Hoppa till innehåll

Laggar Ibland, Oftast Inte.


Laserturken

Rekommendera inlägg

  • Svar 39
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det är din processor, om du kan ta reda på grafikkort så vore det bättre.

Är det bildskärmskort?`

 

NVIDIA GeForce GT 330

 

Jag är säker på att den klarar Diablo iallafall på minsta grafik, men det är inte bara så på diablo. WoW fungerade perfekt innan, men helt plötsligt nån dag kommer laggskiten

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ladda ner HWMonitor eller liknande program, sedan spelar du (med HWMonitor uppe i bakgrunden) tills det att "lagget" börjar uppstå. Sedan tabbar du ur och printar så du får med alla siffror och sånt i programmet och lägger upp bilden här.

 

Tyvärr så har jag inte koll på vad man behöver för att kunna lira Diablo laggfritt, men din dator verkar inte var så bra heller. KAn ju vara det, men vet som sagt inte helt säkert.

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ladda ner HWMonitor eller liknande program, sedan spelar du (med HWMonitor uppe i bakgrunden) tills det att "lagget" börjar uppstå. Sedan tabbar du ur och printar så du får med alla siffror och sånt i programmet och lägger upp bilden här.

 

Tyvärr så har jag inte koll på vad man behöver för att kunna lira Diablo laggfritt, men din dator verkar inte var så bra heller. KAn ju vara det, men vet som sagt inte helt säkert.

Jag rekommenderar att han gör detta med Process Explorer i stället. Där kan man hålla muspekaren över den historiska grafen och få fram vad som hände då.

 

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653

 

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag minns att det funnits ett flertal trådar här tidigare av folk som haft liknande udda problem med budgetgrafikkort. Jag säger återigen att man inte ska köpa en så billig dator så möjligt för då kommer man bara få köpa en ny tidigare och att det blir dyrare i slutändan. Och här är ännu ett problem som kan uppstå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag minns att det funnits ett flertal trådar här tidigare av folk som haft liknande udda problem med budgetgrafikkort. Jag säger återigen att man inte ska köpa en så billig dator så möjligt för då kommer man bara få köpa en ny tidigare och att det blir dyrare i slutändan. Och här är ännu ett problem som kan uppstå.

Nej, kan man köra tex Battlefield 3 på lägsta nu så kommer man kunna spela dom flesta nya spelen framöver på lägsta också. Men GT 330 säljs knappt längre så...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så det är mitt grafik kort? Köpte denna dator för 2-3 år sen och har inte använt något anti-virus..

Nej. Jag har ett grafikkort på ca 20 W som klarar medel med 60 fps. Det finns inte heller något som helst skäl att ditt grafikkort skulle få någon random uppgift bara sådär som den utför i 30 sekunder var femte minut eller något... :wacko:

 

Det kan ju vara virus också...

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej. Jag har ett grafikkort på ca 20 W som klarar medel med 60 fps. Det finns inte heller något som helst skäl att ditt grafikkort skulle få någon random uppgift bara sådär som den utför i 30 sekunder var femte minut eller något... :wacko:

 

Det kan ju vara virus också...

För den gjorde inte det förr, tror det är något med virus faktiskt, och den laggar inte lika ofta längre, nu är det 20 min mellan varje?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...