Hoppa till innehåll

Datorn Kraschar På Måfå. Windows 8 Problemet?


mackie172
 Dela

Rekommendera inlägg

Splitternya datorn kraschar. Haft en och annan BSOD, men för det mesta blir skärmen enfärgad och datorn är inte kontaktbar. Det enda man kan göra är att hålla in startknappen och sätta igång den igen.

Vid ett tilfälle visade skärmen bara vertikala linjer.

 

Än så länge har den aldrig kraschat när jag spelat, det har bara hänt när morsan suttit där och redigerat bilder i photoshop, eller vid vanlig nätaktivitet som facebook och allmäna saker.

 

Om ni har haft liknande erfarenheter med windows 8 och vet vad som ligger bakom det, är jag tacksam för svar.

 

Jag lägger till en lista på specs snart, men hinner inte kolla upp allt nu :P

 

Det är bra delar, så man blir lack alltså :/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Uppgradera?

Är det inte mer nedgradera?

Nja, windows 7 är i allmänhet bättre just nu, så jag skulle kalla det en uppradering. Det är bara det att windows 8 kommer troligen blir bättre efter ett tag, men om det finns sätt att fixa dessa kraschar utan att vänta på uppdateringar, så vill jag gärna veta dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, windows 7 är i allmänhet bättre just nu, så jag skulle kalla det en uppradering. Det är bara det att windows 8 kommer troligen blir bättre efter ett tag, men om det finns sätt att fixa dessa kraschar utan att vänta på uppdateringar, så vill jag gärna veta dem.

Jag syftade mer på att Windows 7 är äldre, och Windows 8 är nyare.

Så man "nedgraderar" för man tar en äldre version, även om Windows 7 är bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men det är en nedgradering om man byter från W8 till W7 även om det sistnämna är bättre, spelar ingen roll vad ni tycker.

Upgrade: Raise (something) to a higher standard, in particular improve (equipment or machinery) by adding or replacing components.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

det fixade sig när jag uppdaterade min gpu driver.

Men det är fortfarande en nedgradering. Även om det egentligen borde vara uppgradering.

 

Ot: VIKTIGT Dette är ene katastrofe enligte piratepartiete så är dete blockate Linuxe påe Win8e   

Liksom när vi pratar om win8 så : https://www.facebook.com/piratpartiet/posts/181240778690767

Redigerat av Nimrood
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Windows 8 fungerar hur bra som helst, har använt det innan full release och det fungerar även idag prima. Vet inte vad du har för problem dock.

 

Det kan även vara fel med din hårdvara, behöver inte vara operativsystemet.

Redigerat av Ceto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...