Mezox Skrivet 28 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2004 denna tråd borde absolut klistras Håller med dig till 100%. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kanji Skrivet 28 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2004 denna tråd borde absolut klistras Den är bra, men inte viktig.( Hoppas du inte tar illa upp, Apoca. ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sebbo_3 Skrivet 28 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2004 (Kanji @ 28/08-2004 17:12:00) denna tråd borde absolut klistras Den är bra, men inte viktig. ( Hoppas du inte tar illa upp, Apoca. ) bra för alla som inte e så bra på att animera............. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nogger Mint Skrivet 28 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2004 Han sa ju att den var bra, men inte viktig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apoca Skrivet 29 Augusti 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2004 (Kanji @ 28/08-2004 17:12:00) denna tråd borde absolut klistras Den är bra, men inte viktig. ( Hoppas du inte tar illa upp, Apoca. ) tar inte illa up... men behövs den verkligen klistras? så länge som jag och andra lägger up nya tutorials så behövs inte det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst YoTo Skrivet 29 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2004 Här kommer en tutorial om hur man får en liten bit i valfri färg att åka igenom bilden.. Börja med att göra/öppna en bild att göra grejen på. Sen trycker du på U för att få Rectangel tool. (om det inte är den byt till den med pilen i hörnet på knappen som är under text tool.) Sen så drar du en bit så det blir snyggt. (Du kan ha andra sådanna tool som är runda t.ex, detta är bara ett exempel) Färg väljer du som du gör med text.. (Före du drar shapen, annars fyll den med färgburken) Sen så kolla du i layer paletten till höger.. Ser du att det står Opacity? Gör den till ungefär 30-40. Sen tryck in Ctrl Shift och M sammtidigt. Öppna Animation window om den inte redan är där genom Window-Animations där uppe. Sen trycker du på Duplicate Current Frame som är den enda du kan trycka på för tillfället där nere i animations window. Välj sedan Move tool genom att trycka på V. Tryck sedan med piltangenterna uppåt tills den är ända högst upp. (Annars tryck på sidpilarna för att flytta åt sidan.) Sen tryck på Duplicate Current Frame igen.. Och gör likdadant med piltangentera fast åt andra hållet.. När du är framme trycker du på Tween-knappen som är dom 5/6 bollarna efter varandra. välj nånting mellan 5-20 för bästa resultat.. Ju högra desto saktare gå den.. Mitt Resultat: http://img67.exs.cx/my.php?loc=img67&image=ove.gif Den är med 15 i tween. Om ni vill kan ni välja Blending Options i Photoshop och ta en stroke på 1px så får ni den lite snyggare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst YoTo Skrivet 29 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2004 Hoppas alla får nytta av dessa tutorials! Men jag får råda er att besöka http://good-tutorials.com och sedan klicka på animations till vänster.. Där kan ni som kan engelska lära er animera olika grejer.. Men vi ska förstås försöka lägga upp så många som möjligt på svenska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nafrali Skrivet 29 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2004 (redigerat) Apoca, jag kan tillägga att man kan göra animerade med Svenska IM 7 och 8...Gör mina animerade bilder med mitt Svenska IM 7... Redigerat 29 Augusti 2004 av Flamed Jirachi Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst YoTo Skrivet 29 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2004 Det går inte. Men däremot kan du göra dina animerade med Svenska ImageReady. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nafrali Skrivet 29 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2004 Det går inte. Men däremot kan du göra dina animerade med Svenska ImageReady. Menar det...Tänckte fel... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NightMaker Skrivet 30 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2004 Tutorials för Photoshop kombinerad med ImageReady (kräver imageready och photoshop) Öppna photoshop först och sedan så skapa ett nytt dokument (det kan va vilken storlek som helst men desto störe desto mer kommer den senare "hacka" men den blir snyggare destostöre så kör med 500x500) bakgrund och text och allt sånt. (tryck INTE på merge down!) gör i ordning objektet som ska bli "osynligt". exempel som på min, en text. http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/apoca111.gif (texten kan ha hur många layer som helst, fast det finns då risk för att den ska "hacka" när du sedan animerar den) sedan tar du en bakgrund, exempel: http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/apoca112.gif sedan så låter du dom vara, en bakgrund och sedan ett text layer. (du kan ha bilder och sådant också men läs klart före du gör något med det) tryck sedan ctrl+shift+M för att öppna dokumentet i imageready. I IMAGE READY skapa där ett till layer genom att trycka på denna knapp ->BILD<- och sedan på new frame sedan så ändrar du Opacity till 0% (står på 100%)OBS! du måste ha valt text layern innan du ändrar Opacity. annars så kommer inte den bli "osynlig"->BILD<- tryck sedan på tweens animations frame http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/exempel5.gif ändra istället för 20 så ändra till 10 eller 5. ta vilket som passar bäst. sedan så har ni nu gjort att bilden försvinner och sedan kommer fram med ett hopp, exempel:->BILD<- och det tycker inte alla är snyggt så gör så här, flytta ruta 1 bland animations rutorna (ska finnas ett x anntal rutor beroende på hur många ni tryckte i tweens animations frame) sedan så trycker ni på tweens animations frame och sedan trycker i hälften av vad ni hade förut, utom om ni hade 5 för då tar ni 5 igen. då blir den såhär: ->BILD<- och sedan kan ni trixa med bilden kombinera med övriga animationer som går att gör. mitt resultat: http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/apoca116.gif eller så går man in på hjälp :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NightMaker Skrivet 30 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2004 (redigerat) ok ok apoka fixat jag fick ju inte med bilderna :( Redigerat 31 Augusti 2004 av robban83 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.