Hoppa till innehåll

Tatuering Förslag?


Pluntan
 Dela

Rekommendera inlägg

Varför tycker ni inte att man kan be om tips på motiv till en tatuering? Jag menar, om han tycker att det är skitsnyggt med tatueringar men inte riktigt hittat en som passar honom själv så är det väl ett jättebra sätt att hitta något på. Finns ju stor chans att han hittar något då som han väldigt gärna skulle vilja ha, men som han inte tänkt på tidigare, eller hur?

 

Det är ju verkligen inte så som många tror att i princip alla som har tatueringar har en story eller liknande bakom det, och de som tror det har bara sett för mycket på LA Ink och liknande program.

 

4FJSAKFDGNJWRSKG: Spelar väl ingen roll hur han hittar motivet, huvudsaken är väl att han ska hitta något som han verkligen gillar och som han trivs med? Hur han hittar det är väl egentligen oväsentligt, bara han trivs med den och gillar den.

Redigerat av Fjeddo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Varför tycker ni inte att man kan be om tips på motiv till en tatuering? Jag menar, om han tycker att det är skitsnyggt med tatueringar men inte riktigt hittat en som passar honom själv så är det väl ett jättebra sätt att hitta något på. Finns ju stor chans att han hittar något då som han väldigt gärna skulle vilja ha, men som han inte tänkt på tidigare, eller hur?

 

Det är ju verkligen inte så som många tror att i princip alla som har tatueringar har en story eller liknande bakom det, och de som tror det har bara sett för mycket på LA Ink och liknande program.

 

4FJSAKFDGNJWRSKG: Spelar väl ingen roll hur han hittar motivet, huvudsaken är väl att han ska hitta något som han verkligen gillar och som han trivs med? Hur han hittar det är väl egentligen oväsentligt, bara han trivs med den och gillar den.

Varför tycker du inte att vi bör avråda honom från att skaffa en tatuering tills dess att han själv vet vad han vill ha?

Är man ute efter att fixa en tatuering så har man även en aning om vad man vill ha, men ts i det här fallet vill ha en tatuering bara-för-att.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför tycker du inte att vi bör avråda honom från att skaffa en tatuering tills dess att han själv vet vad han vill ha?

Är man ute efter att fixa en tatuering så har man även en aning om vad man vill ha, men ts i det här fallet vill ha en tatuering bara-för-att.

För att det är hans val. Om han tycker att tatueringar är sjukt snygga och han vill ha en så är det väl inte fel att leta efter någon som passar. Visst, man kanske inte ska stressa och göra en direkt man hittar ett snyggt motiv, men bara man tänker igenom om man verkligen vill ha den där tatueringen en extra gång innan man gör den så ser jag inget fel i det.

 

Och så ska man såklart se till att gå till någon som vet vad de gör när de tatuerar, se till att de har bra rykte och att allt går säkert till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför tycker du inte att vi bör avråda honom från att skaffa en tatuering tills dess att han själv vet vad han vill ha?

Är man ute efter att fixa en tatuering så har man även en aning om vad man vill ha, men ts i det här fallet vill ha en tatuering bara-för-att.

Och som vanligt så vet du ju allt? Om han nu inte vet vad han vill ha för tatuering så är de ju bra ifall han får tips och kanske får inspiration av bilderna. Så du menar att om man vill ha en tatuering så MÅSTE veta vad man ska ha? Är ju betydligt lättare att bestämma sig om man får tips osv. Redigerat av Excitner
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och som vanligt så vet du ju allt? Om han nu inte vet vad han vill ha för tatuering så är de ju bra ifall han får tips och kanske får inspiration av bilderna. Så du menar att om man vill ha en tatuering så MÅSTE veta vad man ska ha? Är ju betydligt lättare att bestämma sig om man får tips osv.

Grejen är väl den att en tatuering kommer stanna kvar resten av livet, om man inte tar bort den vilket, vad jag har hört, gör väldigt ont.

 

Att han inte ska sitta när han är 40 och tänka "Varför valde jag denna?"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grejen är väl den att en tatuering kommer stanna kvar resten av livet, om man inte tar bort den vilket, vad jag har hört, gör väldigt ont.

 

Att han inte ska sitta när han är 40 och tänka "Varför valde jag denna?"

Jo det är ju klart, Han ska ju verkligen tänka igenom detta, Men jag menar, Man kan ju få inspiration av att se andra tatueringar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grejen är väl den att en tatuering kommer stanna kvar resten av livet, om man inte tar bort den vilket, vad jag har hört, gör väldigt ont.

 

Att han inte ska sitta när han är 40 och tänka "Varför valde jag denna?"

Exakt samma scenario kan han ju uppleva även om han verkligen hade vetat vad han ville ha, eller hur? Det handlar ju mer om att tänka igenom det noga, sen spelar det ju ingen roll varifrån man fick iden.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför tycker ni inte att man kan be om tips på motiv till en tatuering? Jag menar, om han tycker att det är skitsnyggt med tatueringar men inte riktigt hittat en som passar honom själv så är det väl ett jättebra sätt att hitta något på. Finns ju stor chans att han hittar något då som han väldigt gärna skulle vilja ha, men som han inte tänkt på tidigare, eller hur?

 

Det är ju verkligen inte så som många tror att i princip alla som har tatueringar har en story eller liknande bakom det, och de som tror det har bara sett för mycket på LA Ink och liknande program.

För att om man inte ens kan förmå sig att googla eller bara leta sig runt lite på internet och ens få en idé själv om vad han vill ha så tycker inte jag att man ska tatuera sig.

Hade han däremot sagt att han ville ha en old school-döskalle eller en koifish eller vad fanken som helst, då hade man kunnat ge honom tips om man hade någon bild på just det motivet på lager. Nu finns det inget alls att utgå ifrån, inget motiv, inte vilken stil det ska vara, inte ett skit då är det inte speciellt lätt.

 

 

OnT, skaffa en stor tribal, gärna med ihåliga stjärnor och en varg som ylar mot månen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...