JJespeRR Skrivet 10 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2012 (redigerat) Jag är sugen på att köpa en ny telefon då jag tänker byta till Halebop nollan ifrån vänner bas. De ska helst finnas på halebop.. Dom telefonerna jag har hört lite om: Galaxy Note = stor 5.3 skärm, 1280x800 upplösning, (ingen sdkortsplats?) Galaxy Nexus = snyggaste ics? Annars dålig hårdvara eller? Galaxy s1 gpu?? Lumia 800 = min pappa fick en sån igår o den verkar vara grymt flyt i den.. iPhone 4 = Skönt os? Och inget lag typ jämfört med t.ex android... men låst os Men det är så att jag ha flyt, men ändå skönt med allt som android har, t.ex 3g watchdog och allt sånt där, launchers osv.. men istället så laggar android istället? Har haft en x8 nu i ett år med cyanogenmod android 2.2 och den är helt värdelös.. Skrivet ifrån telefon* Redigerat 10 Maj 2012 av JJespeRR Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 10 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2012 Lite beroende på om du vill ha iOS eller Android så skulle jag kikat på iPhone 4s (som ofta är billig pga att 5:an börjar närma sig lansering) alternativt, om du vill ha Android, så tycker jag personligen att Samsung Galaxy S3 som kommer nu verkar vara rätt intressant, stilren och kraftfull. Men skulle säga att steg 1 är att bestämma mellan iOS och Android. Windows Phone hade jag lämnat åt sidan än så länge och se om det faktiskt blir ett alternativ, just nu känns det rätt dött fortfarande med få appar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst KawaiiNek0 Skrivet 10 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2012 Har haft en x8 nu i ett år med cyanogenmod android 2.2 och den är helt värdelös..Helt värdelös är den inte, men inte heller underbar, körde med x8 och cyanogenmod och nån rom som hade android 2.3Dock råkade jag trasha usb kopplingen så blev till o slänga telefonen. :P Har nu en Sony Ericsson Xperia Mini Pro, ganska bra telefon som iallafall jag är nöjd med. Kan rekomendera den ifall du gillar ett fysiskt tangentbord men ändå att ha en liten telefon! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 10 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2012 3310 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 10 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2012 Har själv haft Lumia 800 i 2 månader och jag har aldrig märkt av att den laggat fast eller så. Det är ett grymt härligt flyt i den som jag inte känt på någon Androidtelefon, och då jämför jag främst med SGS2 och HTC Desire. Såvida du inte är ett "app-freak" så kommer Marketplace på WP räcka gott och väl. Jag har hittat i princip alla appar som jag velat ha, och har jag nu inte hittat just den jag är ute efter så finns det oftast likvärdiga appar. En lite intressant grej, Steve Wozniak föredrar WP framför Android. Även också framför iOS om man bortser från det mindre apputbudet på WP: http://www.theverge.com/2012/4/28/2983312/...roid-comparison Men som jag alltid säger så är ju detta högst personligt. Jag tycker att du ska åka in till någon stor butik, typ Elgiganten eller MediaMarkt och känna på telefonerna och själv avgöra vilken som känns bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 10 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2012 Jag hade nog tagit Lumia 800, ser riktigt bra ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lillasyst3r Skrivet 10 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2012 Faktiskt jävligt nöjd med mun nexus. Har inte upplevt nåt lagg dessutom kommer snart 4.04 :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 11 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2012 Glaxy S3 som kommer snart spelar ju i en egen liga. Om du köper den kommer den klara de nyaste apparna i flera år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lillasyst3r Skrivet 12 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2012 om du värdesätter bra kamera kommer ju snart nokia med en 42 mp kamera Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 12 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2012 om du värdesätter bra kamera kommer ju snart nokia med en 42 mp kameraDock med MeeGo om jag minns rätt, värt att notera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.