Hoppa till innehåll

Minecraft Fråge-tråden


CupCream
 Dela

Rekommendera inlägg

Detta ska då bli en fråge tråd inom Minecraft som du har några frågor skriv dem här som hjälps alla fuska användare till att svara på dem.

 

Vanliga Frågor:

Hur hittar man diamanter?

Svar: Du klickar på knappen ''F3'' sen står det (exempel) Y:54 då ska du gräva dig ner så du kommer till Y:12 Och leta där.

Redigerat av CupCream
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Diamanter hittas mellan lager 2 och 15. Diamanter är sällsynta på lager 13 och uppåt så att stå med på level 11 är inte optimalt, särskilt som diamanter är vanligast på lager 10. Jag skulle rekommendera att man står på en nivå så att y säger 8, 9 eller 10, då har man åtminstone lager 10 synligt och aldrig lager 13. Dessutom slipper man lågtgående caves och kan mina på i lugn ro i fina grenar för att optimalt beta av underjorden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Diamanter hittas mellan lager 2 och 15. Diamanter är sällsynta på lager 13 och uppåt så att stå med på level 11 är inte optimalt, särskilt som diamanter är vanligast på lager 10. Jag skulle rekommendera att man står på en nivå så att y säger 8, 9 eller 10, då har man åtminstone lager 10 synligt och aldrig lager 13. Dessutom slipper man lågtgående caves och kan mina på i lugn ro i fina grenar för att optimalt beta av underjorden.

Diamanter är väl vanligast på lager 12?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Intressant om diamanter, kolla på videon ;)

Den datan bygger på undersökt område på 1458 chunks, medan den grafen som finns på minepedia bygger på data från ett område på 3217 chunks. Vilket får mig att tro att den senaste är en bättre modell av hur det faktiskt är. Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den datan bygger på undersökt område på 1458 chunks, medan den grafen som finns på minepedia bygger på data från ett område på 3217 chunks. Vilket får mig att tro att den senaste är en bättre modell av hur det faktiskt är.

Du kommer ändå att få lägre rates om du gräver på den nivån då totalprocenten av de blocks som du ser kommer vara lägre totalt än om du skulle gräva på 12.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kommer ändå att få lägre rates om du gräver på den nivån då totalprocenten av de blocks som du ser kommer vara lägre totalt än om du skulle gräva på 12.

>.< Jag tror jag kan ha temporärt glömt av vad y-värdet mäts ifrån. Jag fick för mig att det mäts från botten av ens fötter, men det mäts ju från toppen av ens huvud. Så det du säger stämmer.... Och det jag säger stämmer också, nästan. Alltså att man ska stå på lager 10 eller tre lägre.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...