dolan Skrivet 11 December 2012 Rapport Dela Skrivet 11 December 2012 (redigerat) Köpte en speldator för ett tag sen. Kostade runt 7000 spänn och delarna är: Intel i5 3570K 3.4 GHz MSI Geforce GTX 660/660ti TwinFrozr 2GB (osäker på om det är 660 eller 660ti) Corsair Vengeance 8 GB DDR3 1600 MHz Gigabyte GA-Z77 DS3H 1155 ATX BitFenix Merc Alpha ATX tower OCZ ZS series 650W PSU Samsung SATA 22x DVDRW Western Digital Caviar Blue 500 GB Inte de bästa delarna, jag vet, men budgeten var inte i det högsta laget heller. Önskar jag köpt en SSD istället för HDD'n dock. Redigerat 11 December 2012 av dolan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stakc Skrivet 12 December 2012 Rapport Dela Skrivet 12 December 2012 Köpte en speldator för ett tag sen. Kostade runt 7000 spänn och delarna är: Intel i5 3570K 3.4 GHzMSI Geforce GTX 660/660ti TwinFrozr 2GB (osäker på om det är 660 eller 660ti)Corsair Vengeance 8 GB DDR3 1600 MHzGigabyte GA-Z77 DS3H 1155 ATXBitFenix Merc Alpha ATX towerOCZ ZS series 650W PSUSamsung SATA 22x DVDRWWestern Digital Caviar Blue 500 GB Inte de bästa delarna, jag vet, men budgeten var inte i det högsta laget heller. Önskar jag köpt en SSD istället för HDD'n dock.Dom nyare spelen såsom BF3, Far cry 3 borde du klara på high med 65+ fps. Kör en ganska så liknande setup som dig, Kör med 70-140fps i Far Cry 3 med allt på high. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 12 December 2012 Rapport Dela Skrivet 12 December 2012 (redigerat) Väldigt likt min dator så när som på grafikkortet (mitt är sämre). Det enda spelet som jag har misslyckat att maxa av de jag har spelat är Minecraft. Redigerat 12 December 2012 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stakc Skrivet 13 December 2012 Rapport Dela Skrivet 13 December 2012 Väldigt likt min dator så när som på grafikkortet (mitt är sämre). Det enda spelet som jag har misslyckat att maxa av de jag har spelat är Minecraft.Vilka andra har du lirat? Vad har du då fått för FPS? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 13 December 2012 Rapport Dela Skrivet 13 December 2012 (redigerat) Skyrim L.A Noire XCom: Enemy Unknown Dungeons Defender Portal 2 The Walking Dead Maxar inställningarna på alla vet dock inte vad jag har för fps hur kollar jag det? Inte märkt något lagg men sen är jag inte särskilt kräsen heller. EDIT: I omoddat Mincraft ligger jag på 200-300 fps. Med en massa moddar kommer jag ner i 40-60. Extra tugnt texturepack och shader på det och vi kommer ner i 10-20 fps. Redigerat 13 December 2012 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stakc Skrivet 13 December 2012 Rapport Dela Skrivet 13 December 2012 SkyrimL.A NoireXCom: Enemy UnknownDungeons DefenderPortal 2The Walking Dead Maxar inställningarna på alla vet dock inte vad jag har för fps hur kollar jag det? Inte märkt något lagg men sen är jag inte särskilt kräsen heller.Okej, Jag använder MSI afterburner eftersom jag har gjort en egen fläktkurva för mitt grafikkort. Och där kan man ställa in så man ser Temp, Hur många % som används av grafikkortet, Fps och lite andra grejer. Är typ en rosa text uppe i höger hörn som man ser detta. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 13 December 2012 Rapport Dela Skrivet 13 December 2012 Ok ska kolla det nästa gång jag är på Windows. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dolan Skrivet 13 December 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 13 December 2012 Väldigt nöjd med denna setup. Jag skiter fullständigt i om jag kan ha fått en bättre dator för samma peng om jag valt amd-delar. Jag avskyr amd. Kör stockkylare på cpun. Den kommer inte upp i farligt höga temps och jag pysslar inte med överklock för tillfället (köpte en K-processor då jag kanske senare vill pyssla med det) Skulle gärna velat haft en SSD, dock :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
retroxaz Skrivet 28 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 28 Januari 2013 Väldigt likt min dator så när som på grafikkortet (mitt är sämre). Det enda spelet som jag har misslyckat att maxa av de jag har spelat är Minecraft.hur fan lyckas man. Men minecraft var gjort att man ska kunna spela detpå en laptop men inte nu längre nu ska man ha en 10000 kr dator för att köra det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 28 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 28 Januari 2013 hur fan lyckas man. Men minecraft var gjort att man ska kunna spela detpå en laptop men inte nu längre nu ska man ha en 10000 kr dator för att köra detDet beror på om du ska ha texture packs eller inte.När jag kör vanliga minecraft kör jag utan lagg, och jag har laptop.Lägger jag däremot in Sphax (texture pack) så får jag dra ner på grafik-inställningarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
retroxaz Skrivet 28 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 28 Januari 2013 Det beror på om du ska ha texture packs eller inte.När jag kör vanliga minecraft kör jag utan lagg, och jag har laptop.Lägger jag däremot in Sphax (texture pack) så får jag dra ner på grafik-inställningarna.jag har sätt på sämre grafik kort och de kan köra med hd texture med högsta grafik. men kör du med sunblare eller shaders eller water shaders mod. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 28 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 28 Januari 2013 jag har sätt på sämre grafik kort och de kan köra med hd texture med högsta grafik. men kör du med sunblare eller shaders eller water shaders mod.Nix, bara technic-mods. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.