Musten Skrivet 21 September 2013 Rapport Dela Skrivet 21 September 2013 (redigerat) nvm, tror du redan svarat den här frågan Redigerat 21 September 2013 av Musten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 21 September 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 21 September 2013 nvm, tror du redan svarat den här frågan Nej jag har inte svarat på den frågan så ställ gärna om den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 21 September 2013 Rapport Dela Skrivet 21 September 2013 Vad anser du är meningen med livet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 21 September 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 21 September 2013 Rent generellt ser jag ingen mening med livet, alltså jag tror inte det finns någon universellt svar och ska man vara riktigt noggrann så ser inte jag det som att jag har någon mening med mitt liv heller, utan mer vad jag vill få ut av det. Så som jag tolkar frågan är något i stil med "vad ska man ha gjort när livet är slut?" och det får mig att tänka på när man är precis i de sista stunderna av sin tid här, och förhoppningsvis har en kort stund att reflektera över om man har lyckats. Då när man har allt bakom sig och ingenting framför sig, då spelar varken pengar eller status roll, inte ens vänner och familj, det finns ingenting som man kan ta på som är till någon nytta den sista stunden. Därför är min slutsats att det bästa man kan vara när man dör, är lycklig och nöjd. Det är något som jag känner är meningen med livet, att dö lycklig. Sen är det grymt svårt att veta vad jag ska göra för att uppnå det, men min teori är att jag ska försöka att vara så lycklig jag kan under hela mitt liv och vara sann mot mig själv och förhoppningsvis kan jag då se tillbaka på mitt liv sen och känna stor fröjd och nöjdhet över mitt försök till att leva. Jag har tänkt så här väldigt länge, men från 01:00 till 04:00 i Zeitgeist: Moving Forward säger samma sak i princip på ett väldigt fint poetiskt sätt: https://www.youtube.com/watch?v=4Z9WVZddH9w#t=1m07s Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jesper93 Skrivet 24 September 2013 Rapport Dela Skrivet 24 September 2013 Har du någon favorit Poet vem isåfall? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 24 September 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 24 September 2013 Martin Pettersson. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BURK Skrivet 25 September 2013 Rapport Dela Skrivet 25 September 2013 Har du någon hobby som kan anses vara udda? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 25 September 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 25 September 2013 Har du någon hobby som kan anses vara udda?Social aktivist för Zeitgeiströrelsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fubbis Skrivet 9 Oktober 2013 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2013 Har du någon favorit Pokemon vem isåfall? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 9 Oktober 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2013 Alla har en favoritpokémon. Mewtwo, Sandslash och Schyter är riktigt coola. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.