WASD Skrivet 20 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2012 Jag vill börja med någon aktivitet på fritiden men jag vet inte vad. Och det borde verkligen finnas en lista på föreningar tycker jag på samma sätt som blocket är till för när man vill köpa eller sälja begagnade saker. Så känner någon till en hemsida som listar aktiviteter/föreningar/organisationer efter kategori och område? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 20 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2012 Bör stå på din kommuns hemsida under friluftsliv. Annars kanske du ska flytta. Det finns också allmänna anslagstavlor lite här och var på vissa ställen där vem som helst får sätta upp information. Där kanske det också står något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 20 Februari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2012 (redigerat) Det har du rätt i. Har sett affischer för lite av varje när jag är i stan. Bor 30-40 minuter cykel eller buss från centrala göteborg (ja det tar lika lång tid). Ska se om jag hittar något på göteborgs hemsida. Edit: Göteborgs hemsida verkar mest ha generell information kring aktiviteter eller listor på lokaler som samarbetar med kommunen. Ingen samling av föreningen/organisationer som jag snarare är ute efter. Men det fanns intressanta saker ändå så tack för tipset. Det står till exempel en massa om att cykla men inget om föreningar som cyklar. Då kan jag förstås googla på "cykelförening göteborg" som jag testade och fick bra resultat men det skulle vara trevligare med en lista då jag vet vad jag vill göra. Redigerat 20 Februari 2012 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 20 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2012 Kolla om du kan hitta nummret till din stadsdelsnämnd och ring dem. Då hjälper de dig oftast att hitta rätt snabbare. kommunala sidor brukar inte vara så där superanvändarvänliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 21 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2012 Vimeo går väll bra va? Så fort man har gjort något iallafall. - Här Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 21 Februari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2012 Vimeo går väll bra va? Så fort man har gjort något iallafall.- HärDen videon var trevlig men jag förstår inte hur den är direktrelaterad till min fråga. Och vad vimeo har med det att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 September 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 12 September 2012 (redigerat) Sen tråden skapades har jag hittat lite mindre hemsidor som länkar till event men ingen som varit riktigt bra. Då och då dök det upp att någon vän på facebook ska hitta på något och genom det har jag hittat saker. Så jag kom fram till att det optimala skulle vara att kunna lista aktuella facebook-event i sitt område vilket jag nu lyckats göra: https://www.google.se/search?q=g%C3%B6tebor...ok.com%2Fevents Där dyker det upp fullt med saker. Även om man lägger in exakt datum så får jag fortfarande massor av resultat. Kolla om det finns något kul i ert område :) Om ni inte har något för er nån dag så gå och hitta på något istället för att sitta vid datorn. Bättre än så går det inte att söka på event skulle jag tro. Isåfall skulle det vara om facebook lägger till en egen funktion att lista publika event efter datum och plats eller ännu fler parametrar som kategori och pris. Redigerat 12 September 2012 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 14 September 2012 Rapport Dela Skrivet 14 September 2012 Gå till din lokala fritidsgård Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 14 September 2012 Rapport Dela Skrivet 14 September 2012 Gå till din lokala fritidsgårdÄr inte det för mellan- och högstadiebarn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 14 September 2012 Rapport Dela Skrivet 14 September 2012 Upp till 22 år tror jag? Varierar från ställe till ställe, jag tänkte mer på att han skulle kolla där efter aktiviteter än att gå dit och hänga ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 14 September 2012 Rapport Dela Skrivet 14 September 2012 Upp till 22 år tror jag? Varierar från ställe till ställe, jag tänkte mer på att han skulle kolla där efter aktiviteter än att gå dit och hänga ;)Vad jag har för mig är max-gränsen 16, men det kan ju, som du säger, bero på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 14 September 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 14 September 2012 Jag tror att alla är välkomna där. Men senaste gången jag försökte så var det stängt :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.