Jesper.
(Betyder "skattmästare" och "kejsare")
↗ till inlägget"ursprungligen ett latinskt tillnamn med betydelsen 'stor'"Magnus, vettefan vad det betyder och tänker inte säga efternamn.
Jesper.
↗ till inlägget"ursprungligen ett latinskt tillnamn med betydelsen 'stor'"Magnus, vettefan vad det betyder och tänker inte säga efternamn.
↗ till inläggetKim.
("den rättvise" eller "sökare av sanning")
jag ska nog döpa mitt barn efter dig :P
För er gamla medlemar så är det nog självklart vad jag heter ;)
Jonas, och det betyder "vit duva" på hebreiska.
Efternamn säger jag inte
Jocke, fast egentligen Joakim men ingen säger så. å det betyder "gud skall upprätta"
↗ till inläggetBetyder förövrigt fri man, /fistpump.Emil.
↗ till inläggetJesper.
↗ till inlägget^Oscar
Betyder hjortvän/hjortälskare.
Nils Forsberg
Nils eller Niels, är ett mansnamn, en nordisk kortform av namnet Nikolaus som har grekiskt ursprung. Nikolaus är bildat av orden Nike 'seger' och laos 'folk'.
↗ till inlägget^Oscar
Betyder hjortvän/hjortälskare.
sökte engång på google så fick jag fram Guds spjut, men whatever.
↗ till inlägget^
sökte engång på google så fick jag fram Guds spjut, men whatever.
Samma här, dock säger Wikipedia annat.
http://en.wikipedia.org/wiki/Oscar_%28give...te-Reaney-239-1The name is derived from two elements in Irish: the first, os, means "deer"; the second element, cara, means "friend".The given name Oscar is not to be confused with the Old English Ōsgār, which is of an entirely different origin (from two Old English elements meaning "god" and "spear").
Mattias "Guds gåva" . :D
Christoffer, Grekiska för Kristusbärare. Menat att jag har Kristus i mitt hjärta. :D
Josef, betyder "Herren skall föröka" :huh:
Simon - "den otrolige"
aww yeaah!
↗ till inläggetUngefär sammaJesper.
Alexander, är ett manligt förnamn av grekiskt ursprung, Αλέξανδρος (Aléxandros), bildat av två ord som betyder 'försvarare' och 'man', det vill säga ungefär männens försvarare
Joel.
Vet inte riktigt vad det betyder förutom att det har något med nåt religiöst att göra. Har ingen ork att kolla upp det heller.
↗ till inläggetJoel.
Vet inte riktigt vad det betyder förutom att det har något med nåt religiöst att göra. Har ingen ork att kolla upp det heller.
Mansnamnet Joel är ett hebreiskt namn, יואל, ursprungligen Jahuel, som betyder Jahve är Gud. Det är namnet på en av profeterna och en bok i Gamla Testamentet, se Joel. Den franska formen är Joël och den feminina formen av det är Joëlle.
Seif, betyder svärd helt enkelt.. känns otroligt att inte ha ett namn med religiös innebörd i denna tråd haha
Ludvig. Av germanskt ursprung med en ungefärlig betydelse som lyder "stolt krigare" eller dylikt om jag inte missminner mig.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in