Hoppa till innehåll

Dator?


WizZ
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena grabbar och flickor!

Tänkte bygga ihop en egen data för första gången nu under julen, men eftersom det är första gången vet jag inte vad som är de bästa delarna för priset jag tänkte mig så det får ni gärna hjälp mig med.

 

 

Tänkte mig ett pris runt 12-15000

 

Datan ska klara spel på högsta grafik och ha mycket minne då jag måste få plats med filmer B)

 

Tack på förhand och hare!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2667401/2012-12-11

 

500 kr över att lägga på eventuella tillägg, t.ex. dvd-läsare, fläktar och monteringsverktyg.

Klar för framtida uppgraderingar, t.ex. SLI, kylning, lagrings o.s.v.

 

Rekommenderar att du köper en till bra fläkt, överklockar till ~4 GHz och stänger av turbo.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2668568/beast

 

översteg budgeten lite med 600kr, men det var efter jag valde chassit, det är bara byta det om du inte gillar det.

Varför inte lägga ut 50kr mer och få 2TB Isället för 1TB?

 

 

Hade satsat på den Vitom länkade till.

Redigerat av Excitner
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@WASD: Det var samma när jag behövde tips för min dator. Visst jag hade råd att lägga upp till 10k, men det var inget jag var sugen på att göra. Det är prestandan man är ute efter i första hand, så om en dator uppfyller alla OPs krav (med undantag för något, för undantag finns det alltid) för 12k så finns det ingen anledning att lägga till en massa annat "skräp" bara för att nå upp till taket.

 

EDIT: Sen undrar jag vad det är för en pappskalle som hoppar omkring i tråden och anmäler helt utan anledning.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och om vi snackar hårddiskutrymme är det egentligen bara skitkorkat att köpa 2 TB eftersom det kommer ta ett bra tag att förbruka den första TBen, och när man väl har gjort det eller närmar sig så har priset för hårddiskar sjunkit så mycket att man kan få ytterligare 1 TB mycket billigare. Själv har jag efter 6 års datoranvändande "bara" samlat på mig 1152 GB, så varför någon skulle behöva 2 TB med en gång förstår jag inte.

Du jag har all min samlade data på 150GB och en stor andel kan rensas. Folk har olika behov, vissa har massvis av hårddiskar med flertalet terrabyte i sin dator.

 

"No one will need more than 637 kb of memory for a personal computer." - Bill Gates

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara datorn? Eller ska du ha Skärm, Mus osv också? Kanske headset?

 

Bara datorn, Har allt annat :)

 

Ska du ha OS?

Yesbox

 

Kalla inte en dator för data.
Kom med något vettigt om du ens ska kommentera, Säger väl vad jag vill? trots allt min tråd...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...