern), prata med mig eller cace26 in-game.

@ Deminth eller Marwzoor: Jag är lite osäker på om powern för factionen fylls på så som det står... Ni sa att den fylls på med 1 power/5 minuter, och i tutorialen står det att varje spelare får tillbaka en power var femte minut, även om man är offline. Men när jag har hållt ett öga på vår faction power så stiger den inte alls om vi är två-tre inne som har hållt oss vid liv länge. Sen när ett drös med andra i factionen kom in så började den gå upp. Det som jag tror händer är att faction power är summan av alla spelares power och spelar-powern inte går upp när man är offline. För jag kan inte minnas att vår faction har haft max power någon gång, vilket vi borde ha efter en natt om den går upp även när vi är offline.

Det vore bra om ni kan kolla på det för det blir nästan ett ständigt fall i faction power när den inte går upp för att några spelare har låg power och är offline. (man lägger ju sällan av för dagen när man är på topp)
"We're going to do this thing, just as the automobile phased out the Stagecoach, just as television stepped in and phased out the old vaudeville and the old motion pictures. And we got to be prepared to face the future." - Jacque Fresco

#74 Deminth

Deminth

    #3 Prao

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 63 inlägg

Postad 22 januari 2012 - 10:21:38

Vi har nu ändrat så man får 1 power / 5 min om man är online. Är man offline får man ingen regen. Är man inaktiv i 1 dag förlorar man 0.25 power (inte så mkt). Detta för att factions inte ska bli övermäktiga genom inaktiva medlemmar smile.gif

42503_1.gif


#75 Dave37

Dave37

    #11 Fuskgalen

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7 624 inlägg
    Utdelad november 2019Utdelad oktober 2019Utdelad september 2019Utdelad oktober 2018Utdelad november 2017Utdelad september 2017Utdelad december 2015Utdelad november 2015Utdelad oktober 2015Utdelad september 2015Utdelad augusti 2015Utdelad juli 2015Utdelad juni 2015Utdelad april 2015Utdelad mars 2015Utdelad februari 2015Utdelad september 2014

Postad 22 januari 2012 - 13:01:44

Vi har nu ändrat så man får 1 power / 5 min om man är online. Är man offline får man ingen regen. Är man inaktiv i 1 dag förlorar man 0.25 power (inte så mkt). Detta för att factions inte ska bli övermäktiga genom inaktiva medlemmar smile.gif

Problemet med det är att det blir väldigt svårt att anpassa landytan för factionen. Det blir ingen stabilitet inom factionen. Det kan vara jätteaktivt en dag och man tror att det här går ju bra, skaffar mer land, anlägger factiongruvor, odlar wheat etc... för att några dagar senare stå nästan utan spelare med en factionpower som faller, då faller hela infrastrukturen som man har kämpat för, försvaret brister, det blir "skyttegravskrig" mellan factions, det blandas in och försötörs och sen ser allt ut som det gjorde i Eucalyptus Forest förut. Så det enda vettiga spelsättet i sådana fall är att ha en eller några få chucks och låta alla trängas på dem. Att ens factionspelare inte är online blir ändå en förlust för de kan inte delta i slag eller konstruktion för factionen, så att förlora power dessutom är bara vidrigt.

Det borde vara 1 faction power re-gen var femte minut oavsett om spelare än online eller inte. Varför måste det ha något med spelarna att göra över huvudtaget? 1 faction power re-gen var femte minut punkt. Ett annat problem som uppstår när faction power mjölkas är att alla slag mellan factions blir färre och mesigare då man inte vågar gå fullt in för att man inte har någon marginal. Med en ordentlig re-gen hade man vågat pusha mera och spelandet blir roligare och intensivare. Som det är nu leder det bara till gerillakrigsföring.

EDIT: De senaste två veckorna har jag viljat ge mig ut i strid men jag kan inte för vår faction power har sjunkit med över 30 eftersom folk loggar in, spelar, dör en del, tänker "ah fan det gick inte så bra för mig den här gången jag lägger av för idag" för att sedan kanske tröttna på servern eller vara tvugna att fokusera på skolarbete under veckodagarna. Om det fortsätter att inte vara någon re-gen för offline-spelare så vet inte jag om jag kommer kunna spela mycket längre. Det går helt enkelt inte att strukturera om hela vår bas och då tycker jag inte att det är så värst kul längre om powern ska ständigt falla. Särskilt om den faller som "straff" för att man är inaktiv, den powern kan man ju inte få tillbaka någonsin.

Redigerat av Dave37, 22 januari 2012 - 13:25:07.

"We're going to do this thing, just as the automobile phased out the Stagecoach, just as television stepped in and phased out the old vaudeville and the old motion pictures. And we got to be prepared to face the future." - Jacque Fresco

#76 Laserturken

Laserturken

    #8 Forumit

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 427 inlägg
    Utdelad augusti 2014

Postad 22 januari 2012 - 22:33:18

Problemet med det är att det blir väldigt svårt att anpassa landytan för factionen. Det blir ingen stabilitet inom factionen. Det kan vara jätteaktivt en dag och man tror att det här går ju bra, skaffar mer land, anlägger factiongruvor, odlar wheat etc... för att några dagar senare stå nästan utan spelare med en factionpower som faller, då faller hela infrastrukturen som man har kämpat för, försvaret brister, det blir "skyttegravskrig" mellan factions, det blandas in och försötörs och sen ser allt ut som det gjorde i Eucalyptus Forest förut. Så det enda vettiga spelsättet i sådana fall är att ha en eller några få chucks och låta alla trängas på dem. Att ens factionspelare inte är online blir ändå en förlust för de kan inte delta i slag eller konstruktion för factionen, så att förlora power dessutom är bara vidrigt.

Det borde vara 1 faction power re-gen var femte minut oavsett om spelare än online eller inte. Varför måste det ha något med spelarna att göra över huvudtaget? 1 faction power re-gen var femte minut punkt. Ett annat problem som uppstår när faction power mjölkas är att alla slag mellan factions blir färre och mesigare då man inte vågar gå fullt in för att man inte har någon marginal. Med en ordentlig re-gen hade man vågat pusha mera och spelandet blir roligare och intensivare. Som det är nu leder det bara till gerillakrigsföring.

EDIT: De senaste två veckorna har jag viljat ge mig ut i strid men jag kan inte för vår faction power har sjunkit med över 30 eftersom folk loggar in, spelar, dör en del, tänker "ah fan det gick inte så bra för mig den här gången jag lägger av för idag" för att sedan kanske tröttna på servern eller vara tvugna att fokusera på skolarbete under veckodagarna. Om det fortsätter att inte vara någon re-gen för offline-spelare så vet inte jag om jag kommer kunna spela mycket längre. Det går helt enkelt inte att strukturera om hela vår bas och då tycker jag inte att det är så värst kul längre om powern ska ständigt falla. Särskilt om den faller som "straff" för att man är inaktiv, den powern kan man ju inte få tillbaka någonsin.


Läste inte hela, men jag tycker det är bra som den är nu. Eftersom vissa folk vill ha bara erfarna, smarta spelare medans andra bara invitar randoms.

De som invitar randoms kanske kommer ha 20 st i sin faction, medans de som vill ha erfarna och smarta bara har 12 eller 10. Och eftersom den massiva factionen som har fullt med noobs kommer besegra en väl organiserad faction med mindre spelare. Det skulle vart omöjligt och ta över mark då.


#77 Deminth

Deminth

    #3 Prao

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 63 inlägg

Postad 23 januari 2012 - 14:24:12

Dave, laserturken har rätt när han säger att en faction inte bör få övertag genom att ha inaktiva medlemmar som dessutom är oerfarna (loggar in och dör). Detta är sådant som kan försvaga en faction. Åtgärder mot detta är att kicka de som inte håller måttet eller helt enkelt bjuda in fler erfarna spelare.

42503_1.gif


#78 OpeningTitles

OpeningTitles

    #8 Forumit

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 545 inlägg

Postad 23 januari 2012 - 16:11:11

Är servern på?
PSN: Openingtitles

#79 Deminth

Deminth

    #3 Prao

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 63 inlägg

Postad 23 januari 2012 - 18:12:09

Servern är på nu smile.gif vi var tvunga at göra mainentance under dagen

42503_1.gif


#80 Dave37

Dave37

    #11 Fuskgalen

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7 624 inlägg
    Utdelad november 2019Utdelad oktober 2019Utdelad september 2019Utdelad oktober 2018Utdelad november 2017Utdelad september 2017Utdelad december 2015Utdelad november 2015Utdelad oktober 2015Utdelad september 2015Utdelad augusti 2015Utdelad juli 2015Utdelad juni 2015Utdelad april 2015Utdelad mars 2015Utdelad februari 2015Utdelad september 2014

Postad 23 januari 2012 - 18:37:10

Dave, laserturken har rätt när han säger att en faction inte bör få övertag genom att ha inaktiva medlemmar som dessutom är oerfarna (loggar in och dör). Detta är sådant som kan försvaga en faction. Åtgärder mot detta är att kicka de som inte håller måttet eller helt enkelt bjuda in fler erfarna spelare.

Aja, ok då. Försök gärna att få in lite erfarna spelare på servern då så att de kan gå med i vår faction. wink.gif

Oss emellan, standarden på spelarna nu är generellt sett rätt jädra värdelös. smile.gif

EDIT: Hoppas ni har ändrat i alla fall så att man inte förlorar .25 power för inaktiva spelare, det är ju sjukt eftersom det inte går att få tillbaka den powern.

Redigerat av Dave37, 23 januari 2012 - 20:34:40.

"We're going to do this thing, just as the automobile phased out the Stagecoach, just as television stepped in and phased out the old vaudeville and the old motion pictures. And we got to be prepared to face the future." - Jacque Fresco

#81 OpeningTitles

OpeningTitles

    #8 Forumit

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 545 inlägg

Postad 23 januari 2012 - 19:13:55

Aja, ok då. Försök gärna att få in lite erfarna spelare på servern då så att de kan gå med i vår faction. wink.gif

Oss emellan, standarden på spelarna nu är generellt sett rätt jädra värdelös. smile.gif


Är jag en av dem?
PSN: Openingtitles

#82 Nixous

Nixous

    #5 Spelsugen

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 269 inlägg

Postad 23 januari 2012 - 19:43:35

Bli med i factionen legendary skriv in /f join legendary

#83 WASD

WASD

    #12 Fuskagent

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13 205 inlägg
    Utdelad mars 2020Utdelad november 2019Utdelad oktober 2018Utdelad juli 2015

Postad 23 januari 2012 - 19:50:13

Är jag en av dem?

Nej han syftade på sig själv.
"Arbetet med en liten uppdatering av Fuska har gått framåt och förhoppningsvis så blir arbetet klart till slutet av månaden." - admin

#84 Nixous

Nixous

    #5 Spelsugen

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 269 inlägg

Postad 23 januari 2012 - 20:09:50

Jag kan inte ansluta sad.gif
Det står bara hela tiden:
Misslyckades att ansluta till servern
Connection timed out: connect
Jag vill köra men kan inte sad.gif
Några tips på vad man kan göra så att den funkar?

stället för timed out så står det nu:
refused

Är servern på?

Jag fick just reda på att den inte va det. sad.gif


Logga in för att kunna skriva inlägg



Även taggad med minecraft, server, spel, smp, multiplayer, online, smudgecraft, classes, rpg, mmo