Hoppa till innehåll

Datorköp


Nissebils
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

7-8k så håller den som prisvärdast. Min kostade det för 3½ år sen och funkar jättebra. Tänkte se hur länge jag klarar mig utan att köpa ny. Dock kör jag Linux som funkar jättebra oavsett dator. Windows bör man enligt min mening omformatera efter ett halvår för att hålla uppe farten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med det som WASD skrev, men man gör som man vill, här är en dator för 4100kr:

 

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1779782/dator-for-4100-kr

 

Tror man borde kunna spela BF3 på lägsta i 1680x1050 med det där, nätagget kommer i lager den 15:e.

 

Anledningen till att jag inte skulle ta den som du länkade är nog på grund av processorn.

 

EDIT: Märkte nu att jag glömde SweClockers fraktfritt..

Redigerat av Lifelover
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är nämligen så här att 4k är nästan den billigaste datorn man kan sätta ihop om man inte tar riktigt gamla skitdelar. Sen när man har den grundkostnaden kan man lägga på mer. Så om man köper en dator för 5k lägger man på 1k extra. Och för 8k lägger man på 4k extra. Jämför då 1k med 4k. Lite konstig logik kanske men köp ingen dator för 4k, det är inte prisvärt.

 

Livelovers för 4100kr där är rent slöseri med pengar. Rawrs för 5.7k skulle jag kunna tänka mig. Men lägg bara 2k över det så blir det så mycket bättre och du slipper köpa en ny om ett år.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

admin's ser ok ut, vettefan hur snabb 3450 är jämfört med tex 2500k eller 3570k. GPU:n är ju det viktigaste, men just nu så känns det nästan mer värt att vänta tills Kepler motsvarande 560 ti kommer eller att istället ta ett Radeon 7850.

 

EDIT: 3450 är nog ett ganska bra val, enligt benchmarks så är det snabbare än 2500k (ingen OC). Men det jag märkte på admin's paket var att det inte är bekräftat att moderkortet och ramen ens kommer i lager, inte CPU:n heller. Men det lär den göra.

Redigerat av Lifelover
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...