Hoppa till innehåll

Bygga Dator?


apancool01
 Dela

Rekommendera inlägg

För 4000kr så blir det svårt om du ska bygga helt från grunden. Vad har du som du kan återanvända? Har du tangentbord/mus/skärm?

 

Vilka spel vill du kunna spela? Du får ju en skaplig dator för 4000kr utan mus/tangentbord/skärm. Dock så blir det ingen speldator precis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har dvd läsare och några fläktar, sen så har jag redan mus tangentbord och skärm, jag vill helst kunna spela spel som battlefield 3 - 4 på minimum men det blir nog svårt, datorn jag har nu är en skitig laptop för 3000 så jag vill helst bygga en bättre dator än den... för kännedom är det en Compaq presario cq58. vill även kunna spela cs o liknande

Redigerat av apancool01
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, denna datorn jag satt ihop kanske klarar medium på Battlefield 4. Byter du grafikkort till 270X så borde den iaf kunna göra det vad jag läst. Men någon annan kanske även kan kommentera som är bättre insatt i speciellt grafikkorten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta är det bästa jag kan få ihop för strax över 4000kr..

 

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4436545/fuska-se-3jan

 

Hade du kunnat lägga till så du kommer upptill 5000kr så vore det extremt vettigt att byta ut hårddisken mot en SSD-disk samt uppgradera grafikkortet till ett Radeon 270X.

Skulle inte rekommendera att byta ut till en ssd disk då utrymmet på en sådan tar slut snabbt. SÅ om man inte kan ha både och skulle jag rekommendera att hålla sig till en vanlig mekanisk.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Skulle inte rekommendera att byta ut till en ssd disk då utrymmet på en sådan tar slut snabbt. SÅ om man inte kan ha både och skulle jag rekommendera att hålla sig till en vanlig mekanisk.

Tror problemet ligger i att SSDs är så jäkla dyra, TS vill ju ha en hel dator för under 4000:- och en SSD går på runt 1000:-

 

Edit: Och dessutom verkar det inte som om han kan bygga ihop den själv. Så lägg till typ 700 spänn på att Inet ska bygga den

 

Edit2: Blir jäkla svårt att få ihop en gaming dator för 4lax. Borde ha letat prisvärda färdigbyggda datorer efter jul. Kom ihåg att jag köpte en hyfsad dator för runt 4-5k för några år sedan och den höll ända fram tills jag skaffade jobb och hade råd med en bättre.

Redigerat av Lynott
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...