Epixa Skrivet 21 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2012 Vad är din favorit musik/band/låt just nu? Jag gillar många men denna mest : Aviciii - Levels - Skrillex Remix Vilken är din? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 21 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2012 Den där j*vla låten alltså, fy fan. Ont: Phace/Misanthrop/Noisia/Hybris/Rido/Jubei. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viruz256 Skrivet 21 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2012 Metal/Hård rock Dock så är favoritlåten "Cats in the cradle" med Harry Chapin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 21 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2012 Talamasca – Make Some Noise. Både albumet och låten med samma namn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 21 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2012 (redigerat) Skivor som jag lyssnar på mycket just nu är: Iggy Pop - The Idiot Iggy Pop - Lust For Life Porcupine Tree - Deadwing David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders From Mars Nirvana - Nevermind Speciellt låtar som "China Girl" (Iggy Pop), "Moonage Daydream" (David Bowie) och "Arriving Somewhere But Not Here" (Porcupine Tree) har jag snart lyssnat sönder. Redigerat 21 Februari 2012 av Whore Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 21 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2012 David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders From Mars"Moonage Daydream" (David Bowie)Har du också insett hur fantastiskt underbar den låten är? :D Jag förflyttades minst 5 dimensioner första gångerna jag hörde den. Mer direkt relaterat till topic: David Bowie är min absoluta favoritartist. Jag lyssnar på fruktansvärt mycket musik, det finns hur mycket bra grejer som helst, och det går i perioder vad man lyssnar på mest, men Bowie är bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 21 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2012 Har du också insett hur fantastiskt underbar den låten är? :D Jag förflyttades minst 5 dimensioner första gångerna jag hörde den. Mer direkt relaterat till topic: David Bowie är min absoluta favoritartist. Jag lyssnar på fruktansvärt mycket musik, det finns hur mycket bra grejer som helst, och det går i perioder vad man lyssnar på mest, men Bowie är bäst.En av höjdpunkterna på skivan, speciellt gitarrsolot. Första gången jag hörde den var det typ "meh", men jag har av erfarenhet lärt mig att låtar som ger ett mediokert första intryck är de som växer mest. Ziggy Stardust rankar jag själv som hans bästa, med Low och Station To Station tätt därefter. Han är även en av mina största förebilder inom musiken, och den coolaste människan på planeten. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 21 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2012 Musikstilar som jag lyssnar på: Rap, Dubstep, Hardstyle och crunkcore. Favoritband/artister: Eminem, kartellen, AOTP, JMT, Royce da 5´9, ison och fille, Skrillex, headhunterz. Favoritlåtar: Eldupphör, Body head anthem, Levels(skrillex remix), Big boss, No love och massa fler. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 21 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2012 En av höjdpunkterna på skivan, speciellt gitarrsolot. Första gången jag hörde den var det typ "meh", men jag har av erfarenhet lärt mig att låtar som ger ett mediokert första intryck är de som växer mest. Ziggy Stardust rankar jag själv som hans bästa, med Low och Station To Station tätt därefter. Han är även en av mina största förebilder inom musiken, och den coolaste människan på planeten. :DJa, hela låten är ett intro till gitarrsolot, som är fullkomligt magiskt. Fast även det lilla blåssolot i mitten är ganska fascinerande. Jag har svårt att ranka Bowies skivor faktiskt, det finns ju så mycket br apå alla. Hunky Dory, Ziggy Stardust och Space Oddity ligger i alla fall i täten. Tillsammans med Scary Monsters. Och Station To Station, osv. osv. Ur hans senare alster har jag fastnat för låten Bring Me The Disco King på Reality, men förutom det är det mesta dåligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 21 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2012 Ja, hela låten är ett intro till gitarrsolot, som är fullkomligt magiskt. Fast även det lilla blåssolot i mitten är ganska fascinerande. Jag har svårt att ranka Bowies skivor faktiskt, det finns ju så mycket br apå alla. Hunky Dory, Ziggy Stardust och Space Oddity ligger i alla fall i täten. Tillsammans med Scary Monsters. Och Station To Station, osv. osv. Ur hans senare alster har jag fastnat för låten Bring Me The Disco King på Reality, men förutom det är det mesta dåligt.Hah, så du fastnade för Scary Monsters tillslut? Jag vill minnas att du inte tyckte om den från början? :P Har inte lyssnat speciellt mycket på hans senare grejer, 1.Outside tyckte jag dock om lite grann, ska lyssna mer på den sen. Annars är "I'm Afraid of Americans" ganska schysst, inte så Bowiesque men fortfarande bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 21 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2012 Hah, så du fastnade för Scary Monsters tillslut? Jag vill minnas att du inte tyckte om den från början? :PJavisst. Har dock fortfarande inte fastnat för It's No Game, vilken jag dessutom misstänker att den kritik du nämner var riktad mot. :) Sen är Fashion rätt så tråkig, men i övrigt är det en underbar skiva. Every rose has it's thorn, som det heter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 21 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2012 Javisst. Har dock fortfarande inte fastnat för It's No Game, vilken jag dessutom misstänker att den kritik du nämner var riktad mot. :) Sen är Fashion rätt så tråkig, men i övrigt är det en underbar skiva. Every rose has it's thorn, som det heter.Part 1 eller part 2? Den första delen är grym, den andra låter dock lite mesigt. Robert Fripp från King Crimson spelar f.ö. gitarr på den och några andra spår på skivan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.