Sanna1985 Skrivet 5 Januari 2005 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2005 Jag har hittat alla triforce charts nu utom 2, dom som är på private oasis, och spökskeppet. Är det någon som vet: 1. Hur man får Ghost Ship chart? 2. Hur man kommer in i huset på private oasis? 3. Dessutom kan jag inte få fast den sista av de fyra killarna som man ska hitta och fånga på Windfall Island, den som står uppe i ett träd. Om man är uppe i trädet går det ju inte att prata med honom eller någonting... Hur ska jag göra? Hoppas att någon kan hjälpa mig! :o Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
blue_yoshi Skrivet 7 Januari 2005 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2005 jadu jag kommer inte riktigt ihåg vart man fann ghost ship chart. sorry. för att komma in i huset på private oasis så måste du fått en lapp av den där fröken på windfall island. där det står att du får huset typ :P eller inte får men alltså att du får gå in där. jag är inte säker men jag tror att man måste ha lämnat 20 halsband kommer inte på vad de heter just nu. med fjärilar på du vet. jag tror du måste göra det men jag är inte skäer. men i alla fall nä rdu fått det där brevet ska du bege dig till private oasis och visa brevet för dörren. tadaaaaaaaaaaa! du är inne :lol: sedan var det den där ligan. du ska bara rulla på trädet. hårt. så rammlar han ner :D Lycka Till! och jag skriver så fort jag kommer på hur man får ghost ship shart. jag glömmer jämt bort det >_<' Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuzune Skrivet 7 Januari 2005 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2005 Ja det är så man ska göra och dem heter Joy pendant. Sen när du är inne i huset ska du svinga med Grapple Hook i den där grejen i taket. Då öppnas en hemlig gång och du kommer in i en labyrint där man kan hitta den. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arwen Undomiel Skrivet 7 Januari 2005 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2005 Jag tror man får Ghost Ship Chart på Diamond Steppe Island. Använd hookshot på en palm för att ta dig upp. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sanna1985 Skrivet 8 Januari 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2005 Jag tror man får Ghost Ship Chart på Diamond Steppe Island. Använd hookshot på en palm för att ta dig upp. Vart ligger Diamond steppe Island då? Jag har inte sett någon ö som heter så. :huh: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 8 Januari 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2005 Daimond Steppe Island (Ruta A6 på kartan mellan Needle rock isle och horseshoe island, i närheten av outset island ) Segla över till den västra sidan av ön och använd Hookshot på palmen för att komma upp. Fortsätt på samma sätt tills du når ända upp. Hoppa ner i hålet för att kunna komma till en underjordisk grotta fylld med Mystical Pots, iden är att hoppa i rätt kruka tills du når skatten. Först måste du hoppa ner i krukan framför dig. Efter det så är det bara att prova sig fram, använd brinande pinnar för att bränna bort locket på vissa av krukorna, bästa sättet är att bräna av ett lock i taget för då vet du villka som är fel när du kommer tillbaka igen. Du behöver bara hoppa i fyra rätta krukor för att nå skattkistan. Hoppar du ner i fel kruka sänds fu tillbaka till början. När du når skattkistan öppna den och du får Ghost Ship Map. Den behövs för att klara av resten, Ta dig ur grottan när du väl är ute spela Song of passing (som du får av mannen som dansar framför gravstenen i windfall island) med din Wind Waker så att det blir natt. Kolla på vilken form månen har och kolla sedan på Ghost ship map då ser du vart spök skeppet befinner sig. och troligen är det i närheten av ön du är på i så fall är det bara att hoppa ner till båten och segla rakt in i skeppet. Lycka till! ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sanna1985 Skrivet 8 Januari 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2005 Daimond Steppe Island (Ruta A6 på kartan mellan Needle rock isle och horseshoe island, i närheten av outset island ) Segla över till den västra sidan av ön och använd Hookshot på palmen för att komma upp. Fortsätt på samma sätt tills du når ända upp. Hoppa ner i hålet för att kunna komma till en underjordisk grotta fylld med Mystical Pots, iden är att hoppa i rätt kruka tills du når skatten. Först måste du hoppa ner i krukan framför dig. Efter det så är det bara att prova sig fram, använd brinande pinnar för att bränna bort locket på vissa av krukorna, bästa sättet är att bräna av ett lock i taget för då vet du villka som är fel när du kommer tillbaka igen. Du behöver bara hoppa i fyra rätta krukor för att nå skattkistan. Hoppar du ner i fel kruka sänds fu tillbaka till början. När du når skattkistan öppna den och du får Ghost Ship Map. Den behövs för att klara av resten, Ta dig ur grottan när du väl är ute spela Song of passing (som du får av mannen som dansar framför gravstenen i windfall island) med din Wind Waker så att det blir natt. Kolla på vilken form månen har och kolla sedan på Ghost ship map då ser du vart spök skeppet befinner sig. och troligen är det i närheten av ön du är på i så fall är det bara att hoppa ner till båten och segla rakt in i skeppet. Lycka till! ;) Tack, jättebra beskrivning! :lol: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg