apancool01 Skrivet 3 Januari 2014 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2014 hej, jag undrar om någon här inne har någon idé på delar till att bygga en hyfsad speldator, min budget är 4000 kronor och jag ville ha nåt bättre o spela på än min skit laptop som knappt klarar minecraft. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 3 Januari 2014 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2014 För 4000kr så blir det svårt om du ska bygga helt från grunden. Vad har du som du kan återanvända? Har du tangentbord/mus/skärm? Vilka spel vill du kunna spela? Du får ju en skaplig dator för 4000kr utan mus/tangentbord/skärm. Dock så blir det ingen speldator precis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
apancool01 Skrivet 3 Januari 2014 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2014 (redigerat) jag har dvd läsare och några fläktar, sen så har jag redan mus tangentbord och skärm, jag vill helst kunna spela spel som battlefield 3 - 4 på minimum men det blir nog svårt, datorn jag har nu är en skitig laptop för 3000 så jag vill helst bygga en bättre dator än den... för kännedom är det en Compaq presario cq58. vill även kunna spela cs o liknande Redigerat 3 Januari 2014 av apancool01 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 3 Januari 2014 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2014 Detta är det bästa jag kan få ihop för strax över 4000kr.. http://www.inet.se/kundvagn/visa/4436545/fuska-se-3jan Hade du kunnat lägga till så du kommer upptill 5000kr så vore det extremt vettigt att byta ut hårddisken mot en SSD-disk samt uppgradera grafikkortet till ett Radeon 270X. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
apancool01 Skrivet 3 Januari 2014 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2014 kan jag spela bf3 på minimum o minecraft på typ 60 fps med det, jag har ingen aning när det gäller datorkomponenter men jag vet hur man sätter ihop den för att jag hjälpt en kompis med att bygga en dator Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 3 Januari 2014 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2014 Ja, denna datorn jag satt ihop kanske klarar medium på Battlefield 4. Byter du grafikkort till 270X så borde den iaf kunna göra det vad jag läst. Men någon annan kanske även kan kommentera som är bättre insatt i speciellt grafikkorten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 3 Januari 2014 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2014 Detta är det bästa jag kan få ihop för strax över 4000kr.. http://www.inet.se/kundvagn/visa/4436545/fuska-se-3jan Hade du kunnat lägga till så du kommer upptill 5000kr så vore det extremt vettigt att byta ut hårddisken mot en SSD-disk samt uppgradera grafikkortet till ett Radeon 270X.Skulle inte rekommendera att byta ut till en ssd disk då utrymmet på en sådan tar slut snabbt. SÅ om man inte kan ha både och skulle jag rekommendera att hålla sig till en vanlig mekanisk. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
VipEx Skrivet 16 Januari 2014 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2014 Var är nätagget? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 16 Januari 2014 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2014 Var är nätagget?Om du menar i admins paket så följer det med chassit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 18 Januari 2014 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2014 (redigerat) Skulle inte rekommendera att byta ut till en ssd disk då utrymmet på en sådan tar slut snabbt. SÅ om man inte kan ha både och skulle jag rekommendera att hålla sig till en vanlig mekanisk.Tror problemet ligger i att SSDs är så jäkla dyra, TS vill ju ha en hel dator för under 4000:- och en SSD går på runt 1000:- Edit: Och dessutom verkar det inte som om han kan bygga ihop den själv. Så lägg till typ 700 spänn på att Inet ska bygga den Edit2: Blir jäkla svårt att få ihop en gaming dator för 4lax. Borde ha letat prisvärda färdigbyggda datorer efter jul. Kom ihåg att jag köpte en hyfsad dator för runt 4-5k för några år sedan och den höll ända fram tills jag skaffade jobb och hade råd med en bättre. Redigerat 18 Januari 2014 av Lynott Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
apancool01 Skrivet 19 Januari 2014 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2014 jag vet hur man sätter ihop en dator så det är inga problem Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 22 Januari 2014 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2014 Skulle nog spara längre om jag var du, tills du har runt 5-8 tusen istället. Köpte min för sextusen och den klarar 80% av alla nya spel fortarande.. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.