Selene Skrivet 9 November 2004 Rapport Dela Skrivet 9 November 2004 I åttan fick vi dissikera lunga, det var faktiskt väldigt kul, jag fick jobba med en kille som var van med att hålla på med att skära upp döda djur. Han blåste upp lungan som en balong. :lol: Sedan har jag dissikerat koöga och några i klassen dissikerade näbbmus... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KazeN Skrivet 9 November 2004 Rapport Dela Skrivet 9 November 2004 för oss är det inte ngn frivillig lektion, man ska vara där helt enkelt. vi dissekerade getlungor och gethjärta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jhonen Skrivet 10 November 2004 Rapport Dela Skrivet 10 November 2004 Vi har inte dissekerat på No:n. Vi får bara sitta och räkna neutroner och sånt skit. Skulle vilja dissekera för det verkar intressant! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boiuthh Skrivet 10 November 2004 Rapport Dela Skrivet 10 November 2004 Vi har inte dissekerat på No:n. Vi får bara sitta och räkna neutroner och sånt skit. Skulle vilja dissekera för det verkar intressant! ni kanske inte har börjat med biologin ännu :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joy Skrivet 10 November 2004 Rapport Dela Skrivet 10 November 2004 Haha .. Jag tycker det är ganska kul med dessikering, men det kan vara äckligt. Det enda vi dessikerat nu är (Skratta inte) en räka . En ynklig meningslös räka. Det var kul i alla fall :P Och så har vi dessikerat en fisk.. Det var ganska kul :) Men hon jag arbetade med var psykopat, så hon styckade den.. Vilket inte var så bra, eftersom vi skulle samla ihop organen och lista ut vad de var.. Så de gick ej =/ Den värsta i min klass var Matilda.. Hon är såhär, typ, s*tanist och hon är inte alls rädd för sådant.. Gissa om hon hade kul, hon mosade den styckade och kramade ihop den med händerna och kallade det hennes "fiskbullar". Hon har en särskild humor :D Snygg dessutom :rolleyes: Jag ser inte fram emot grishjärtan.. Men det gör nog psykopaten och Matilda :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 17 November 2004 Rapport Dela Skrivet 17 November 2004 Haha .. Jag tycker det är ganska kul med dessikering, men det kan vara äckligt. Det enda vi dessikerat nu är (Skratta inte) en räka . En ynklig meningslös räka. Det var kul i alla fall :P Och så har vi dessikerat en fisk.. Det var ganska kul :) Men hon jag arbetade med var psykopat, så hon styckade den.. Vilket inte var så bra, eftersom vi skulle samla ihop organen och lista ut vad de var.. Så de gick ej =/ Den värsta i min klass var Matilda.. Hon är såhär, typ, s*tanist och hon är inte alls rädd för sådant.. Gissa om hon hade kul, hon mosade den styckade och kramade ihop den med händerna och kallade det hennes "fiskbullar". Hon har en särskild humor :D Snygg dessutom :rolleyes: Jag ser inte fram emot grishjärtan.. Men det gör nog psykopaten och Matilda :lol: en räka..... det var väl nåt ganska stort, vi har dissekerat en vitsippa (blomman)+ att vår lärare tog me sig gris, lugor, strupe lever, osv som hängde ihop, sen stoppa hon i en pump i stupen för att pumpa upp lungorna. tyvärr så pumpa hon lite för mycket.... så att skiten exploderade och det flög inälvs gojs över hela klasssen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Liquid Silk Skrivet 17 November 2004 Rapport Dela Skrivet 17 November 2004 Vi fick dissekera en lite fisk. Det var typ inget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Claudia Skrivet 17 November 2004 Rapport Dela Skrivet 17 November 2004 Jag har vart med och rensat fisk, ska försök lära mig det i sommer. Men tanken av att stoppa upp en sax och klippa upp buken är lite skrämmande... Jag var med och dissekerade ko hjärt och lungor. Stoppa in fingret i högra (eller var det vänstra) kammaren... det såg inte äkta ut... men jag gör INTE om det... Jag brukar dissekera kräftor!! ;) Dem är goda att äta efteråt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boiuthh Skrivet 17 November 2004 Rapport Dela Skrivet 17 November 2004 rensa fisk med sax? vad e du för en klenis? man sliter ju upp magen med morakniven... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Claudia Skrivet 17 November 2004 Rapport Dela Skrivet 17 November 2004 Jag kan ju inte ens tälja i smör med moraknivarna på mitt landställe. Dem är för slöa.... saxen är däremot på slipning ett par ggr varje år... Klipp klipp, klet klet och ännu en fiskpinne är redo att stekas... mums! :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boiuthh Skrivet 18 November 2004 Rapport Dela Skrivet 18 November 2004 egen slipsten där man slipar knivar, machetes, sågar, yxor osv. med kniv e det bara Ritchhhh så är magen öppen och bara slita ut innehållet.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.