mackie172 Skrivet 17 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2013 Splitternya datorn kraschar. Haft en och annan BSOD, men för det mesta blir skärmen enfärgad och datorn är inte kontaktbar. Det enda man kan göra är att hålla in startknappen och sätta igång den igen.Vid ett tilfälle visade skärmen bara vertikala linjer. Än så länge har den aldrig kraschat när jag spelat, det har bara hänt när morsan suttit där och redigerat bilder i photoshop, eller vid vanlig nätaktivitet som facebook och allmäna saker. Om ni har haft liknande erfarenheter med windows 8 och vet vad som ligger bakom det, är jag tacksam för svar. Jag lägger till en lista på specs snart, men hinner inte kolla upp allt nu :P Det är bra delar, så man blir lack alltså :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 17 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2013 Det är bug i windows 8. Uppgradera till W7, eller Linux om du är cool. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 18 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2013 Det är bug i windows 8. Uppgradera till W7, eller Linux om du är cool.Uppgradera? Är det inte mer nedgradera? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mackie172 Skrivet 18 Mars 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2013 Uppgradera? Är det inte mer nedgradera?Nja, windows 7 är i allmänhet bättre just nu, så jag skulle kalla det en uppradering. Det är bara det att windows 8 kommer troligen blir bättre efter ett tag, men om det finns sätt att fixa dessa kraschar utan att vänta på uppdateringar, så vill jag gärna veta dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 18 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2013 Nja, windows 7 är i allmänhet bättre just nu, så jag skulle kalla det en uppradering. Det är bara det att windows 8 kommer troligen blir bättre efter ett tag, men om det finns sätt att fixa dessa kraschar utan att vänta på uppdateringar, så vill jag gärna veta dem.Jag syftade mer på att Windows 7 är äldre, och Windows 8 är nyare. Så man "nedgraderar" för man tar en äldre version, även om Windows 7 är bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 18 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2013 (redigerat) Man nedgraderar sig om man går från w7 till w8, det är min åsikt det är inte bara jag som tycker det. Redigerat 18 Mars 2013 av Nimrood 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 18 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2013 Men det är en nedgradering om man byter från W8 till W7 även om det sistnämna är bättre, spelar ingen roll vad ni tycker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 18 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2013 Men det är en nedgradering om man byter från W8 till W7 även om det sistnämna är bättre, spelar ingen roll vad ni tycker.Upgrade: Raise (something) to a higher standard, in particular improve (equipment or machinery) by adding or replacing components. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mackie172 Skrivet 27 Mars 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2013 det fixade sig när jag uppdaterade min gpu driver. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 27 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2013 (redigerat) det fixade sig när jag uppdaterade min gpu driver.Men det är fortfarande en nedgradering. Även om det egentligen borde vara uppgradering. Ot: VIKTIGT Dette är ene katastrofe enligte piratepartiete så är dete blockate Linuxe påe Win8e Liksom när vi pratar om win8 så : https://www.facebook.com/piratpartiet/posts/181240778690767 Redigerat 27 Mars 2013 av Nimrood Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 29 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2013 (redigerat) Windows 8 fungerar hur bra som helst, har använt det innan full release och det fungerar även idag prima. Vet inte vad du har för problem dock. Det kan även vara fel med din hårdvara, behöver inte vara operativsystemet. Redigerat 29 Mars 2013 av Ceto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.