Gäst Soffan Skrivet 19 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2004 Har hittat detta på en sida fast detta vet jag inte om det är sant. Så skriv inte en massa att det inte är sant eller så. Okej? Kan börja med att säga att antalet filmer har blivit bekräftat, hela sex stycken filmer om Peter Parker och Spider-Man kommer, vad annars, med rekodren som de gör är det ju ingen överraskning. I Spider-Man 2 får vi se i slutet att Harry Osbourn får tillgång till sin faders gömma med allt en kommande skurk kan drömma om. Alltså blir han Green Goblin II. Det finns en chans att han heter Hobgoblin istället, det är fel om man följer serierna. Hobgoblin är egentligen en rik man vid namnet Roderick Kingsley som kom till Green Goblins gamla gömma, genom lite hjälp från en luffare (tror jag är luffare, denne blir sedan Hobgoblin II). Alltså, vad vi har att vänta är Green Goblin II. Men, kanske Sam Raimi och Stan Lee väntar med detta till Spider-Man 4 för att i serierna så tog det ett tag innan han blev Green Goblin, han började och la av. Men när Hobgoblin kom blev han Green Goblin II once more. Shocken av att få reda på att hans farsa var Green Goblin gjorde honom tokig, iaf i serien. Men, såg inte Harry hans far i Green Goblin-dräkten, något jag missat? Men om man tittar en gång till på filmen bör ni ha det i bakhuvudet. Harrys slips på slutet i kyrkan är grön, har han redan druckit vätskan som ger honom otroliga krafter? Dessutom så ska man faktiskt kunna se Harry, som Green Goblin II, i absolut sista klippet. När MJ tittar ut ur fönster så ska man kunna se honom i fönstret. Tyckte det var något skumt där... I denna film kan vi förvänta oss minst två stycken onda snubbar. Den nästa är högst troligen The Lizard. Peter Parkers lärare som vi fick se i Spider-Man 2. Harry Osbourn tror jag till och med nämner att han har en annan forskare vid sidan om Dr Otto Octavius. En forskare som jobbar med ödlor! Dr Octavius och Dr Curt Connors , Parkers lärare, var ju bekanta dessutom. I serierna har jag för mig att de också är detta, filmen följer ju serien så otroligt bra, Dr Octavius hjälpte Dr Connors med detta projekt också. Nu så, Green Goblin II och The Lizard är alltså "klara". Vad nu? Vi fick ju se J. Jonah Jamesons som John också. Han är Wolfman efter att han hittat en sten i rymden (månen tror jag), om Wolfman dyker upp i Spider-Man 3 eller 4 kan alltså vara något vi kan vara beredda på. Vi alla hoppades på att Venom skulle komma, det gjorde även jag, förmodligen den tuffaste skurken i superhjälte-världen. Tyvärr så måste Sam Raimi våga lite för att få honom till film. Why? Nr 1. Den "dräkt" Eddie Brock har (jobbar på Daily Bugle har jag för mig) är något udda, den är baserad på ett ämne från yttre rymden. I serierna upptäckte Spider-Man formen genom en fight med Galactus, en utomjording. Det han upptäcker blir snart hans nya kostym, den svarta om ni kommer ihåg. (Detta är inte säkert, bara som jag kommer ihåg storyn.) Denna dräkt börjar ta över Spidey, så, han dumpar den. Den som hittar dräkten blir, Eddie Brock, dräkten tar över honom och han blir pang, boff, Venom. Så, att allt detta ska hända i en film är för mycket. Jag väntar till Spider-Man 5 eller 6. Nr 2. De som äger rättigheterna ska tydligen vara New Line Cinema, och MGM äger Carnage. Nr 3. Venom är tydligen den bad-guy Raimi gillar minst, snarare hatar. Men, Raimi svarar till publikens önskan så han borde faktiskt komma. Nr 4. Venom går inte att göra på riktigt, alltså måste allt vara CGI, animerat. Jag tror Raimi väntar tills animeringen blir bättre tills han gör en helt animerad figur, trots Gollum. Dock finns det även skäl för att Venom ska komma. Nr 1. Eddie Brock nämns i Spider-Man, en scen i J. Jonah Jameson kontor. Dessutom så ska han tydligen vara med i filmen! Beviset: http://www.imdb.com/name/nm0263473/ Nr 2. Kom igen, Manwolf? Vem vill ha honom, kanske John Jameson får tag i denna skumma form på en av hans rymdresor? Jag tror trots allt han vill ge payback för att Peter Parker tog hans kvinna. Nu finns det ju massa andra bad-guys. Men det har ryktats om Steve Guttenberg (från Polisskolan, horror!) som Dr Doom och Eliza Dushku som The Black Cat. Andra tänkabara: Shocker Rhino Vulture Kraven Chameleon Jackal Carnage (kräver Venom dock) Kingpin (skurken från Daredevil, dog dock där så troligen inte) Mysterio Electro Hobgoblin Någon som annars kunde ta över tronen av Dock Ocks grymma actionscener är Sandman, en man som kan transformera sin kropp till i princip vad som helst, i sand dårå. Ok, bad-guys genom filmerna blir kanske... Spider-Man - Green Goblin/Norman Osborn Spider-Man 2 - Dock Ock/Dr Otto Octavius Spider-Man 3 - Green Goblin II/Harry Osborn och The Lizard/Dr Curt Connors Spider-Man 4 - ? Spider-Man 5 - Venom/CGI Spider-Man 6 - Venom/CGI och Carnage/CGI Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Offline Skrivet 19 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2004 1: vem är CGI och hur ble han ond? 2: vem är carnage och vad har han att göra med venom..? du måste veta en del om spider man! *avund* Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KazeN Skrivet 19 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2004 om jag förstod rätt så var CGI en animationsstil eller liknande så att dom måste göra venom (skitgrym!) och carnage animerade och inte riktiga med andra ord ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Naruto Skrivet 19 Juli 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2004 oscar?? hoppas du vet vad det är? asså det är mer liksom så, typ som... svårt att säga men actionfimer kan nästan aldrig få oscar... jag har för mig att det var för fantasifullt, nåt man inte kan uppleva själv helt.... :bah: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Offline Skrivet 20 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2004 jaja, men filmen är ju jäävligt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Haggen Skrivet 20 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2004 sagan om ringen är en action och den fick 11 oscar men det är sant nästan inga action får oscar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 20 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2004 sagan om ringen är en action och den fick 11 oscar men det är sant nästan inga action får oscar sagan om ringen är fantasy! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 22 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2004 Ja.. Den fick för bästa grafik, bästa skådespeleri, bästa filmen år 2003 och mycket mer. Och som Ozoon skrev. Det är Fantasy. Inte Action! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 23 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2004 action är med pistol,geävr och sånt,som terminator.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 48893 Skrivet 22 September 2005 Rapport Dela Skrivet 22 September 2005 det tråkiga är att han som spelar spiderman kommer nog inte vilja gör någon mera spiderman film det sa han i en TV interjuv som jag såg en gång :( Men, jag läste på en sida som Tobey Maguire själv har gjort, där sa han att det va hans favoritfilm, så varför skulle han inte vilja göra en till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 22 September 2005 Rapport Dela Skrivet 22 September 2005 Vill vill han nog... Men känslan av Spindel Mannen som man har sett på gamla tv serien och tidningar. Man måste få fram den goda känslan ur en film för att få tittarna att se den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.