Hoppa till innehåll

Animera Med Photoshop Och Imageready

Apoca

Rekommendera inlägg

(Master_Link @ 27/08-2004 14:10:50)

Du Apoca om du vill kan jag fixa in en Tutorial hur man får texten att försvinna och komma till baka..

Och blinkande färg runt nånting.

Gör det. :student:

okej, för att skriva om hur man animerar en klocka/vissare visade sig vara lite mer kompliserat och jag kan inte andvända mig av ord när jag beskriver det så jag ska göra en nya, om just hur en text försvinner och kommer tillbaks
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 51
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Tutorials för Photoshop kombinerad med ImageReady

(kräver imageready och photoshop)

Öppna photoshop först och sedan så skapa ett nytt dokument

(det kan va vilken storlek som helst men desto störe desto mer kommer den senare "hacka" men den blir snyggare destostöre så kör med 500x500)

bakgrund och text och allt sånt. (tryck INTE på merge down!) gör i ordning objektet som ska bli "osynligt". exempel som på min, en text. http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/apoca111.gif

(texten kan ha hur många layer som helst, fast det finns då risk för att den ska "hacka" när du sedan animerar den)

sedan tar du en bakgrund, exempel:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/apoca112.gif

sedan så låter du dom vara, en bakgrund och sedan ett text layer. (du kan ha bilder och sådant också men läs klart före du gör något med det)

tryck sedan ctrl+shift+M för att öppna dokumentet i imageready.

I IMAGE READY

skapa där ett till layer genom att trycka på denna knapp ->BILD<-

och sedan på new frame

sedan så ändrar du Opacity till 0% (står på 100%)OBS! du måste ha valt text layern innan du ändrar Opacity. annars så kommer inte den bli "osynlig"->BILD<-

tryck sedan på tweens animations frame http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/exempel5.gif ändra istället för 20 så ändra till 10 eller 5. ta vilket som passar bäst. sedan så har ni nu gjort att bilden försvinner och sedan kommer fram med ett hopp, exempel:->BILD<-

och det tycker inte alla är snyggt så gör så här, flytta ruta 1 bland animations rutorna (ska finnas ett x anntal rutor beroende på hur många ni tryckte i tweens animations frame) sedan så trycker ni på tweens animations frame och sedan trycker i hälften av vad ni hade förut, utom om ni hade 5 för då tar ni 5 igen.

då blir den såhär: ->BILD<-

och sedan kan ni trixa med bilden kombinera med övriga animationer som går att gör. mitt resultat: http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/apoca116.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ahopp.. då fick jag tillåtelse..

Men lägger inte ut bilder.. men samma knappar som Apoca använt kommer vara med ungefär..

OK, Here ew go!

Starta att öppna ett nytt document.

Skriv en rad eller två..

Tryck på Layern som du skrivit (högerklick) och välj Blending Options.

Tryck i Outer Glow. Sen välj Outer Glow och välj nån färg, och gör Opacityn till 0%.

Nu ska vi till IR..

Ctrl+Shift+M

eller tryck på ikonen längst nere i vänster hörn i paletten.

Öppna Animations window om den inte är öppen.

Gå till Window-Animations isåfall.

Tryck Duplicate Current Frame knappen.

På din text layer så står det Opacity i närheten i paletten..

Se till så att opacityn visar 10%.

Sen tryck på Duplicate Current Frame knappen igen.

Nu ska den blinka till..

Högerklicka på textlayern.

Välj Layer Style och tryck på Outer Glow.

Över paletten med layers så såtr det outer glow..

Gör opacityn till hundra..

Tryck på DCF igen.

Sen så gör du så text layern blir hundra procent igen. (Tryck på den för att detta ska gå.)

Sen tryck på tween. Välj 10 i rutan..

Sen välj Frame 2 i animations window och tryck Tween!

Ta 10 igen..

Så, done!

Alternativt:

Tryck på tween och välj 10 på den delen där den ska blinka..

Redigerat av YoTo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...