Hoppa till innehåll

Ping Som Bara Fan


Rhino
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena! Jag pingar upp som fan när jag spelar League of Legends, trodde det va Skype's fel men pingar även när jag inte har Skype på. Kan man lösa det här på nåt sätt? Sitter på en Laptop med en liten vägg mellan mig och Routern. 

 

Är vårat internet dåligt, eller är min dator dålig? Eller är det LoL's servrar som är sketna? 

 

 

Har ping uppemot 500 ibland, Då är det helt omöjligt att spela överhuvudtaget.  

 

(Funkar skit bra ibland, typ på morgonen när jag sätter på datorn, blir den överhettad så internet kortet blir för varmt? Jag vet ingenting så..)

Redigerat av Rhino
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den går upp och ner, testade en gång, fick 15,55. Sen nu fick jag 37 mbit/s.

 

Jag och pappa funderade, går det att eventuellt köpa en till Router så man ställer den i mitt rum --> kopplar in en till Internetsladd till den och till min dator, så ja får en bättre lina att spela på! Går det? Eller blir det dubbelt abonnemang? 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Routern fördelar ju bara internet väl till flera enheter? Ser inte hur det skulle bli snabbare eller stabilare internet.

 

Bara för att ha en till källa, testa och mäta din internet hastighet här också

http://www.speakeasy.net/speedtest/

 

får du fortfarande ostabila svar?

 

Du kan också testa att pinga en server från datorn. öppna cmd från kör och skriv in

ping -t www.google.com
t.ex. och se om pingen är hög/normal och om den varierar mycket. Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helt klart ditt internet. Inte som är dåligt. Utan det är störningar eller riktigt många som sitter på det.

 

 

Jag brukar normalt ha 30 ping. Sen ibland har jag 9000 sen går det ner på 30 sekunder. Och det kommer bara från ingenstans.

 

 

EU/WE?

Redigerat av Epixa
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

gissar på att ni ska ha 100mbit internet, 13-37mbit/s är ju inte det bästa, det du kan prova att göra är att ändra kanal som ditt trådlösa sänder på, standard när jag jobbade för tele2 och kunder fick dålig hastiget på trådlösa, brukar ligga under wireless settings i routern, sen kan man behöva ändra channel till manuell, testa alla kanaler med en bredbandskollen efter varje ändring och se vilken som blir bäst.

 

skulle inget av de bli bättre och ni har ett lanuttag i hemmet där internet kommer in, direktkoppla datorn med kabel och kolla vad ni får för hastighet då. har ni kabelbredband ska du då direktkoppla till kabelmodemet.

kan vara bra att direktkoppla först så du inte sitter och ändrar kanal i onödan.

 

skulle hastigheten samt ping vara dålig direktkopplat får du felanmäla det till din ISP.

Redigerat av Touchmagic
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kolla så att nätverkssladdarna inte ligger i närheten strömkällor som kan orsaka störningar.

 

gissar på att ni ska ha 100mbit internet, 13-37mbit/s är ju inte det bästa

Jag tycker det låter ganska elite. Redigerat av WASD
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom du kör trådlöst så kan problemet ligga där. Testa med att koppla en sladd till routern och se hur de påverkar ping och hastighet. Blir det bra så kan du utesluta ditt internet och börja felsöka det trådlösa. Då kan du testa att byta kanal som WIFI ligger på, samt även aktivera 40mhz om din router stöder det. Beroende på router så kan det även vara en ide att köpa en 802.11n om du t.ex. har en äldre samtidigt som din dator stöder nyare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kollade med pappa, han ska ta hem en Internetsladd så skulle vi kolla om det löste problemet. 

 

Ska läsa igenom era svar nu så ska jag kolla runt! Tror ni det hjälper alltså med en internetsladd? 

 

Epixa, vad menar du? EU West kör jag på om det var det du syftade på haha.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kollade med pappa, han ska ta hem en Internetsladd så skulle vi kolla om det löste problemet.

 

Ska läsa igenom era svar nu så ska jag kolla runt! Tror ni det hjälper alltså med en internetsladd?

 

Epixa, vad menar du? EU West kör jag på om det var det du syftade på haha.

Internet sladd fungerar bäst efter alternativet kontakta operatör.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...