Hoppa till innehåll

Zelda

Gäst lubb_lisa

Rekommendera inlägg

• Svar 49
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

mm. du ska fälja den där floden som KazeN^ skrev om och sedan ska du snacka med den där dryga ugglan och sedan ska du spränga bort de där stenarna (ta alla på en gång annars är de bara irriterande) och sedan fäljar du den där floden och när det kommer ett stängsel så hoppar du över på andra sidan och går och går och går till slut kommer du fram till ett vattenfall och då ska du spela Zelda´s Lulleby och du har kommit in där du ska vara :)

om du behöver hjälp efter det så kommer det här. men om du vill kalra det själv så läs INTE detta!!!

gå så högt upp du kan komma och gå fram till kungen snacka med honom och sedan ska du går till höger (om du vänder dig om och har arsle mot kungen) så ska du snacka med den där Zoran och spela spelet. spring sedan tillbaka upp till henne och få Silver scale. hoppa ner för vattenfallet igen och sedan ska du se en liten gång under vattnet simma in där och leta efter ett flaska i vattnet. dyk efter den och sedan så dyker du in i gången och innan du springer upp till kungen igen så går du till vänster om affären och hämtar en fisk. spring upp till kungen lämna brevet och sedan går du ut bakom honom och ger fisken till Lord Jabu Jabu och sedan är du inne i 3 och sista templet som LITEN :lol:

GOOD LUCK!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast det har han säkert inte,

hm, hm! hon om jag får be <_<

okej, tack, hade redan fixat hur man kom dit och så men hängde upp mig på vissa saker... hade iochförsig inte kommit in till Zoras Domain då men iaf...

undrar en sak... min fairy tjatar ganska mkt om att "undrar om Saria vet att

du hittat andra stenen" typ... och eftersom sist han sa det så gick jag till henne i The lost woods, så gjorde jag det nu också.

men när jag skule prata med henne "face to face" så sa hon bara att jag kunde nå

henne med sången, och om jag använde sången (i samma "rum" som hon var i) så säger hon att det vore roligare att prata med mig ansikte mot ansikte

BLIR GALEN PÅ DET HÄR!!!

och hur får man tag på alla hönar man ska samla ihop??

ser en som jag inte kan få tag i eftersom det är ett högt staket där som inte går att

komme över... går inte komma dit från nåt håll ju!

hur?

och hur kan man komma till gubben som sitter på taket?

tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Buffy @ 20/09-2004 21:28:14)

Fast det har han säkert inte,

hm, hm! hon om jag får be <_<

okej, tack, hade redan fixat hur man kom dit och så men hängde upp mig på vissa saker... hade iochförsig inte kommit in till Zoras Domain då men iaf...

undrar en sak... min fairy tjatar ganska mkt om att "undrar om Saria vet att

du hittat andra stenen" typ... och eftersom sist han sa det så gick jag till henne i The lost woods, så gjorde jag det nu också.

men när jag skule prata med henne "face to face" så sa hon bara att jag kunde nå

henne med sången, och om jag använde sången (i samma "rum" som hon var i) så säger hon att det vore roligare att prata med mig ansikte mot ansikte

BLIR GALEN PÅ DET HÄR!!!

och hur får man tag på alla hönar man ska samla ihop??

ser en som jag inte kan få tag i eftersom det är ett högt staket där som inte går att

komme över... går inte komma dit från nåt håll ju!

hur?

och hur kan man komma till gubben som sitter på taket?

tacksam för svar

Navi (älvan, som för övrigt är en hon) säger väl "undrar om Saria vet något om den sista Spiritual Stone"? Om du spelar sången så ska hon säga att den sista stenen finns i Zora's Domain och där är du ju redan. Så strunta i Saria.

Hönan bakom staketet får du tag i om du tar en annan höna och går uppför trappan, förbi kvarnen och bort till avsatsen. Ställ dig så att du har staketet framför dig och hoppa. Om du hoppar på exakt rätt ställe kommer du att sväva med hönan över staketet. Sen kastar du hönan över staketet, går ner och hämtar den andra hönan och gör likadant med den. Sen klättrar du upp för stegen så att du kommer bakom kvarnen. Däruppe finns det ännu en höna.

Gubben på taket kan du bara komma till när du blivit stor och fått longshot.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har kommit till gubben på taket när jag varit liten. Jag har klättrat upp i tornet och ställt mig så långt till höger som möjligt med ryggen mot stegen, sen tryckte jag på Z samtidigt som jag sprang i sidled till vänster och hoppade med A-knappen. Då hamnade jag på ett litet tak under det högre taket och kunde därifrån klättra upp dit gubben var.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har kommit till gubben på taket när jag varit liten. Jag har klättrat upp i tornet och ställt mig så långt till höger som möjligt med ryggen mot stegen, sen tryckte jag på Z samtidigt som jag sprang i sidled till vänster och hoppade med A-knappen. Då hamnade jag på ett litet tak under det högre taket och kunde därifrån klättra upp dit gubben var.

Det var inte precis tänkt så men bra idé.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...