WASD Skrivet 22 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 Visste ni förresten att iOS är baserat på BSD medan Android är baserat på Linux?Jag trodde det var en unix-variant likt vanliga mac. Om de distruberar med program som har BSD-licens så tror jag att deras kod också måste ha BSD-licens eller liknande vilket den inte har vad jag vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 22 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 (redigerat) En iPhone skulle inte vara lika rapp om den hade 1280x720-upplösning och möjligheter till kraftsugande widgets på skärmen. Visste ni förresten att iOS är baserat på BSD medan Android är baserat på Linux?Inte baserat, besläktat med BSD, den bygger på Mac osx som bygger på unix kärnan darwin och är besläktat med BSD Redigerat 22 Juli 2012 av Rawr Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 Egentlige "bygger" det inte på unix utan är unix-like. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dolan Skrivet 22 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 Så det är inte BSD, Unix eller Linux. Vad är det då? :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 Det är apples egna påhitt som kategoriseras "unix-like" som jag sa. Det går faktiskt ett hitta på egna OS. Behöver inte vara baserat på något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 22 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 (redigerat) Nvm, jag som snackar i nattmössan Redigerat 22 Juli 2012 av Rawr Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.