Hoppa till innehåll

Religion


Guggo
 Dela

Rekommendera inlägg

(Raistlin @ 12/12-2004 17:36:27)

Korsriddarna kan man tolka som man vill. Själv håller jag med om att det var fel, men det är inte NU! Det var då, inte nu. Ser du kristna idag som springer runt och dödar folk till höger och vänster?

Ja, åk till Knutby så lär du se några patetiska överkristna idioter som försöker döda varandra.

Jag känner folk i Knutby, och dem flesta där tycker det är hemskt det som hände och är inte mer olika än alla oss andra. Det finns fler fanatiker i sthlm... man kan inte dra alla över en och samma kant...

 

Chihuahua: Nej, förutom Bush så nej. God bless America....? Hopefully God will soon come to his sences.....

Eller rättare sagt ja, jag ser kristna döda andra kristna. Dispyten i Nord Irland...

Redigerat av Claudia
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 126
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

--> Missuppfatta inte detta nu, men jag kommer inte svara mer i det här ämnet.

Dels för att jag har väldigt ont om tid, och dels för att jag inte orkar med fler såna här diskussioner.

Jag har svar, men jag har varit med om fler sådana här diskussioner och det har aldrig lett till något vettigt. Folk bara skriver vad de tycker till höger och vänster utan att ha något att ge diskussionen.

Det finns inget som totalt motbevisar Bibeln, och inget som totalt bevisar det.

Det har helt att göra med hur man själv tolkar det. Vissa saker går inte att övertyga andra om.

Därför drar jag mig ur diskussionen.

Ni kan snacka vidare om ni vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad ger en dokusåpa? Jag tror det kallas underhållning.... Vad gör jag på fuska? Tidsfördriv. Har jag kul? Ja. Man tar del av andras åsikter, kanske lär sig något. Men det är inte till för att övertyga andra vad som är rätt och fel, det är därför det kallas diskution. Alla har en egen åsikt, man delar den, några tycker det är rätt andra tycker det är fel. Det finns inget rätt och fel i något av dessa sammanhang utan bara åsikter. Men det är hur folk motiverar sina åsikter som är det viktiga, annars kan man ju tycka vad f*n som helst utan att folk har någon orsak till det.

När man för ett vettigt samtal gör man inte det för att "övertyga" kamraten vad som är rätt och fel. Han/hon får tycka vad han/hon vill, men ändå tycker jag det är kul att ha diskutionen, även om vi inte alltid är överens. Jag fortsätter gärna att diskutera religion, även om jag inte delar synpunkter med alla här på fuska. Det är ju det som är kul. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Xade @ 20/12-2004 14:27:19)

O_o;; Är jag den enda Shintoisten här? X_X XD

jag förmodligen du är den ända som tror på sånt ****

Idiot du har ingen anledning att tycka det är dåligt och tro på saker som Gud eller så !
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

till ALLA: Jesus har funnits. Bibeln har skrivits av olika människor och inte en och samma. Den skrevs, minns inte exakt årtal, runt 90 och 150 e.Kr.

Detta är bevisat genom både vetenskap och arkeologi.

jag sover på religion lektionen men menar du att bibeln kostade 150 kr eller vad menar du?? :meddum:

skule köpa spel än att köpa en fånig bok. :zzz:

Redigerat av wa_luigi
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...