Hoppa till innehåll

Simcity 5 2013! :o


Rekommendera inlägg

Ni vet det där nya simcityspelet som släpptes förra månaden. Har ni sett hur häftigt det är! :D Kollade på gameplays på youtube med det spelet. Nu har jag nästan lärt mig helt hur man kör! :) Vill köpa det, det går tydligen på simcitys hemsida. Men jag har en fråga.

 

Går det bara att ladda ner eller kan man ha en skiva?

Kan man ändra språk till svenska?

Går det att köra utan laggproblem på en windows 7 dator?

 

Svara på frågorna om ni kan :)

 

Vill verkligen ha spelet! :D



det var nog lite mer än en fråga.

Jag kom på en till.

Man kan ju köra online med det spelet, måste de kompisar man vill bjuda in ha spelet då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

1. Går det bara att ladda ner eller kan man ha en skiva?

 

2. Kan man ändra språk till svenska?

 

3. Går det att köra utan laggproblem på en windows 7 dator?

 

svar:

1.  Det kommer alltid så man kan köra det utan skiva. om inte går det via Steam eller liknande.

2. EA Games brukar göra sina spel på svenska så man kan välja det.

3.  Bror Ju helt på vad du har för dator.

 

 

--
Man kan ju köra online med det spelet, måste de kompisar man vill bjuda in ha spelet då? 
 

SVAR: Man borde det, sök reda på om man kan annars.

Redigerat av Nimrood
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Satt här nyss o körde på mitt OnlineKöpta samt OnlineNedladdade SimCity Digital Deluxe (Finns även Limited Edition).

 

Svenska finns, laddar du ner det från "Origin", som är "EA-Games" motsvarighet till Steam, så får du det på svenska om du har ett EA-Games/Origin-Konto som är svenskt.

 

Laggar gör det inte för mig, funkar jättebra med Windows 7, men operativsystemet bestämmer ju inte om du kan köra spelet laggfritt , det beror ju på vad du har för dator, Delar i datorn etc.

 

PS.

EA-Games har tyvärr TVINGAT oss som spelar att vara uppkopplade mot Internet hela tiden, samt ansluta till deras servar runt om i världen.

Vilket innebär såhär i början att servarna kan bli fulla/överbelastade, så att du inte kommer in för att spela alls. Ibland kommer man in o ibland inte.

Detta gäller även om man bara vill köra själv. Always-Online!

 

/hpnisse

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PS.

EA-Games har tyvärr TVINGAT oss som spelar att vara uppkopplade mot Internet hela tiden, samt ansluta till deras servar runt om i världen.

Vilket innebär såhär i början att servarna kan bli fulla/överbelastade, så att du inte kommer in för att spela alls. Ibland kommer man in o ibland inte.

Detta gäller även om man bara vill köra själv. Always-Online!

 

/hpnisse

Det är sämst. Hela spelvärlden hatar dem för detta. Skapar problem för ärliga köpare och uppmanar till piratkopiering. Det senaste jag hörde var att det var 3 timmar kö för att få komma in och spela SINGLE PLAYER samt att de inaktiverat funktioner (på singleplayer!) för att minska belastning på servrarna så att fler kan logga in, till single player!

 

Och om EAs servrar är nere vilket inte är helt ovanligt så kan man förstår inte heller spela SINGLE PLAYER.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är sämst. Hela spelvärlden hatar dem för detta. Skapar problem för ärliga köpare och uppmanar till piratkopiering. Det senaste jag hörde var att det var 3 timmar kö för att få komma in och spela SINGLE PLAYER samt att de inaktiverat funktioner (på singleplayer!) för att minska belastning på servrarna så att fler kan logga in, till single player!

 

Och om EAs servrar är nere vilket inte är helt ovanligt så kan man förstår inte heller spela SINGLE PLAYER.

 

Precis, jag fick några gånger i fredags, 19 minuters väntetid, typ 3 gånger. SKITKASS.

Sen är de ju lite kul, för då står det typ:

"Din server är upptagen just nu, var vänligen vänta. Vill du spela direkt kan du logga in på en annan server." 

Vilket ja inte kan, för då finns ju inte min region, elle det jag har byggt på den servern, så allt är ju uppdelat också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Nimrood, jag undrade inte om man måste ha skiva, jag undrade om man över huvudtaget kunde använda skiva. Och jag har sett att man kan det :p

2. Om man köper de på skiva och installerar det, från Cdon.com, funkar det på svenska då?

3. Nmrood, jag har windows 7 LG dator... De andra inläggen säger att det funkar utan lagg, vad bra.

 

Men, kommer EA aldrig att fixa serverproblemen? Tänker inte skaffa spelet just nu utan senare. Om det alltid kommer att vara serverproblem så blir jag nog lite tveksam till att skaffa spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Nimrood, jag undrade inte om man måste ha skiva, jag undrade om man över huvudtaget kunde använda skiva. Och jag har sett att man kan det :P

2. Om man köper de på skiva och installerar det, från Cdon.com, funkar det på svenska då?

3. Nmrood, jag har windows 7 LG dator... De andra inläggen säger att det funkar utan lagg, vad bra.

 

Men, kommer EA aldrig att fixa serverproblemen? Tänker inte skaffa spelet just nu utan senare. Om det alltid kommer att vara serverproblem så blir jag nog lite tveksam till att skaffa spelet.

 

 

2. Förmodar att om CDON säljer ett spel och det INTE skulle vara på Svenska hade det stått!, men ett mejl till kundservice skadar ju inte.

3. Finns många LG-Datorer i olika prestanda-klasser, Windows 7 klarar det av i alla fall. (kör ja). Så har du någon beteckning på vad datorn heter eller länk till nån hemsida som säger vad datorn innehåller så går det nog lista ut. Men tror inte spelet kräver så mycket prestanda, kan ha fel.

 

 

För mig så funka allt smärtfritt igår redan (söndag), var inne på Västeuropa-2 server och det va inga problem, ladda världar jättefort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan köpa det ifrån den indiska origins hemsidan och spara flera hundralappar :)

 

Ang. kö osv. så är det inte så farligt som det låter, så länge du hinner in och spela är det inga problem med uptime, det är mer när du ska börja spela det kan bli krånligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...