Selene Skrivet 26 November 2004 Rapport Dela Skrivet 26 November 2004 Favoritböcker: The Vampire Book Blood Sinister Spike and Dru: All maidens all in a row The Vampire diaries Buffy the vampire slayer: Slayer Tales Som ni förstår är jag en vampyr galning besat av allt som handlar om vampyrer. Två andra böcker som är bra som inte handlar om vampyrer är: OM DETTA MÅ NI BERÄTTA Zigenarna och förintelsen ( den kan göra även den tuffaste gråtfärdig och illa mående) Favoförfattare: L.J Smith Kort förklaring till böckerna: The Vampire Book: Allt om vampyrer! Blood Sinister: Handlar om Ellen som lider av en mystisk sjukdom, hon är smal och blek. Hon har inga krafter i kroppen. När hon hittar en dagbok på vinden som hennes mormors mor har skrivit läser hon den och börjar förstå vad hon lider av för sjukdom! Spike and dru: Dru fyller år och hon önskar sig ett halsband som en demon har, Spike kan bara få halsbandet från demonen om han dödar alla dråpare som står på en lista han får av demonen. Spike antar utmaningen, för han gör allt för Dru! The Vampire Diaries: En snygg kille börjar i Elenas klass och hon faller för honom direkt men det är något som är fel med honom och Elenas liv sätts på spel! Buffy the vampire slayer: Handlar om dråpares levnads historia Om detta må ni berätta: En gripande fakta bok om offren i förintelsen. Man blir upprörd när man läser den. Zigenarna och förintelsen: Ruskig bok, om hur Nazistsvinen (ursäkta språket men jag är en argsint Nazist hatare) utrotade en stor del av alla Zigenare. (när man läst den käns U.S.A´s krig mot Irak klent) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wildwolf Skrivet 26 November 2004 Rapport Dela Skrivet 26 November 2004 Favoritböcker: The Vampire Book Blood Sinister Spike and Dru: All maidens all in a row The Vampire diaries Buffy the vampire slayer: Slayer Tales Som ni förstår är jag en vampyr galning besat av allt som handlar om vampyrer. jag e också vampyr galen !!!!!!!!!! :lol: :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Liquid Silk Skrivet 26 November 2004 Rapport Dela Skrivet 26 November 2004 Men Buffy skulle jag ALDRIG kunna läsa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Manga Master Skrivet 26 November 2004 Rapport Dela Skrivet 26 November 2004 Min genre är mer åt Phantasy äventyr stilen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Netsire Skrivet 26 November 2004 Rapport Dela Skrivet 26 November 2004 Själv läser man sagan om ringerna böckerna och harry potter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boiuthh Skrivet 27 November 2004 Rapport Dela Skrivet 27 November 2004 (redigerat) Sagan om Ringen Sagan om de två tornen Sagan om Konungens återkomst Bildo Sagor från Midgård Ringens Värld De förlorade sagornas bok 1 och 2 En krigares hjärta En magikers styrka En härskares själ Redigerat 27 November 2004 av Boiuthh Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
hanget Skrivet 27 November 2004 Rapport Dela Skrivet 27 November 2004 läser la mest Stephen King och Sci-Fi. har dock läst en j*vla massa fantasy när jag var yngre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 27 November 2004 Rapport Dela Skrivet 27 November 2004 Herr Kaio: Om du inte har läst någon av dem så kan du inte säga att du inte skulle kunna läsa dom. I mina böcker e inte Buffy och gänget med alls. :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Liquid Silk Skrivet 27 November 2004 Rapport Dela Skrivet 27 November 2004 Krystal: Jag har en andledning att hata Buffy. Två nördar i min klass snackar bara om Buffy så man blir rätt irriterad. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boiuthh Skrivet 28 November 2004 Rapport Dela Skrivet 28 November 2004 Buffy är sexig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Liquid Silk Skrivet 28 November 2004 Rapport Dela Skrivet 28 November 2004 Den där mini dvärgen eller? Och hennes lesbiska polare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 0012 Skrivet 28 November 2004 Rapport Dela Skrivet 28 November 2004 (Herr.Kaio @ 26/11-2004 18:27:23) (0012 @ 26/11-2004 15:02:20) MM - Jag vet inte. Boken jag läser nu (som heter Zip och inte Zeb) har gjort mig otroligt fövirrad angående huvudpersonen. Hon, en tjej och två killar gillar alla varandra...samtidigt...-__-;; Ytter- Alla är vi olika. :P Har väl själv läst någon bok om nazism, kommer inte på någon speciell just nu.. 0012- Dragonball räknas väl mer som serier väl? vadå räknar som serie alt är serie men det där är en manga bok Det är ingen bok, det är manga POCKET. Just nu ska jag börja läsa en bok som heter Zeb, om jag nu minns rätt. En fristående fortsättning på Drakvinter, som i sig är en fristående fortsättning på Draksommar. Har dock inte läst Draksommar. Drakvinter handlar om en ficka som heter Bim som är kär i en tjej som drunknar. En vädligt bra bok Har läst alla Draksommar. Över näktergalens golv..väldigt bra. Har även läst På en kudde av gräs och Under lysande måne, som är andra respektive tredje boken. Själv tycker jag att den första var bäst, dom andra två var lite utdragna och förutsägbara. Jag har läst 3 David Eddings böcker och ska läsa den första delen av "Sagan om klanen Otori" (Över näktergalens golv). Ska försöka göra en recension om den. Beskrivning: I en avlägsen och fridsam bergsby lever en ovanlig pojke. Takeo har ännu inte upptäckt sitt sanna jag, och känner inte till sin avlidne fars hemlighet. Men hans stillsamma liv förändras för alltid den dag då krigsherren Iida Sadamu skövlar och bränner hans hemby. Takeo räddas av den unge herremannen Otori Shigeru, som för honom till sitt hem. Där sätts han i lära i allt en ädling behöver veta, men också i andra färdigheter - de märkliga, närmas magiska förmågor som tillskrivs det legendariska Släktet. Långsamt upptäcker Takeo sanningen om sig själv, och om det öde som väntar honom. Över Näktergalens golv är första delen i trilogin Sagan om klanen Otori. Det är en mäktig, episk berättelse om ära och lojalitet, hämnd och förräderi, skönhet och makt, och om den överväldigande kärlekens passion. "Hearns språk är vackert, handlingen är fängslande. Själva andan i berättelsen är dels historiskt realistisk, dels fantastisk." Dagens Nyheter "Bättre än så här blir det knappast. Om man inte fängslas av Över näktergalens golv han man så lite sinne för det fantastiska i livet att man förmodligen kommer att drabbas av någon bristsjukdom." BLM "Jag ser med spänning fram emot att läsa fortsättningen och rekommenderar alla fantasylystna mellan 13 och 99 att stifta dess bekantskap." Skånska Dagbladet "Det ska omedelbart sägas att detta är en verklig läsupplevelse ... på ett målande, poetiskt men ändå kraftfullt språk berättas en klassisk saga om maktkamp och intriger, mod och kärlek." Östgöta Correspondenten En bok :angry: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.