Hoppa till innehåll

Sänk Priset På Gruppikoner


SURF
 Dela

Rekommendera inlägg

admin sa i ett PM till mig när jag diskuterade Gruppnamn i avatarer kontra gruppikon:

 

"Av den anledningen att gruppikonerna skall ha en starkare status. Kan man ha avatar istället för gruppikon så urholkas betydelsen av gruppikonerna." - admin

 

Därför tolkar jag det som att gruppikoner ska vara något exklusivt. Så det handlar inte om mitt tycke eller ditt tycke att det är mindre exklusivt än en avatar. Om Oztown nu verkligen vill ha en gruppikon så får ni samla ihop er och börja posta i spelforumen, svårare än så är det inte. Om ni inte är intresserade av att bidra till denna spelsida så kanske ni inte heller ska vara här? Ni ska ju i vilket fall som helst inte förtjäna någon gruppikon. Du använder samma dåliga argument som Sandkaka, ni ska få en rabatterad gruppikon för att ni är lata och inte orkar jobba för den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet att jag kanske inte borde egentligen, men vad fan...

 

Dave, var det inte du som var så upprörd över att gratisgrupperna försvann, och att ni skulle behöva tjäna ihop fm för att hålla det vid liv? Rätta mig om jag har fel, det var ju ett tag sedan.

 

 

Om du inte tycker om hur admin sköter sin egen sida kan du väl göra en egen sida där gruppikoner är så billiga som du vill ha dem?

The irony!

 

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

admin sa i ett PM till mig när jag diskuterade Gruppnamn i avatarer kontra gruppikon:

 

"Av den anledningen att gruppikonerna skall ha en starkare status. Kan man ha avatar istället för gruppikon så urholkas betydelsen av gruppikonerna." - admin

 

Därför tolkar jag det som att gruppikoner ska vara något exklusivt. Så det handlar inte om mitt tycke eller ditt tycke att det är mindre exklusivt än en avatar. Om Oztown nu verkligen vill ha en gruppikon så får ni samla ihop er och börja posta i spelforumen, svårare än så är det inte. Om ni inte är intresserade av att bidra till denna spelsida så kanske ni inte heller ska vara här? Ni ska ju i vilket fall som helst inte förtjäna någon gruppikon. Du använder samma dåliga argument som Sandkaka, ni ska få en rabatterad gruppikon för att ni är lata och inte orkar jobba för den.

"Om ni inte är intresserade av att bidra till denna spelsida så kanske ni inte heller ska vara här?"

 

Oztowns medlemsbas är ju dock typ 70% av fuskas aktivaste medlemmar. Och många ifrån gruppforumet hjälper till att hålla sidan vid liv. Och även fast vi inte postar i alla spelforum så tror jag att i dagsläget så är ett forum utan Oztown ett dött forum.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet att jag kanske inte borde egentligen, men vad fan...

 

Dave, var det inte du som var så upprörd över att gratisgrupperna försvann, och att ni skulle behöva tjäna ihop fm för att hålla det vid liv? Rätta mig om jag har fel, det var ju ett tag sedan.

Nu vet jag inte riktigt vad ditt inlägg har med tråden att göra... Men för det första blev jag upprörd över att admin gjorde om kattgruppen till 10-medlemmarsforum med 14 dagarsförlängningar endast för att admins nya gratisforumsystem infördes, vilket var det jag framförallt kritiserade. Sen är det en väldigt skillnad på en forumförlängning och en gruppikon, ni förlorar ju inte forumet om 56 dar om ni inte samlar in FMen, det händer om man inte förlänger i tid. Kostnaden var inget som direkt oroade mig. Jag kände mig bara lite sviken eftersom Kattgruppen då innehöll 2% av alla inlägg någonsin författade på fuska.

 

@ Lynott: Fuska dog när Kattgruppen bannades, försök inte låtsas att forumet är i närheten av levande/aktivt. Som ni förhoppningsvis ser så är det inte så jävla trevligt när folk ber en att dra från sidan när man är del av det som står för största delen av sidans aktivitet. Jag bryr mig inte om om Oztown har en gruppikon eller inte, men jag står fast vid att 8333 inlägg gör betydligt bättre för sidan än gruppikonen för 30 pers.

 

Vidare har jag sagt det förut och jag säger det igen: admin borde införa fuskamynt i fler forum för att öka aktiviteten över lag, forumet är så pass inaktivt att det behövs incitament för aktivitet överhuvudtaget. Sen om forumet blir mer aktivt kan man gå tillbaka till att bara ha FM i spelforumen. Att sänka priserna för att oztown ska komma enkelt undan ger inget incitament till högre aktivitet.

 

Du har väldigt vackert motargumenterat Sandkakas inlägg Lynott. I första inlägget säger han att en gruppikon kommer att höja intresset för gruppfunktionen, men om nu 70% av alla aktiva redan är medlemmar i Oztown, vad är då poängen? Vad fuska behöver är mer aktivitet, som kommer ge mer medlemmar, och därefter blir promotion av gruppfunktionen intressant.

 

Jag har alltid och kommer alltid endast att förespråka det som är bäst för sidan, dess aktivitet och dess medlemmar.

 

EDIT: 40% av dagens 10 mest aktiva är medlemmar i Oztown, så kasta inte fantastiska siffror om kring dig i onödan. :) och av de 7 mest aktiva som står för 75% av dagens inlägg är det bara en, du, som är från Oztown.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok. Väl förklarat, tänker inte ta den diskussionen vidare. Tyckte bara det var lite konstigt att du ville att vi skulle finna oss i det oskäligt höga priset och tjäna ihop mynten, medan du själv inte ville göra det. Men som du säger, det ligger en skillnad i gruppforum och ikoner, och du gav en bra förklaring.

 

 

Nu tänker jag lämna en liten kommentar på nedanstående, den är inte menad att starta diskussion, utan bara förtydliga.

Som ni förhoppningsvis ser så är det inte så jävla trevligt när folk ber en att dra från sidan när man är del av det som står för största delen av sidans aktivitet.

 

Du behöver inte oroa dig för att det var otrevligt. Det var bar ironiskt och lite småroligt faktiskt!

 

Övrig diskussion lämnar jag till Lynott mfl.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket bra post tycker jag, håller med om att det är lite dyrt med vissa saker, även om jag inte är så intresserad själv av FM och att köpa saker.

 

I tanke på att forumet behöver bli aningen mer aktivt idag, så tycker jag att tillgängligheten till olika funktioner måste öka, för att även få upp intresset, om priserna sänks tror jag också fler blir intresserade och slutligen tror jag det leder till större engagemant etc.

 

Får se vad admin säger om saken ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...