Hoppa till innehåll

Likgiltighetstråden


kola_king
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 225
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

>Ligger på G/VG i Filmkunskap genom hela kursen

>Skickar inte ens in slutuppgiften

>Scorar MVG i slutbetyg

 

wat

Hade ungefär samma i Musiken.

 

Svagt G för att jag var närvarande, men jag var värdelös på instrumenten.

Hade det tills jag började nian.

Stabilt VG på jullovet och MVG i slutbetyg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Vad fan är grejen med att folk klär sig som de skall vandra över nordpolen när de promenerar till spårvagnen och det är två minusgrader ute.

Kom till Umeå, här går vi runt som om det vore två minusgrader när det egentligen är lika kallt som på nordpolen haha :-D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vissa här i Kiruna gör ungefär samma sak, så som söderlänning tycker jag dom är dumma i huvudet XD

Haha, men jag har faktiskt börjat klä mig efter väder eftersom mitt jobb ligger så långt bort nu :P

 

Men när jag gick i skola så körde jag converse och tjocktröja när jag cykla till skolan i 30 minus haha xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, men jag har faktiskt börjat klä mig efter väder eftersom mitt jobb ligger så långt bort nu :P

 

Men när jag gick i skola så körde jag converse och tjocktröja när jag cykla till skolan i 30 minus haha xD

Jag tycker det är kallare i Göteborg när det är -20 än i Kiruna när det är -30 i Kiruna.

 

Blev förvånad förra året när köldfaktorn var nere på -50, och det var pga att jag inte ens kände av det! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte hur sant det är men jag har hört att det är en annan typ av kyla vid kusten. Dvs råare än i inlandet/norr.

 

Det uppstår ju många metrologiska fenomen där land möter hav så det kan mycket väl vara sant.

Oja, ju närmare man är vattnet ju kallare känns det.

Läste just om vikingar och då stod det att det kunde kännas som -30 ute på vattnet när det egentligen bara var 0 eller -10 grader. Och tänkta sig då att dom inte hade några riktiga underställ utöver koskin och dylikt. Riktiga kämpare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker det är kallare i Göteborg när det är -20 än i Kiruna när det är -30 i Kiruna.

 

Blev förvånad förra året när köldfaktorn var nere på -50, och det var pga att jag inte ens kände av det! :P

Göteborg har en mycket högre köldfaktor pga. vinden och luftfuktigheten. Därför upplevs det kallare här än i norr.

 

Och jag fattar fortfarande inte varför folk envisas med att klä ut sig till polarforskare. En vuxen människa skall fan klara av att promenera fem minuter till vagnen utan att behöva ta på sig fem lager underställ, skidkläder och vandringskängor. Det är en halv centimeter snö på marken.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Göteborg har en mycket högre köldfaktor pga. vinden och luftfuktigheten. Därför upplevs det kallare här än i norr.

 

Och jag fattar fortfarande inte varför folk envisas med att klä ut sig till polarforskare. En vuxen människa skall fan klara av att promenera fem minuter till vagnen utan att behöva ta på sig fem lager underställ, skidkläder och vandringskängor. Det är en halv centimeter snö på marken.

Att luftfuktigheten skulle påverka är en myt så länge temperaturen är under noll. Så fort det blir några minusgrader sjunker luftfuktigheten till nära noll då vattnet i luften fryser till is.

 

Visst blåser det mycket i Göteborg men det måste ju kunna blåsa nästan lika mycket på många ställen i Norrland?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...