Hoppa till innehåll

Arma2: Dayz


MentalogisT
 Dela

Rekommendera inlägg

Kom just på (eller ah, för två timmar sedan) att jag egentligen aldrig varken Arma 2 eller OA. Testade dem och blev grymt överraskad, skitroligt spel även utan DayZ moddet.

Träningen för diverse vapen var nog den bästa träningen man fått i ett spel enligt mig iaf. Det är så verkligt med all bullet drop osv.

 

Körde ett mission då man har med sig en spotter och ska ta ut ett target över 1000m bort, man siktar på han man vill döda och spottern tar reda på hur långt borta han är så man kan ställa om zeroing, man kan även köra close combat med andra roliga vapen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Neeej!!! Jag har hittat en M4A2, M24 + massa ammo, ghilledräkt och mer. Sen hittade jag en traktor, och hoppade naturligtvis in i den. Körde iväg med den till en annan plats och hoppade ur den. Senare hoppade jag in i den igen och PLÖTSLIGT klev jag ur den automatiskt och den började brinna, jag blev medvetslös(LÅNG TID) och började blöda. Tryckte snabbt Alt+F4 och nu när jag loggar in är jag medvetslös och blöder till döds. Vafan ska jag göra?!?!?!? Jag vet inte heller precis vart jag är... Men någonstans kring nordvästra flygfältet.

 

Hur länge finns ens saker kvar om man dör, så att man kan sticka och hämta dem igen?

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Neeej!!! Jag har hittat en M4A2, M24 + massa ammo, ghilledräkt och mer. Sen hittade jag en traktor, och hoppade naturligtvis in i den. Körde iväg med den till en annan plats och hoppade ur den. Senare hoppade jag in i den igen och PLÖTSLIGT klev jag ur den automatiskt och den började brinna, jag blev medvetslös(LÅNG TID) och började blöda. Tryckte snabbt Alt+F4 och nu när jag loggar in är jag medvetslös och blöder till döds. Vafan ska jag göra?!?!?!? Jag vet inte heller precis vart jag är... Men någonstans kring nordvästra flygfältet.

 

Hur länge finns ens saker kvar om man dör, så att man kan sticka och hämta dem igen?

Det är olika hur länge dina saker ligger kvar, dom kan ha nerfat det, jag har hämtat mina saker förr, men det var ganska länge sedan. Om du är snabb borde det inte vara några problem tho.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag avstår faktiskt DayZ nu tills det är bättre utvecklat, vill inte förstöra min spelupplevelse mer just nu. Tycker att tanken med spelet är skitbra men för mycket är buggat atm. Hur zombies interactar med playern är ett bra första steg iaf.

Zombie: Spring, stå still, slå (Repeat)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag avstår faktiskt DayZ nu tills det är bättre utvecklat, vill inte förstöra min spelupplevelse mer just nu. Tycker att tanken med spelet är skitbra men för mycket är buggat atm. Hur zombies interactar med playern är ett bra första steg iaf.

Håller med. Buggar där saker och döda kroppar försvinner under vissa omständigheter dödar spelet. Dog I nord- östra elektro av 2 zombies :P sprang hela vägen ifrån Kamenka och när jag har typ 100 m kvar startar servern om...... Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med. Buggar där saker och döda kroppar försvinner under vissa omständigheter dödar spelet. Dog I nord- östra elektro av 2 zombies :P sprang hela vägen ifrån Kamenka och när jag har typ 100 m kvar startar servern om......

Min polare sniprade en snubbe och när han dog skulle jag springa fram och loota han, tog typ 1min att komma till kroppen, så var den borta :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...