Hoppa till innehåll

Problem Med Min Dator

Gäst Kaktus-Killen

Rekommendera inlägg

Gäst Kaktus-Killen
Skrivet (redigerat)

jo d har blivit nå fel på min dataskärm, när ja startar själva datorn, så e d som vanligt, och där ja startar skärmen, så går den direkt till "sömn-läge" (när den e på, men väntar nån slags aktivering)

hjälp :( <_< :(

ja har försökt röra på musen som brukar kunna fixa det här.. men d går inte

Redigerat av Kaktus-Killen
Skrivet

om du kört hårt med skärmen kan den behöva vila lite.

om du kört riktigt hårt med skärmen eller att den är gammal så kanske den är trasig.

kolla om den är ordentligt ikopplad. någon sladd kanske har rört sig lite.

Gäst Kaktus-Killen
Skrivet (redigerat)

ja hade den på väldigt länge igår.. säkert 10 timmar.. sen funka den imorse, sen när ja startade om, då hände detta.

kan CPUn vara nära att bli överhettad? då e d väl bara att låta den vila nåra timmar. f*n ja behöver nytt kylningssystem :unsure:

Redigerat av Kaktus-Killen
Gäst Kaktus-Killen
Skrivet

ja ja har kollat sladdarna, en blå me 2 saker satt lös (till skärmen, ja state i den, skruva åt, inge resultat

Skrivet

Tjena!

Ja e inte så haj på skärmar, men ja skulle nog säga att det är dags å köpa en ny.

Samma sak hände mig...om man lade örat på skärmen kunde man höra ett glappande ljud. Det har ingenting med cpun att göra...skärmars livslängd e inte direkt lång.

Skrivet

Ta ut sladden och kolla om det är nån dålig lödning elr nåt . om det är det köp en ny sladd elr gör som jag LÖD . Om det inte är dålig lödning låt den vila i 2 dagar kanske

. lyssna om det hörs ¨nåt.. B)

Gäst henke37
Skrivet

Drivrutinen till skärmen är nog skadad, då ger grafik-kortet skärmen singaler som den inte kan hantera, en del skärmar stänger helt sonika av sig då.

Uppdatera drivrutinerna i felsäkertläge, så ska det fungera. Det räcker med att upplösningen är 640x480 för att skärmen ska vakna.

Skrivet (redigerat)

Konstigt problem... De andra har rätt. Är den gammal, köp en ny. Fungerar särmen som den ska, kanske det är nåt fel på grafikortet.

Redigerat av Fusk Katten

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...