Hoppa till innehåll

Ankfilmen


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej. Jag har gjort en film med ankor till ett skolprojekt. Skulle vilja ha eran feedback också. Om ni ger konstruktiv feedback kan jag sno den till analysen jag måste skriva om filmen som ska vara klar denna veckan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 48
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Riktigt Mäktig Film! Oslagbar! Kanske mer ankor?

Jag hade tänkt hitta på en story först och filma den sen. Men ankor är inte så bra skådespelare. Så jag filmade totalt 40 klipp i olika längder först som jag sedan hittade på en story utifrån som kunde byggas upp med de klippen. Så blev det så många ankor som det blev.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade tänkt hitta på en story först och filma den sen. Men ankor är inte så bra skådespelare. Så jag filmade totalt 40 klipp i olika längder först som jag sedan hittade på en story utifrån som kunde byggas upp med de klippen. Så blev det så många ankor som det blev.

Till nästa gång kan du ju ta några ankor, och träna upp dom så dom gör som du vill när du tex visslar, och då kan du hitta på en story, och göra så att ankorna gör liknande rörelser, samtidigt som du lägger till röster, så blir det en jätte bra film :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men WASD, hur nära stod du ankorna under den filmen?

Kameran hade ganska bra zoom. Som närmast kom de kanske 1-2 meter ifrån stativet. Men oftast i filmen är det säkert uppemot 5 meter då jag hade max-zoom.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...