Hoppa till innehåll

Nya Medlemmar?


wubo
 Dela

Rekommendera inlägg

Tog minna siffror från det här:

 

Forumstatistik

Våra medlemmar har gjort totalt 1624568 inlägg

Vi har 46453 registrerade medlemmar

Senaste medlemmen är Nickodemus

Flest användare online var 539 st den 25/06-2007 14:14:39

 

Men du har rätt, bannade medlemmar räknas inte in i den statistiken :o . Vilket betyder att admin har bannat 57918 medlemmar på de cirka 3400 dagar som forumet funnits, vilket blir otroliga 17 medlemmar per dag.

 

Admin loves his banhammer :wub: :wub: :wub: :wub:

Haha 17/dag...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast de flesta "bannade" är ju folk som registrerar sig, får ett medlemsnummer, men sen inte aktiverar sitt konto inom 30 dagar varpå det automatiskt tas bort. Admin har dessutom gjort räder mot folk som har suttit med utländsk IP (Proxy) etc. Jag tycker det är bra att gamla medlemmar rensas bort som inte har skrivit något, så blir fler användarnamn tillgängliga. Väntar fortfarande på att "Davve" ska bli ledigt så jag kan byta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast de flesta "bannade" är ju folk som registrerar sig, får ett medlemsnummer, men sen inte aktiverar sitt konto inom 30 dagar varpå det automatiskt tas bort. Admin har dessutom gjort räder mot folk som har suttit med utländsk IP (Proxy) etc. Jag tycker det är bra att gamla medlemmar rensas bort som inte har skrivit något, så blir fler användarnamn tillgängliga. Väntar fortfarande på att "Davve" ska bli ledigt så jag kan byta.

Fast om man skulle känna att man vill komma tillbaka, så skulle det ju vara surt ifall man hade förlorat allt på sitt konto och börja om på nytt igen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast om man skulle känna att man vill komma tillbaka, så skulle det ju vara surt ifall man hade förlorat allt på sitt konto och börja om på nytt igen.

Om det är frågan om att namn ska bli lediga så finns det bättre lösningar än att ta bort dessa konton, kan jag hålla med om. Man skulle t.ex. kunna göra så att konton som vart inaktiva en viss tid får sitt namn återställt och blir tvungen att sätta ett nytt. Om de har bestämt sig för att komma tillbaka det vill säga. Om detta nu är möjligt att fixa rent tekniskt, det vet jag inte, sedan beror det ju även på vilken plats en sådan här uppdatering skulle komma på admins prio-lista.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med lite matematisk finess borde det inte vara så svårt att fixa en funktion som tar bort medlemmar som har varit inaktiva efter en viss tid beroende på hur många inlägg de gjort totalt. t.ex. typ om man är #2 kanske man tas bort efter ett år, #5 efter 5 år och #9 efter 10 år eller något åt det hållet. Fast jag håller helt med Rapto efter att ha läst hans inlägg att det är ju givetvis en extremt mycket bättre lösning att gamla inaktiva medlemmar får sina användarnamn nullade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...