Hoppa till innehåll

Generationsintervju


VAZE
 Dela

Rekommendera inlägg

1. Vad är transvestit för dig?

En person som tycker om att klä sig i kläder vanligtvis burna av det motsatta könet.

 

2.Vad beror transvestit på?

Att vara transvestit kan väl enkelt uttryckas som att vara "transsexuell light" (eller diet transsexual), och transsexualitet beror väl på olika saker för olika personer, men jag skulle säga att det likt homosexualitet, heterosexualitet, asexualitet eller vilken annan -sexualitet som helst är mer eller mi; ndre slumpmässigt utdelat till individen vid födseln, alltså; det är en medfödd egenskap.

 

3. Vad tycker du om transvestit?

Det spelar mig ingen större roll hur andra människor klär sig, om inte annat blir jag glad över att människor vågar stå upp för sig själva i denna kalla värld. Om det däremot handlar om att klä sig sexuellt anspelande som det motsatta könet reagerar jag nog på samma sätt som om en heterosexuell person klär sig oansenligt bland folk.

 

_____________________________________________________________________________

 

 

Derf, jag tycker dina uttalanden är rent av skrämmande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ålder 15-25

 

1. Vad är transvestit för dig?

En person som tycker om att klä sig i kläder vanligtvis burna av det motsatta könet.

 

2.Vad beror transvestit på?

Jag gissar att det vanligtvis är en sexuell fetisch orsakad av personliga kulturella influenser.

 

3. Vad tycker du om transvestit?

Jag har ingenting emot dem pga av att de är just transvestiter. Alltså kommer de och trycker sig emot en är det ju äckligt men det gäller ju de flesta människor avsett läggning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2.Vad beror transvestit på?

Att vara transvestit kan väl enkelt uttryckas som att vara "transsexuell light" (eller diet transsexual), och transsexualitet beror väl på olika saker för olika personer, men jag skulle säga att det likt homosexualitet, heterosexualitet, asexualitet eller vilken annan -sexualitet som helst är mer eller mi; ndre slumpmässigt utdelat till individen vid födseln, alltså; det är en medfödd egenskap.

 

_____________________________________________________________________________

Derf, jag tycker dina uttalanden är rent av skrämmande.

Slumpmässigt utdelat till individen vid födseln? Så du tror att folk föds till transvestiter bara på måfå, att uppväxten och erfarenheter inte spelar någon roll?

 

Jag tycker att homosexualitet och bisexualitet är helt normalt och stödjer det fullt ut, men när det kommer till transvestiter så blir det bara så dumt.

Redigerat av Derf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Slumpmässigt utdelat till individen vid födseln? Så du tror att folk föds till transvestiter bara på måfå, att uppväxten och erfarenheter inte spelar någon roll?

Frågan är snarare varför det skulle krävas en traumatisk uppväxt för att bli transvestit.

 

Jag tycker att homosexualitet och bisexualitet är helt normalt och stödjer det fullt ut, men när det kommer till transvestiter så blir det bara så dumt.
Transvestitism är ingen sexuell läggning, transvestiter finns bland hetero-, homo- och bipersoner.

 

Jag gissar att chansen att du kan presentera ett rationellt eller moraliskt argument till varför det är fel är lika med noll, och att din åsikt bara grundar sig i korkade, förutfattade meningar. Men bevisa gärna att jag har fel.

Redigerat av Whore
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gissar att chansen att du kan presentera ett rationellt eller moraliskt argument till varför det är fel är lika med noll, och att din åsikt bara grundar sig i korkade, förutfattade meningar. Men bevisa gärna att jag har fel.

Det är naturligt fel. Vi är inte skapade för att klä oss i det motsatta könets kläder eller agera som det motsatta könet, utan vi är vad vi är. Att klä ut sig till tjej när man är kille är väldigt onormalt - en fullt frisk född bebis är inte ämnad till att bli transvestit, utan att vara man/kvinna. Är man född som en man agerar man som en man och tar upp de roller som en man ska göra och alltid har gjort.

 

Varje person har sin egna värderingar och åsikter men enligt evolutionssyn så tycker jag verkligen inte det är normalt.

 

(Och jag är född att inte gilla transvestiter, eller hur var det?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är naturligt fel. Vi är inte skapade för att klä oss i det motsatta könets kläder eller agera som det motsatta könet, utan vi är vad vi är. Att klä ut sig till tjej när man är kille är väldigt onormalt - en fullt frisk född bebis är inte ämnad till att bli transvestit, utan att vara man/kvinna. Är man född som en man agerar man som en man och tar upp de roller som en man ska göra och alltid har gjort.

 

Varje person har sin egna värderingar och åsikter men enligt evolutionssyn så tycker jag verkligen inte det är normalt.

 

(Och jag är född att inte gilla transvestiter, eller hur var det?)

Öhm... Människan är inte "ämnad" att bära kläder överhuvudtaget. Det är en helt kulturell sak och därmed också vilka kläder som är "manliga" och "kvinnliga". Väldigt pinsamt faktiskt att se dig dra till med evolution som inte har något med saken att göra. Om något så är det onaturligt att bära kläder och vad man sen bär gör inget mer eller mindre naturligt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Öhm... Människan är inte "ämnad" att bära kläder överhuvudtaget. Det är en helt kulturell sak och därmed också vilka kläder som är "manliga" och "kvinnliga". Väldigt pinsamt faktiskt att se dig dra till med evolution som inte har något med saken att göra. Om något så är det onaturligt att bära kläder och vad man sen bär gör inget mer eller mindre naturligt.

Inte? Jo, jag undrar just hur människan i Sverige för några tusen år sedan överlevde utan några typer av kläder. Vintrar så det bara smäller om det, men visst de kanske gömde sig under en sten och överlevde utan vem vet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är naturligt fel. Vi är inte skapade för att klä oss i det motsatta könets kläder eller agera som det motsatta könet, utan vi är vad vi är. Att klä ut sig till tjej när man är kille är väldigt onormalt - en fullt frisk född bebis är inte ämnad till att bli transvestit, utan att vara man/kvinna. Är man född som en man agerar man som en man och tar upp de roller som en man ska göra och alltid har gjort.

 

Varje person har sin egna värderingar och åsikter men enligt evolutionssyn så tycker jag verkligen inte det är normalt.

 

(Och jag är född att inte gilla transvestiter, eller hur var det?)

Men det är "naturligt" att vara bi/trans/homo? Eller att ha en fetisch för läder, träd, djur osv? Det är rätt underligt att du av någon anledning tycker att det är "onaturligt" att klä sig i det motsatta könets kläder, men det är inte onaturligt att exempelvis vilja vara det motsatta könet, springa runt och gnida sig mot träd eller what ever.

 

Som Dave sa så är ju kläder endast relaterat till kultur och har inget med evolution eller "naturlighet" att göra. Ett exempel på detta är väl Skottland där det är accepterat för män att bära en slags kjol (det anses till och med vara fint och högtidligt), nämligen kilten. Är skottska män onaturliga för att de bär vad som hos oss anses vara ett kvinnligt plagg?

 

 

Edit: Och jag skulle tro att Dave syftar på när människorasen en gång kom till. Inget av de vi gör idag (kläder, kör bil, spelar fotboll osv. ) är "naturligt". Det är saker vi har kommit på. Vad som anses som manligt och kvinnligt är bara relaterat till kulturen. Vår ras uppkom inte med "alla killar måste ha byxor!" inpräntat i huvudet. (Faktum är att såvitt jag vet så verkar tidiga män ha kutat runt i stiliga kjol-liknande höftsskynken)

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är naturligt fel. Vi är inte skapade för att klä oss i det motsatta könets kläder eller agera som det motsatta könet, utan vi är vad vi är. Att klä ut sig till tjej när man är kille är väldigt onormalt - en fullt frisk född bebis är inte ämnad till att bli transvestit, utan att vara man/kvinna. Är man född som en man agerar man som en man och tar upp de roller som en man ska göra och alltid har gjort.

Men för helvete.. Det är ingen sexuell läggning, det enda transvestit betyder är att man gillar att klä sig i kläder normalt burna av det motsatta könet. Det har absolut ingenting att göra med evolutionen eller att föra arten vidare. Det är samma sak som en fotfetisch eller vad fan som helst.

 

Varje person har sin egna värderingar och åsikter men enligt evolutionssyn så tycker jag verkligen inte det är normalt.

Enligt rådande norm är transvestitism inte normalt, nej. Det kan man konstatera utan att lägga en värdering i det. Vad du gjorde däremot var att spy ur dig en värdering du fortfarande inte kommit med några vettiga belägg för.

 

Inte? Jo, jag undrar just hur människan i Sverige för några tusen år sedan överlevde utan några typer av kläder. Vintrar så det bara smäller om det, men visst de kanske gömde sig under en sten och överlevde utan vem vet?
Om vi är menade att bära kläder är mindre viktigt, vilka sorts kläder som är manliga och kvinnliga är enbart kulturellt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte? Jo, jag undrar just hur människan i Sverige för några tusen år sedan överlevde utan några typer av kläder. Vintrar så det bara smäller om det, men visst de kanske gömde sig under en sten och överlevde utan vem vet?

Vad som hände för några tusen år sen har inget med evolution att göra. Att vi har tagit på oss kläder för att överleva kalla tider är väl snarare ett tecken på avsaknad av evolution än något annat? Dessutom var kläderna för några 1000 år sen i sverige väldigt könsneutrala då de syftade mer på funktion än något annat. Så ditt argument är fortfarande ogiltigt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...