Hoppa till innehåll

Likgiltighetstråden

kola_king

Rekommendera inlägg

Jag har glasögon och det regnade som fan, men jag uppskattar att de var cirkus 10 meter bakom mig.

Var dom nära,när du vände dig om?

Som skrivits tidigare är det antagligen ett lite kraftfullare luftvapen.

Soft air guns är klena och skjuter inte bly(i normal fall) och ett klenare krut vapen typ .22lr hade antagligen gått igenom eller i alla fall in i armen.

Har du/ni gjort rent och kollat såret noga? Inte bra med bly i kroppen.

Såg inte att du uppdaterat ditt inlägg. :P

Nej, men det är ett väldigt ytligt sår, bara ngt millimeter grop i huden, ser verkligen bara ut som om jag fått en koncentrerad jävla smäll på 1,5 mm i diameter.

Snackade med min pojke om det och soft airguns kommer ju bara upp i 90 km/t och för att perforera huden i armen så behövs det typ 350 eller vad han nu sa, det är bara ett jävla blåmärke. Han var inte ens orolig eftersom han själv blivit träffad av sånt ofta.

Inget köttigt blödande öppet sår här, förlåt om jag gett intrycket av det, då hade jag fan inte suttit och skrivit om det helt nonchalant! :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 225
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Men fan ändå, man skjuter inte folk bara sådär.

Nej, det är ju klart, men alltså, jag är van vid helt oprovocerade händelser så. Vad ska man göra? Jag bara rycker på axlarna och går vidare med mitt liv liksom.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har glasögon och det regnade som fan, men jag uppskattar att de var cirkus 10 meter bakom mig.

Såg inte att du uppdaterat ditt inlägg. :P

Nej, men det är ett väldigt ytligt sår, bara ngt millimeter grop i huden, ser verkligen bara ut som om jag fått en koncentrerad jävla smäll på 1,5 mm i diameter.

Snackade med min pojke om det och soft airguns kommer ju bara upp i 90 km/t och för att perforera huden i armen så behövs det typ 350 eller vad han nu sa, det är bara ett jävla blåmärke. Han var inte ens orolig eftersom han själv blivit träffad av sånt ofta.

Fast det måste väl ändå bero på vilken typ av vapen som används, hur det drivs och vad som skjuts? Bildgoogla på soft airgun wound, så får ni se mysigheter.

Inget köttigt blödande öppet sår här, förlåt om jag gett intrycket av det, då hade jag fan inte suttit och skrivit om det helt nonchalant! :mellow:

Äeh. Folk brukar ju via facebook checka in på akutmottagningar och sådant, utan att skriva vad som är fel.

-->Alla blir oroliga.

Skulle mest tro att det var det :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänkte avlägga en liten rapport. :P

Allt ser bra ut, kan röra armen som man ska kunna även om det verkligen känns som man fått en jävla smäll på armen alltså. De två yttersta fingrarna känner jag fortfarande stickningar i, så det är någon nerv som jävlas.

Har tagit ett par bilder, kan langa upp senare ikväll.

Ha en bra dag gott folk, nu ska jag till jobbet efter att endast sovit i 3 timmar. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...