naabiz Skrivet 10 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2012 som ni vet så brukar jag skriva mycket på natten, men senare i dag så är det skola. Vad fan ska jag göra, säga till morsan att jag inte kunnat sova, bita ihop och fara till skolan. Skriv vad ni tror är bäst jag borde göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OpeningTitles Skrivet 10 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2012 (redigerat) Hade också sömnproblem idag/igår (sov ungefär kl halv 1 eller 1 :s) Och jag gick o la mig vid 10 tiden.. Alltså 2/3 timmar i sängen utan att somna :/ Redigerat 10 Januari 2012 av OpeningTitles Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 10 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2012 Kan säga att det är ungefär samma för mig. Men det händer nog för att man är van med lovet och har sovit sent. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 10 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2012 Bit ihop och börja dricka kaffe. Har (nästan) funkat för mig i 3 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 10 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2012 Jag kan ha samma problem ibland. Brukar detta hända när du sovit på eftermiddagen, eller efter ett lov? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 10 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2012 Jag brukar varje lov de sista dagarna tvinga mig att gå upp väldigt tidigt. Då blir man trött senare på kvällen och kan somna tidigare. Men nu kanske det är försent? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 10 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2012 (redigerat) Säger som dagens "P.S" i Göteborgsposten: "Kan du inte sova? Det är la inget att lika vaken för?" Nä men skämt åsido, jag har också stundtals samma problem. I går gick jag och la mig kl 03:20, och jag råkade stänga av väckarklockan i sömnen, så jag vaknade 13:37 i går. Därav hade jag skitsvårt att somna i natt. Även om jag gick och la mig 02:20 idag så kunde jag inte somna förrän ca 05:10. Men jag ställer klockan tidigare bara så att jag ska vara trött sen och kunna somna. Ställde klockan på 09:00 idag så ja, jag har inte sovit så mycket och kommer nog vara sugen på att gå och lägga mig runt 23:59 idag. Min poäng är att när det gäller att vrida tillbaka klockan så tror jag det fungerar bättre att vakna tidigt än att gå och lägga sig tidigt. Men eftersom skolan har börjat för dig så kommer du nog in i rätt dygnsrytm rätt snart. Redigerat 10 Januari 2012 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ImCasualGamer Skrivet 10 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2012 Känner igen mig i detta, Somnade runt 4 i måndags natt och skulle upp två timmar senare för att gå till skolan. Orkade lyssna på vad de sa. Vart dock bättre idag när man sovit en längre stund. Det är nog som Dave säger, att din dygnsrytm kommer tillbaka nu när du börjat skolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 10 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2012 Det går aldrig att somna sista dagen på lovet, lika bra att gå och lägga sig normal tid som för mig var 2-3 detta lovet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 10 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2012 Det går aldrig att somna sista dagen på lovet, lika bra att gå och lägga sig normal tid som för mig var 2-3 detta lovet.exakt. annars kan du göra som 4FJSKFJSKGJES skrev: tvinga dig upp på morgonenEller så börjar du några dagar tidigare med att vända tillbaka dygnet. Tex går du och lägger dig 2, vaknar 12, kan du ju gå upp vid 11, för att somna vid 1, och så håller du på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 10 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2012 En halvbra teknik som kan användas är att vara vaken hela natten till söndag. Sedan lägga sig kl. 20 eller nåt och gå upp som vanligt på måndag. Inte provat själv dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CooLzlAy3r99 Skrivet 10 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2012 En halvbra teknik som kan användas är att vara vaken hela natten till söndag. Sedan lägga sig kl. 20 eller nåt och gå upp som vanligt på måndag. Inte provat själv dock.Det är en jättebra metod. Det jag gjorde var att endast sova 5h till natten mot söndagen, vilket som gjorde att jag blev riktigt trött. Sedan la jag mig kl 12 på söndagskvällen och somnade direkt och vaknade pigg! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.