WizZ Skrivet 11 December 2012 Rapport Dela Skrivet 11 December 2012 Tjena grabbar och flickor! Tänkte bygga ihop en egen data för första gången nu under julen, men eftersom det är första gången vet jag inte vad som är de bästa delarna för priset jag tänkte mig så det får ni gärna hjälp mig med. Tänkte mig ett pris runt 12-15000 Datan ska klara spel på högsta grafik och ha mycket minne då jag måste få plats med filmer B) Tack på förhand och hare! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stakc Skrivet 11 December 2012 Rapport Dela Skrivet 11 December 2012 Bara datorn? Eller ska du ha Skärm, Mus osv också? Kanske headset? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 11 December 2012 Rapport Dela Skrivet 11 December 2012 Ska du ha OS? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 11 December 2012 Rapport Dela Skrivet 11 December 2012 Kalla inte en dator för data. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 11 December 2012 Rapport Dela Skrivet 11 December 2012 (redigerat) http://www.inet.se/kundvagn/visa/2667401/2012-12-11 500 kr över att lägga på eventuella tillägg, t.ex. dvd-läsare, fläktar och monteringsverktyg. Klar för framtida uppgraderingar, t.ex. SLI, kylning, lagrings o.s.v. Rekommenderar att du köper en till bra fläkt, överklockar till ~4 GHz och stänger av turbo. Redigerat 11 December 2012 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Touchmagic Skrivet 11 December 2012 Rapport Dela Skrivet 11 December 2012 http://www.inet.se/kundvagn/visa/2668568/beast översteg budgeten lite med 600kr, men det var efter jag valde chassit, det är bara byta det om du inte gillar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 11 December 2012 Rapport Dela Skrivet 11 December 2012 Jag måste bara påpeka hur alla alltid ska överstiga budgettar på detta forumet. Om någon exempelvis säger "6000-9000" så ska allas förslag självklart alltid lyckas hamna strax över 9000. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stakc Skrivet 12 December 2012 Rapport Dela Skrivet 12 December 2012 (redigerat) http://www.inet.se/kundvagn/visa/2668568/beast översteg budgeten lite med 600kr, men det var efter jag valde chassit, det är bara byta det om du inte gillar det.Varför inte lägga ut 50kr mer och få 2TB Isället för 1TB? Hade satsat på den Vitom länkade till. Redigerat 12 December 2012 av Excitner Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 12 December 2012 Rapport Dela Skrivet 12 December 2012 (redigerat) @WASD: Det var samma när jag behövde tips för min dator. Visst jag hade råd att lägga upp till 10k, men det var inget jag var sugen på att göra. Det är prestandan man är ute efter i första hand, så om en dator uppfyller alla OPs krav (med undantag för något, för undantag finns det alltid) för 12k så finns det ingen anledning att lägga till en massa annat "skräp" bara för att nå upp till taket. EDIT: Sen undrar jag vad det är för en pappskalle som hoppar omkring i tråden och anmäler helt utan anledning. Redigerat 12 December 2012 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 December 2012 Rapport Dela Skrivet 12 December 2012 (redigerat) Och om vi snackar hårddiskutrymme är det egentligen bara skitkorkat att köpa 2 TB eftersom det kommer ta ett bra tag att förbruka den första TBen, och när man väl har gjort det eller närmar sig så har priset för hårddiskar sjunkit så mycket att man kan få ytterligare 1 TB mycket billigare. Själv har jag efter 6 års datoranvändande "bara" samlat på mig 1152 GB, så varför någon skulle behöva 2 TB med en gång förstår jag inte.Du jag har all min samlade data på 150GB och en stor andel kan rensas. Folk har olika behov, vissa har massvis av hårddiskar med flertalet terrabyte i sin dator. "No one will need more than 637 kb of memory for a personal computer." - Bill Gates Redigerat 12 December 2012 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WizZ Skrivet 14 December 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 14 December 2012 Bara datorn? Eller ska du ha Skärm, Mus osv också? Kanske headset? Bara datorn, Har allt annat :) Ska du ha OS?Yesbox Kalla inte en dator för data.Kom med något vettigt om du ens ska kommentera, Säger väl vad jag vill? trots allt min tråd... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 14 December 2012 Rapport Dela Skrivet 14 December 2012 Kom med något vettigt om du ens ska kommentera, Säger väl vad jag vill? trots allt min tråd...Han kom med något vettigt.Så bara för det är mitt inlägg får jag kalla dig för idiot om jag så vill? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.