Hoppa till innehåll

Tips På Ny Telefon

JJespeRR

Rekommendera inlägg

Jag är sugen på att köpa en ny telefon då jag tänker byta till Halebop nollan ifrån vänner bas.

De ska helst finnas på halebop..

Dom telefonerna jag har hört lite om:

Galaxy Note = stor 5.3 skärm, 1280x800 upplösning, (ingen sdkortsplats?)

Galaxy Nexus = snyggaste ics? Annars dålig hårdvara eller? Galaxy s1 gpu??

Lumia 800 = min pappa fick en sån igår o den verkar vara grymt flyt i den..

iPhone 4 = Skönt os? Och inget lag typ jämfört med t.ex android... men låst os

Men det är så att jag ha flyt, men ändå skönt med allt som android har, t.ex 3g watchdog och allt sånt där, launchers osv.. men istället så laggar android istället?

Har haft en x8 nu i ett år med cyanogenmod android 2.2 och den är helt värdelös..

Skrivet ifrån telefon*

Redigerat av JJespeRR
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite beroende på om du vill ha iOS eller Android så skulle jag kikat på iPhone 4s (som ofta är billig pga att 5:an börjar närma sig lansering) alternativt, om du vill ha Android, så tycker jag personligen att Samsung Galaxy S3 som kommer nu verkar vara rätt intressant, stilren och kraftfull.

Men skulle säga att steg 1 är att bestämma mellan iOS och Android. Windows Phone hade jag lämnat åt sidan än så länge och se om det faktiskt blir ett alternativ, just nu känns det rätt dött fortfarande med få appar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst KawaiiNek0

Har haft en x8 nu i ett år med cyanogenmod android 2.2 och den är helt värdelös..

Helt värdelös är den inte, men inte heller underbar, körde med x8 och cyanogenmod och nån rom som hade android 2.3

Dock råkade jag trasha usb kopplingen så blev till o slänga telefonen. :P

Har nu en Sony Ericsson Xperia Mini Pro, ganska bra telefon som iallafall jag är nöjd med.

Kan rekomendera den ifall du gillar ett fysiskt tangentbord men ändå att ha en liten telefon! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har själv haft Lumia 800 i 2 månader och jag har aldrig märkt av att den laggat fast eller så. Det är ett grymt härligt flyt i den som jag inte känt på någon Androidtelefon, och då jämför jag främst med SGS2 och HTC Desire. Såvida du inte är ett "app-freak" så kommer Marketplace på WP räcka gott och väl. Jag har hittat i princip alla appar som jag velat ha, och har jag nu inte hittat just den jag är ute efter så finns det oftast likvärdiga appar.

En lite intressant grej, Steve Wozniak föredrar WP framför Android. Även också framför iOS om man bortser från det mindre apputbudet på WP: http://www.theverge.com/2012/4/28/2983312/...roid-comparison

Men som jag alltid säger så är ju detta högst personligt. Jag tycker att du ska åka in till någon stor butik, typ Elgiganten eller MediaMarkt och känna på telefonerna och själv avgöra vilken som känns bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...